Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plánování a řešení opatření k ochraně obyvatelstva pro mimořádné události a krizové stavy.
ŽIŽKOVÁ, Jana
Ve své bakalářské práci jsem se nejprve věnovala historii ochrany obyvatelstva, základním pojmům v krizovém řízení, krizovým managementem a rozdělením orgánů krizového řízení. Dále jsem zabývala vznikem možných mimořádných událostí a krizových stavů na území měst Prachatice a České Budějovice. V druhé části práce jsem vypracovala podkladový materiál se zaměřením na plánování {--} všeobecné informace o plánování, havarijní a krizové plánování.
Regulační opatření v dopravě se zaměřením na zpracování speciálního havarijního plánu mostu č. 4 043 ve Strakonicích
ZOBAL, Karel
Tato práce se zabývá problematikou regulačního opatření v dopravě se zaměřením na zpracování speciálního havarijního plánu mostu č. 4 - 043 ve Strakonicích. Tato problematika částečně zasahuje do oblasti řešení hospodářských opatření pro krizové stavy a měla by být součástí Krizového plánu obce s rozšířenou působností Strakonice. Cílem mé bakalářské práce je zpracovat analýzu dopravní sítě ve správním území obce s rozšířenou působností Strakonice a vypracovat návrh speciálního havarijního plánu pro případ uzavření mostu č. 4 - 043 na silnici I. třídy č. 4 ve Strakonicích, kde budou navrženy objízdné trasy pro vedení dopravy při uzavírce silnice I. třídy č. 4 a dopravní značení pro vyznačení uzavírky a objízdných tras. Návrh umístění dopravních značek, které by v případě realizace stavebních prací na mostu č. 4 - 043 byly na příslušných pozemních komunikacích rozmístěny těsně před zahájením stavebních prací na mostu č. 4 - 043, byl zpracován v souladu se zákonem, platnými normami a příslušnými předpisy. V úvodu práce jsou popsána regulační opatření v železniční, silniční, civilní letecké dopravě a v silničním hospodářství přijímaná za krizových stavů. Tato práce dále obsahuje práva a povinnosti ministerstva dopravy, krajského úřadu, obecního úřadu s rozšířenou působností a obce, které se vážou ke správě a údržbě silnic. Dále je zde vymezena dopravní politika Evropské unie vedoucí k modernizaci dopravní infrastruktury v členských zemích tak, aby odpovídala celoevropskému standardu, a hlavní úkoly v oblasti obrany spočívající ve stálé připravenosti státu k přechodu z běžného stavu na stav ohrožení státu nebo válečný stav a vedoucí k obraně státu. Výsledkem bakalářské práce je zpracování dopravně inženýrské opatření pro případ uzavírky mostu č. 4 - 043, ve kterém je předloženo 6 konkrétních dopravních situací týkajících se uzavírky mostu a odklonění dopravy na jednotlivých pozemních komunikacích. Toto dopravně inženýrské opatření je prakticky využitelné v případě skutečného uzavření mostu při jeho opravě. V závěru jsou zpracovány výsledky výzkumné otázky týkající se komplikací způsobených obyvatelům města Strakonice a přilehlých obcí v důsledku vyšší hustoty provozu z důvodu uzavírky mostu. Bylo by nutné počítat s navýšením intenzity provozu v místech vedení objízdných tras. Dle sdělení správce komunikace, silnice I. třídy č. 4, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, se však v dohledné době neplánují žádné větší opravy mostu č. 4 - 043 ani není v plánu jeho uzavírka. Předložená bakalářská práce není pouhou teorií, ale má svůj významný praktický přínos. Jejím přínosem je to, že bude nápomocna Městskému úřadu Strakonice, odboru dopravy a pracovišti krizového řízení ke zpracování regulačního opatření v dopravě a bude zařazena do Krizového plánu obce s rozšířenou působností Strakonice.
