Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Anorganicky vázaný Se a kmín kořenný (Carum carvi) v dietě pomalu rostoucích kuřat
Burian, Tomáš
Diplomová práce se zabývá anorganicky vázaným selenem a kmínem kořenným v dietě pomalu rostoucích kuřat. Práce je rozdělena na dvě části – část teoretickou a část praktickou. V rámci teoretické části je zpracována problematika týkající se anatomie trávicího traktu kura domácího, výživy a krmení pomalu rostoucích kuřat, dále se věnuje selenu ve výživě brojlerů, a nakonec kmínu kořennému (Carum Carvi) v dietách zvířat. Praktická část diplomové práce se pak zabývá pokusem, jež byl proveden na 144 pomalu rostoucích kohoutcích hybridního plemene Hubbard JA 57 A. Tito brojleři byli rozděleni na 4 skupiny podle přídavku složek do krmiva. První skupina (n=36) byla kontrolní a neměla žádné aditivum v dietě. Druhá skupina (n=36) měla v krmné směsi přídavek 0,4 mg/kg anorganicky vázaného selenu. Třetí skupina (n=36) měla selen doplněný o 1 % kmínu kořenného. Krmná dávka čtvrté skupiny (n=36)obsahovala pouze přídavek 1 % kmínu kořenného. Cílem bylo je zkoumat vliv anorganicky vázaného selenu a kmínu kořenného na spotřebu krmiva, konverzi krmiva, hmotnosti zvířat během výkrmu i na jeho konci, výtěžnost jatečně upraveného těla a jeho hlavních výsekových částí, obsahu selenu v krevní plazmě a v též biochemické parametry krve. Z uvedených výsledků je patrné, že vliv přidání selenu a kmínu kořenného do krmné směsi brojlerovým kuřatům, nebyl statisticky prokázán (P>0,05) ve spotřebě krmiva, konverzi krmiva, hmotnosti kuřat, jatečné výtěžnosti jatečně upraveného těla a hlavních výsekových částí a v biochemických parametrech krve. Naopak byl statisticky prokázán (P<0,05) vliv přídavku anorganického selenu na skupiny oproti skupinám bez tohoto přídavku.
Fungování center Basic a LITE v České republice
ŘÁDOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá popisem fungování doučovacích center Basic a jazykových škol LITE. V teoretické časti jsou uvedeny alternativní směry ve vzdělání, které s těmito centry souvisí, a je prezentována Aplikovaná Scholastika, pod kterou centra Basic a LITE náleží. Je také popsáno postavení Aplikované Scholastiky ve světě. V praktické části je popsána studijní technologie používaná v centrech Basic a LITE všeobecně, a pak jsem se již podívala do konkrétních vyučovacích hodin Basicu a LITE a popsala svá pozorování. Výzkum popisuje fungování těchto institucí v ČR. Popisuji také další aktivity center a zamýšlím se nad klady a zápory tohoto vyučování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.