Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasové aktivity ve Vodňanech v letech 1920 - 1945 spojené s Církví československou
BROŽOVÁ, Adéla
Práce se zabývá zkoumáním volnočasových aktivit se zřetelem k náboženskému životu ve Vodňanech v letech 1920 až 1945. V první kapitole popisuje historický kontext vzniku Církve československá. V druhé kapitole popisuje vymezení pojmu volného času. Ve třetí kapitole se práce zaměřuje na podrobné pojednávání o města Vodňany o jeho historii, kultuře i otázce religiozity. Ve čtvrté kapitole se zabývá přehledem vodňanských aktivit od jejich počátku do roku 1920. Poslední kapitola práce se zabývá sborem Církve československé ve Vodňanech a jeho podílem na volnočasových aktivitách města.
Geocaching jako volnočasová aktivita pro rodiče a děti předškolního věku
JEZDINSKÁ, Simona
Bakalářská práce popisuje geocaching jako způsob aktivního využití volného času rodičů s dětmi předškolního věku. Teoretická část práce se zabývá definicí volného času, volnočasovými aktivitami dětí předškolního věku a možnými riziky pasivního trávení volného času. Dále bude pojednávat o možnosti využití geocachingu v rámci environmentální výchovy v MŠ a o geocachingu jako o volnočasové aktivitě pro rodiče a děti předškolního věku. V praktické části této bakalářské práce se dotazuji rodičů, kolik času a jakým způsobem tráví s dětmi volný čas, zda celosvětovou hru geocaching znají či dokonce hrají. Nedílnou součástí je založení tematické cache pro předškolní děti a jejich rodiče a v neposlední řadě i tuto hru prakticky uvádím do výuky v mateřské škole Preslova v Českých Budějovicích.
Možnosti volnočasových aktivit seniorů v domovech pro seniory a domovech se zvláštním režimem v Plzni
ŠOTOVÁ PŘÍVĚTIVÁ, Tereza
Ve své bakalářské práci jsem zpracovávala současný stav aktivizačních činností nabízených v domovech pro seniory a domovech se zvláštním režimem ve městě Plzni a měnící se trendy v průběhu pěti let. Především bylo v mém zájmu zjistit, nakolik se liší nabídka sociálně terapeutických a aktivizačních činností mezi domovy vzájemně, ale také jsem zkoumala, zda se liší oficiální nabídka každého konkrétního domova, která je uváděna ve veřejně dostupných dokumentech a zdrojích od skutečně poskytovaných volnočasových aktivit. Cílem práce bylo vzájemné srovnání nabídky volnočasových aktivit, které plzeňské domovy poskytují a zároveň zjištění zájmu o tyto aktivizační činnosti ze strany uživatelů sociálních služeb. Pro naplnění cíle práce byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Byla provedena analýza nabídky sociálně terapeutických a volnočasových činností a sekundární analýza podkladů o aktivitách. Informace byly sbírány od výzkumného souboru formou dotazování za využití předem připravených, řízených individuálních rozhovorů a vzápětí popsány v případových studiích.
Vliv rodiny jako primární skupiny na výběr a realizaci volnočasových aktivit dětí mladšího školního věku
CHROBOKOVÁ, Ilona
Tato bakalářská práce se pokouší o výzkum souvislostí v oblasti využívání volného času dětí a vlivu rodiny, kompetencí rodiny v oblasti rozvoje aktivit dětí i k řešení problémů dětí ve volném čase. Teoretická část je věnována objasnění terminologie a definic pojmů rodina, primární skupina, výchova v rodině, vymezení volného času, specifikace volného času dětí, seznámení s možnými problémy ve volném čase, vývojem a potřebami dětí i jejich rodin k správnému fungování rodiny. Seznamuji s osobností pedagoga a jeho poradenskou činností. Praktickou část tvoří rozhovory s rodiči a jejich dětmi. V rozhovorech jsem zjišťovala, jakým způsobem rodiny ovlivňují volnočasové aktivity svých dětí i jakým způsobem řeší případné problémy ve volném čase. Dále jsem porovnala získané informace s použitými zdroji literatury.
Audiovizuální technika při volnočasových aktivitách dětí
MATĚJÍČEK, Petr
Tato bakalářská práce si klade za cíl nastínit možnosti využití audiovizuální techniky při volnočasových aktivitách dětí, které se uskutečňují na Domě dětí a mládeže Jihlava. Jednotlivé části se zaměřují na různé aspekty této činnosti. Popisuje možnosti některých organizací pracujících s dětmi, vybavenost Domu dětí a mládeže a návrh činností nových zájmových útvarů. Dále se věnuje vlastní činnosti probíhající v útvaru ?Multimediální klub?.
