Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prostor etiky ve filosofii Egona Bondyho
Macháčková, Petra ; Zika, Richard (vedoucí práce) ; Holeček, Tomáš (oponent)
"Prostor etiky ve filosofii Egona Bondyho" je pojednáním a interpretací především Bondyho nesubstanční ontologie stran filosofické antropologie a etiky. V práci se ukazuje, že nesubstanční ontologie jako výklad skutečnosti, v němž není přítomen žádný transcendentní princip určující podobu a chod skutečnosti je pro člověka nesmírně podstatný. Člověku je otevřena perspektiva svobodného jednání a nalézání významu vlastní existence. Člověk je v Bondyho myšlení součástí ontologické reality, která se samopohybem vyvinula až do oblasti, kde je přítomná rozumovost. Nicméně člověk ještě není plně racionální bytostí, také není pouze biologickou bytostí, je přechodem k budoucí podobě člověka, jíž je postčlověk. Postčlověk si má pro sebe vytvořit takovou rovinu skutečnosti, kterou by se realizoval a která by jeho specifika do ostatní skutečnosti vypovídala, a tím je prostor etiky. Podoba etiky a prostoru etiky je pak pro tuto práci tím nejpodstatnějším.
Prostor etiky ve filosofii Egona Bondyho
Macháčková, Petra ; Zika, Richard (vedoucí práce) ; Holeček, Tomáš (oponent)
"Prostor etiky ve filosofii Egona Bondyho" je pojednáním a interpretací především Bondyho nesubstanční ontologie stran filosofické antropologie a etiky. V práci se ukazuje, že nesubstanční ontologie jako výklad skutečnosti, v němž není přítomen žádný transcendentní princip určující podobu a chod skutečnosti je pro člověka nesmírně podstatný. Člověku je otevřena perspektiva svobodného jednání a nalézání významu vlastní existence. Člověk je v Bondyho myšlení součástí ontologické reality, která se samopohybem vyvinula až do oblasti, kde je přítomná rozumovost. Nicméně člověk ještě není plně racionální bytostí, také není pouze biologickou bytostí, je přechodem k budoucí podobě člověka, jíž je postčlověk. Postčlověk si má pro sebe vytvořit takovou rovinu skutečnosti, kterou by se realizoval a která by jeho specifika do ostatní skutečnosti vypovídala, a tím je prostor etiky. Podoba etiky a prostoru etiky je pak pro tuto práci tím nejpodstatnějším.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.