Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv účinků poddolování na volbu typu nosné konstrukce mostu v km 332,420 trati Dětmarovice - Č. Těšín
Chaloupka, Martin ; Puchner,, Josef (oponent) ; Kmošek, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo vypracovat varianty řešení nosné ocelové konstrukce železničního mostu na poddolovaném území. Rozpětí jednotlivých polí bylo zvoleno na základě polohy stávající spodní stavby. Zmenšování šířky mostních otvorů nebylo dovoleno. Na základě geodetického zaměření byly zpracovány přehledné výkresy stávajícího stavu. Na základě zadávacích podmínek pro vypracování byla pro podrobnější zpracování zvolena varianta Gerberův nosník se středním polem vyztuženým obloukem. Pro tuto variantu byl proveden statický výpočet hlavních částí NK mostu, kdy bylo počítáno i s účinky od poddolování. Pro variantu Gerberův nosník byly zhotoveny přehledné výkresy nového stavu a výkres vybraných detailů ocelové konstrukce mostu. Dále byla provedena detailní analýza vybraného konstrukčního detailu. Konkrétně napojení táhla na hlavní nosník, kdy byl navržen optimální tvar a tloušťka styčníkového plechu s vhodným poloměrem výpalu pro zamezení plastifikace materiálu v této oblasti. Zpracována byla i varianta spojitého nosníku bez kloubů. Bylo sledováno, jaký má vliv poddolování na napětí v konstrukci mostu – bylo konfrontováno s účinky na Gerberově nosníku. Pro omezení napětí v konstrukci mostu a dodržení MSP hlavního nosníku byla navržena rektifikace ložisek a po zvážení více variant i její provádění. Provedlo se ekonomické srovnání obou variant. Postup montáže byl navržen pro oba typy nosné konstrukce mostu. V technické zprávě se dočteme o důvodu záměru výstavby nového mostu a najdeme zde další důležité technické informace. Závěrem diplomové práce byla doporučena pro výstavbu konkrétní varianta, a to jak z pohledu investora, tak i z pohledu statika projektanta.
Montovaná železobetonová konstrukce výrobní haly s administrativou
Sitta, Martin ; Šulák, Pavel (oponent) ; Zlámal, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout a posoudit vybrané prvky montované železobetonové výrobní haly s administrativou, a to na mezní stav únosnosti dle platných norem. Specifikem výrobní haly je pojízdný mostový jeřáb s únosností až 50 t. Konkrétně je řešen příčný rám tvořený střešním předpjatým vazníkem, sloupem vynášejícím nosník jeřábové dráhy a vrtanou pilotou přenášející účinky zatížení od horní stavby do základového podloží. Dále je zpracován posudek Gerberova nosníku v administrativní části objektu. Ostatní části konstrukce práce neřeší.
Alternativní řešení montovaného železobetonového skeletu výrobní haly
Konečný, Michal ; Švaříčková, Ivana (oponent) ; Perla, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné prefabrikované konstrukce montážního objektu. Součástí práce je návrh alternativního zastřešení včetně orientačního ekonomického srovnání. Analýza vnitřních sil byla provedena pomocí programu Dlubal RFEM 5.16. Pro zjištění očekávatelných výsledků byly nejprve vytvořeny jednoduché prutové modely, následně byl zpracován prostorový model konstrukce. Pro vybrané prvky železobetonového skeletu byl zpracován statický výpočet a výkresová dokumentace.
Alternativní řešení montovaného železobetonového skeletu výrobní haly
Konečný, Michal ; Švaříčková, Ivana (oponent) ; Perla, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné prefabrikované konstrukce montážního objektu. Součástí práce je návrh alternativního zastřešení včetně orientačního ekonomického srovnání. Analýza vnitřních sil byla provedena pomocí programu Dlubal RFEM 5.16. Pro zjištění očekávatelných výsledků byly nejprve vytvořeny jednoduché prutové modely, následně byl zpracován prostorový model konstrukce. Pro vybrané prvky železobetonového skeletu byl zpracován statický výpočet a výkresová dokumentace.
Montovaná železobetonová konstrukce výrobní haly s administrativou
Sitta, Martin ; Šulák, Pavel (oponent) ; Zlámal, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout a posoudit vybrané prvky montované železobetonové výrobní haly s administrativou, a to na mezní stav únosnosti dle platných norem. Specifikem výrobní haly je pojízdný mostový jeřáb s únosností až 50 t. Konkrétně je řešen příčný rám tvořený střešním předpjatým vazníkem, sloupem vynášejícím nosník jeřábové dráhy a vrtanou pilotou přenášející účinky zatížení od horní stavby do základového podloží. Dále je zpracován posudek Gerberova nosníku v administrativní části objektu. Ostatní části konstrukce práce neřeší.
Vliv účinků poddolování na volbu typu nosné konstrukce mostu v km 332,420 trati Dětmarovice - Č. Těšín
Chaloupka, Martin ; Puchner,, Josef (oponent) ; Kmošek, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo vypracovat varianty řešení nosné ocelové konstrukce železničního mostu na poddolovaném území. Rozpětí jednotlivých polí bylo zvoleno na základě polohy stávající spodní stavby. Zmenšování šířky mostních otvorů nebylo dovoleno. Na základě geodetického zaměření byly zpracovány přehledné výkresy stávajícího stavu. Na základě zadávacích podmínek pro vypracování byla pro podrobnější zpracování zvolena varianta Gerberův nosník se středním polem vyztuženým obloukem. Pro tuto variantu byl proveden statický výpočet hlavních částí NK mostu, kdy bylo počítáno i s účinky od poddolování. Pro variantu Gerberův nosník byly zhotoveny přehledné výkresy nového stavu a výkres vybraných detailů ocelové konstrukce mostu. Dále byla provedena detailní analýza vybraného konstrukčního detailu. Konkrétně napojení táhla na hlavní nosník, kdy byl navržen optimální tvar a tloušťka styčníkového plechu s vhodným poloměrem výpalu pro zamezení plastifikace materiálu v této oblasti. Zpracována byla i varianta spojitého nosníku bez kloubů. Bylo sledováno, jaký má vliv poddolování na napětí v konstrukci mostu – bylo konfrontováno s účinky na Gerberově nosníku. Pro omezení napětí v konstrukci mostu a dodržení MSP hlavního nosníku byla navržena rektifikace ložisek a po zvážení více variant i její provádění. Provedlo se ekonomické srovnání obou variant. Postup montáže byl navržen pro oba typy nosné konstrukce mostu. V technické zprávě se dočteme o důvodu záměru výstavby nového mostu a najdeme zde další důležité technické informace. Závěrem diplomové práce byla doporučena pro výstavbu konkrétní varianta, a to jak z pohledu investora, tak i z pohledu statika projektanta.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.