Volnočasové aktivity seniorů žijících ve zdravotně sociálních institucích a jejich účinnost
MACHOVÁ, Petra
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami seniorů ve zdravotně sociálních zařízeních a jejich účinností. V rámci mého výzkumu jsem zvolila za zdravotně sociální zařízení domov pro seniory Tábor a domov pro seniory Libníč. Hlavní úkol této práce spočívá ve srovnání specifických volnočasových aktivit aplikovaných u soběstačných a nesoběstačných klientů v domovech pro seniory v G-centru v Táboře a v Libniči v Českých Budějovicích. Prvním dílčím cílem této práce je zmapovat rozdílnost forem, zásad a účinnosti volnočasových aktivit soběstačných a nesoběstačných seniorů v obou jmenovaných domovech. Druhým dílčím cílem je stanovit výchozí osobní předpoklady pracovníků domovů podmiňující účinnost jednotlivých volnočasových aktivit u obou sledovaných skupin seniorů. Těchto cílů bylo dosaženo. V teoretické části se zabývám obecnou charakteristikou stáří a volného času, práci pak směřuji především na volný čas seniorů ve zdravotně sociálních zařízeních. Zaměřuji se na charakteristiku jednotlivých volnočasových aktivit u soběstačných klientů a klientů upoutaných na lůžku nebo s jiným funkčním či komunikačním omezením. Praktická část práce popisuje názory vybraných respondentů z řad klientů a personálu obou uvedených zařízení. Potřebná data pro praktickou část byla získána kvantitativním výzkumem, jako techniku sběru dat jsem použila dotazník. Celému výzkumu předcházel předvýzkum. Z realizovaného výzkumu vyplývá, že obě uvedená zařízení umožňují i zcela nesoběstačným klientům, účastnit se volnočasových aktivit, zároveň tyto klienty akceptují ve volnočasových aktivitách a respektují jejich zájmy a potřeby. Tato práce je příspěvkem a zamyšlením se nad důležitostí volnočasových aktivit seniorů ve zdravotně sociálních institucích, které by se měli stát v daných zdravotně sociálních institucích tolik potřebným a cenným prožitkem v životě seniora.
Volný čas jako prostor seberealizace pro zdůraznění některých faktorů lidské bytosti v kontextu věkové skupiny adolescentů
RODOVÁ, Marcela
Práce se zabývá volným časem jako prostorem seberealizace v souvislosti s proměnou hodnot, i životního stylu a konkrétně analyzuje volný čas věkové skupiny adolescentů a popisuje jejich psychologický vývoj. Obecná část uvádí historický vývoj volného času, proměnu hodnot, hodnotové orientace i životního stylu, dále se zabývá otázkou seberealizace, kvalitou života, zájmy a potřebami jedince. Je zde zachycen nárůst hodnoty volného času v dnešní společnosti. Cílem bylo poukázat na význam smysluplného využívání volného času pro dnešního jedince a jeho vliv na kvalitu života. Právě jeho smysluplné využívání pomáhá jako prevence proti jeho možné patologii.
Individuální plánování u seniorů v Centru sociálních služeb
FLEISCHHACKEROVÁ, Petra
Práce se zabývá teoretickými východisky pro individuální plánování a zaváděním těchto teorií do praxe. Teoretická část charakterizuje specifika sénia, způsoby komunikace se seniory a různé pohledy na individuální plánování. Praktická část obsahuje charakteristiku individuálního plánování v Cetnru sociálních služeb Staroměstská. Centrum sociálních služeb je příspěvková organizace Statutárního města České Budějovice a poskytuje sociální služby seniorům z Českých Budějovic. Individuální plánování v Centru sociálních služeb je realizováno prostřednictvím ošetřovatelského, rehabilitačního a aktivizačního plánu.
Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ jako prevence kázeňských problémů ve škole
POŠUSTOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami žáků 1. stupně ZŠ a to především jejich vlivem na kázeň ve škole. Cílem práce je zachycení zkušeností učitelů prvního stupně ZŠ s projevy nekázně žáků, zmapování způsobů trávení volného času žáků a posouzení, zda volnočasové aktivity mají možnost výrazně ovlivnit chování žáků ve škole. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojmy kázeň a volný čas. Nastiňuje funkce kázně, smysl jejích norem, příčiny nekázně a její projevy. Naznačuje také způsoby, kterými lze kázeňským problémům předcházet. Dále charakterizuje výchovu mimo vyučování a volnočasová zařízení. V praktické části jsou pomocí dotazníkové metody a řízeného rozhovoru shromážděny a analyzovány poznatky o kázeňských přestupcích žáků 1. stupně ZŠ a využívání jejich volného času. Tyto poznatky jsou posuzovány jak z hlediska výpovědí žáků, tak i z pohledu učitelů.
Dětský folklor a jeho vliv na rozvoj osobnosti dítěte
DURDA, Lukáš
V této diplomové práci se zabýváme současným stavem českého dětského folkloru a jeho vlivem na rozvoj osobností jeho dětských protagonistů. Opíráme se zde o jednotlivé složky veřejného vystupování a o etnografické poznatky, které stavíme do souvislostí s problematikou volnočasových aktivit dětí a mládeže, čímž nabízíme náhled na potenciál dětského folkloru a jeho vliv na rozvoj osobností dětí. Práce je rozdělena do dvou částí. V její teoretické části je kladen důraz na názory osobností naší etnografie a dílčích disciplín veřejného vystupování. Též se opírá o zkušenosti a názory pracovníků s dětmi a mládeží v oblasti dětského folkloru. Druhá část diplomové práce je část praktická. Její náplň je tvořena popisem praktické činnosti dětského folklorního souboru Šafránek a rozhovory s jeho členy. K diplomové práci náleží též audiovizuální příloha.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.