Využití nestátních neziskových organizací při organizování nouzového přežití a humanitární pomoci při krizovém stavu na území Jihočeského kraje
POLLAK, Ondřej
Nestátní neziskové organizace nejsou v českém právním systému zcela definovaným pojmem. Jedná se o ustálený název slučující několik různých organizací, které nejsou zřízeny státem a mají za účel obecně prospěšnou činnost nebo neziskovou činnost pro soukromý prospěch. Na území Jihočeského kraje působí několik těchto organizací, které se zapojují do dění při krizových situacích a to v podobě např. organizování nouzového přežití a humanitární pomoci. Využití nestátních neziskových organizací je v současné době zpracováno v rámci Havarijního plánu Jihočeského kraje a Krizového plánu Jihočeského kraje. Tato bakalářská práce má za cíl definovat pojmy nestátní neziskové organizace, nouzové přežití a humanitární pomoc a zhodnotit, zda-li je v současné době využití nestátních neziskových organizací při nouzovém přežití a humanitární pomoci při krizových stavech na území Jihočeského kraje na dobré úrovni. V první části bakalářské práce jsou definovány na základě zákonných předpisů základní typy neziskových organizací a to občanské sdružení, obecně prospěšná společnost, nadace, nadační fond a účelové zařízení registrované církve a náboženské společnosti. Při popisu nestátních neziskových organizací se práce zaměřuje na podmínky jejich vzniku a jejich organizační strukturu. Dále první část práce pojednává o samotném krizovém řízení a krizových stavech, kterými jsou stav nebezpečí, nouzový stav, stav ohrožení státu a válečný stav. Popisuje podmínky jejich vyhlášení a osoby¨k jejich vyhlášení odpovědné. Dále se v části o krizovém řízení rozebírají pojmy nouzového přežití a humanitární pomoci, což jsou oblasti, ve kterých spočívá velký podíl práce nestátních neziskových organizací při řešení krizové situace. Autor rovněž krátce ve své bakalářské práci popisuje jednotlivá odvětví nouzového přežití. Vzhledem k tomu, že pro řešení mimořádných událostí a krizových stavů jsou v současné době vypracovány právní předpisy, v nichž je mimo jiné uložena povinnost orgánům krizového řízení kraje vypracovat i dokumenty, které svým obsahem popisují jednotlivá opatření pro případy, kdy nastanou mimořádné události a krizové stavy, bakalářská práce popisuje dva z těchto základních dokumentů. Jsou jimi havarijní plán kraje a krizový plán kraje. V případě havarijního plánu kraje je nutno zmínit plány konkrétních činností, mezi kterými je pro tuto bakalářskou práci zásadní plán nouzového přežití. Ve druhé hlavní části bakalářské práce je podán přehled jednotlivých nestátních neziskových organizací na území Jihočeského kraje, které jsou schopny se podílet na řešení nouzového přežití a humanitární pomoci. V textu jsou popsány jednotlivé nestátní neziskové organizace v Jihočeském kraji a dále je popsán jejich podíl při organizování nouzového přežití a humanitární pomoci. Cestou řízených rozhovorů se zástupci popsaných nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji byly získány informace k možnostem těchto organizací pro případ organizování nouzového přežití a humanitární pomoci při krizovém stavu na území Jihočeského kraje. Dále tato bakalářská práce ve své druhé části pojednává o panelu nestátních neziskových organizací, což je platforma pro kooperaci jednotlivých nestátních neziskových organizací a Jihočeského kraje při řešení krizových situací. Na základě výzkumu je porovnáno současné využívání nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji při řešení krizové situace s možnostmi vybraných nestátních neziskových organizací. Celá práce vychází z výzkumné otázky, jestli je využití nestátních neziskových organizací při organizování nouzového přežití a humanitární pomoci v současné době na dobré úrovni. Při jejím vypracování bylo vycházeno ze zákonných předpisů, odborné literatury a výzkumu, kdy bylo formou řízených rozhovorů hovořeno se zástupci vybraných nestátních neziskových organizací a orgánů krizového řízení v Jihočeském kraji.
Plánování a řešení opatření k ochraně obyvatelstva pro mimořádné události a krizové stavy.
ŽIŽKOVÁ, Jana
V první části své bakalářské práce se zabývám historickým vývojem ochrany obyvatelstva, základními pojmy v krizovém řízení, ochranou obyvatelstva, integrovaným záchranným systémem, krizovým managementem, orgány krizového řízení, řešením mimořádných událostí a krizových stavů a seznamem vzniku možných mimořádných událostí a krizových stavů v Českých Budějovicích a Prachaticích. Na základě prostudování legislativy, odborné literatury, z osobních pohovorů a vykonávané praxe jsem vytvořila podkladový materiál, ve kterém se zabývám krizovým plánováním, protože je první manažerskou funkcí a pro řešení mimořádných událostí a krizových stavů je nezbytné. V dalších dvou kapitolách píši o obecném postupu řešení mimořádných událostí a krizových situací (před vznikem, při vzniku, při řešení a po odeznění těchto situací) a krizové legislativě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.