Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inovace výuky fotosyntézy pomocí ICT technologií
VESELÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky komplexního tématu fotosyntézy a jeho předáním žákům devátých tříd základní škol. Literární část práce se podrobně zabývá samotným procesem fotosyntézy společně s jeho klíčovými aspekty a současně předkládá možnosti využití digitálních technologií ve výuce. V praktické části diplomové práce se testuje nově navržená digitální platforma pro výuku fotosyntézy na vybraných základních školách. Předmětem výzkumu byla analýza obecných znalostí žáků z tématu fotosyntézy s částečným zaměřením na fotosyntézu vodních rostlin. Sledován byl způsob, jakým mohou digitální technologie přispět k lepšímu porozumění složitých témat jako je fotosyntéza. Jestli je například tato forma výuky pro žáky poutavá, jakým způsobem ji hodnotí, či jestli pomáhá žákům překonat časté mylné domněnky? Předmětem výzkumu bylo i hodnocení učebnice samotnými vyučujícími. V rámci výzkumu bylo provedeno dotazníkové šetření mezi žáky, kde odpovídali na sadu otázek bez předchozí výuky a posléze po výuce s digitální učebnicí. Získané výsledky naznačují, že digitální učebnice může zlepšit znalosti žáků a usnadnit jim porozumění celého procesu fotosyntézy.
Využití ICT technologií v realizaci prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením
PECHEROVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce je představit aktuální stav využití ICT technologií v prostorové orientaci osob se zrakovým postižením v teoretické rovině a na této bázi provést kvalitativní šetření zaměřené na přínos využití aktuálních aplikací pro minimalizaci limitů v oblasti samostatného pohybu jedinců se zrakovým postižením. Dále se práce zaměřuje na aktuální nabídku kompenzačních pomůcek s ICT technologií v rámci zmenšování limitů samostatného pohybu osob se zrakovým postižením a na jejich přínos pro jejich kvalitu života. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je představena aktuální nabídka kompenzačních pomůcek na bázi ICT v rámci prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. V praktické části je práce zaměřena na mobilní aplikace, které napomáhají jedincům se zrakovým postižením lépe se orientovat a pohybovat v prostoru. Výzkum byl prováděn technikou hloubkového, polořízeného rozhovoru. Komunikačními partnery byli dva muži, kteří sami mají zrakové postižení a k jejich prostorové orientaci a samostatnému pohybu napomáhají právě tyto aplikace. Kvalitativním šetřením bylo zjištěno, že mobilní aplikace pro zrakově postižené zaměřující se na orientaci a pohyb v prostoru jsou velmi užitečné a můžou jim velmi dobře napomoci ke zlepšení jejich kvality života.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.