Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zavádění standardů kvality péče v domově důchodců
GERSDORFOVÁ, Zlatuše
Základní zásady a obsah standardů kvality sociálních služeb jsou dány zákonem 108/2006 Sb., o sociálních službách a prováděcí vyhláškou 505/2006 Sb. Zde jsou uvedeny nejdůležitější principy a povinnosti poskytovatelů sociálních služeb. Standardy kvality jsou nástrojem k dosažení kvality poskytované péče a zároveň kontrolním mechanismem pro všechny poskytovatele. Standardy kvality byly zveřejněny v roce 2002 a některé organizace se podle nich začínaly transformovat. Důležitá je vůle zřizovatele a množství peněz na tyto změny. Standardy kvality jsou jednotným nástrojem pro všechny druhy sociálních služeb, znamená to přepracovat všechny vnitřní předpisy a pravidla organizace, nutit zaměstnance pracovat podle nového systému. V Domově důchodců v Sušici se začalo pracovat dle znění standardů kvality plně až době, kdy začala platit nová legislativa. Jako metodika byl zvolen řízený rozhovor s klienty a dotazník pro personál. Přestože se jedná o rozhovory s klienty ve vážném zdravotním stavu potřebující celodenní nepřetržitou péči a pomoc, ve většině případů hovoří výsledky o službě příznivě. S ubytováním byli spokojeni všichni klienti. Zajímavá byla i délka pobytu v domově nad 6 let u 27% obyvatel. Spokojenost s péčí o svoji osobu a při osobní hygieně je nad 90%. Spokojenost klientů s poskytovanými službami potvrzuje, že zavedení standardů kvality sociálních služeb znamená zvýšení úrovně poskytované péče. Dotazník pro personál dokazuje, že nejtěžší je pohnout s myšlením lidí a odstranit staré stereotypy práce. Ne všichni zaměstnanci chodí do práce s cílem pomáhat klientům. Zde je ještě velký prostor pro práci se stávajícími zaměstnanci a pro volbu nových zaměstnanců. Dobře nedopadlo hodnocení vztahů na pracovišti. Jde o dědictví minulosti. Chtěla bych říci, že tvorba vztahů v organizaci je záležitostí každého zaměstnance. Nové principy a kvalita práce znamená neustále zvyšovat vzdělání a znalosti zaměstnanců. Zpracované dotazníky, osnova rozhovorů s klienty a získané závěry budou využity k dalšímu zlepšování práce v sociálních službách.
Zavádění standardů kvality sociálních služeb v domově pro seniory.
SEDLÁKOVÁ, Šárka
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se realizovalo zavádění nových standardů kvality sociálních služeb do praxe, zjistit názor pracovníků v přímé obslužné péči na zavádění standardů kvality sociálních služeb a možnosti jejich naplňování v praxi v Domově důchodců Humpolec. Na počátku byly stanoveny dvě hypotézy: H1) Standardy kvality sociálních služeb zvýší podle názoru zaměstnanců v přímé obslužné péči úroveň péče o klienty v domově pro seniory. H2) Zavedením standardů kvality sociálních služeb se zvýší odborná úroveň v přímé obslužné péči. Pro sběr informací a ověření stanovených hypotéz jsem zvolila kvantitativní výzkum, metodu dotazování, techniku řízeného rozhovoru. Řízený rozhovor se rozvíjí na základě pevně stanovených otázek, které měly pevně stanovené pořadí a většinou se zde uváděly i varianty odpovědí. Rozhovor byl veden s vybraným vzorkem zaměstnanců Domova důchodců Humpolec v průběhu července a srpna 2009. Z celkového počtu 53 pracovníků přímé obslužné péče jsem vybrala náhodným systematickým výběrem 42 pracovníků přímé obslužné péče. Řízeného rozhovoru se zúčastnilo 30 zaměstnanců, 10 zaměstnanců rozhovor odmítlo a 2 zaměstnanci byli v době výzkumu v pracovní neschopnosti. V rozhovoru bylo účastníkům položeno 7 polootevřených otázek. Z mého výzkumu vyplynulo, že standardy kvality sociálních služeb jsou dobrou cestou za vyšší kvalitou sociálních služeb a s tím i související ochranou práv jejich uživatelů. Je nutné naučit se s těmito standardy pracovat ve prospěch uživatelů sociálních služeb. S tím souvisí také řádné zaškolování pracovníků přímé obslužné péče, jejich profesní rozvoj a důkladné seznámení s problematikou týkající se zavedení nových standardů kvality do běžné praxe v zařízeních sociálních služeb. Výsledky bakalářské práce mohou být použity ke zjištění stavu zavádění standardů v Domově důchodců Humpolec a mohou pomoci při odstranění nedostatků v proškolování pracovníků přímé obslužné péče, zvýšení jejich informovanosti v rámci standardů kvality sociálních služeb a tím ke zvýšení odborné připravenosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.