Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém zajištění provozuschopnosti věcných prostředků chemické a technické služby HZS Pardubického kraje
KOŽENÝ, Petr
Cílem diplomové práce je vyhodnotit kontaminaci vybraných provozních prostorů chemickými látkami na požárních stanicích HZS Pardubického kraje. Zvýšená kontaminace těchto prostorů nebezpečnými chemickými látkami může být důsledkem mnoha faktorů, a to od technických až po organizační, což může v konečném důsledku negativně ovlivňovat zdraví hasičů. Teoretická část práce uvádí základní informace o organizaci, úkolech a systému zajištění provozuschopnosti věcných prostředků chemické a technické služby. Dále jsou uvedeny poznatky o možných rizicích kontaminace věcných prostředků a o kontrole chemických látek v pracovním prostředí. Ve výzkumné části je hodnocena kontaminace ovzduší 13 vybraných prostorů za běžného provozu a 1 cíleně kontaminovaný prostor. Jako měřicí postup je ve všech vybraných prostorech zvolen odběr vzorků ovzduší na adsorpční trubičky se sorbentem Tenax. Stanovení chemických látek ve vzorcích je provedeno pomocí termodesorpčního zařízení a plynového chromatografu s hmotnostním detektorem. V kontaminovaných prostorech je dále proveden odběr vzorků do odběrových vaků s následnou analýzou pomocí infračervené spektrometrie. Celkem je uskutečněno 42 odběrů vzorků ovzduší na adsorpční trubičky Tenax a 2 odběry do odběrových vaků. V hodnocených prostorech je zjištěno množství organických těkavých látek, z nichž nejčastěji je identifikován benzen a toluen. Z identifikovaných anorganických plynů je při jednom odběru zjištěn sulfan, jehož koncentrace výrazně překročila hygienické limity stanovené českou legislativou. Zjištěné výsledky mohou nejen ovlivnit systém zajištění provozuschopnosti věcných prostředků, ale také přispět k celkovému snížení expozice hasičů nebezpečným chemickým látkám.
ZABEZPEČENÍ A OCHRANA DAT PŘI ČINNOSTI HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU JIHOČESKÉHO KRAJE
REMIÁŠ, František
Diplomová práce je zaměřena na práci s daty a informacemi u Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje a jejím cílem zjistit, zda je s daty a informacemi, se kterými se setkávají příslušníci a zaměstnanci Hasičského záchranného sboru při své práci, nakládáno v souladu platnou legislativou, a zda jsou tyto dostatečně zabezpečeny a chráněny proti zneužití a ztrátě. Na základě organizační struktury je kvalitativním výzkumem podrobně zmapováno zabezpečení a ochrana dat na jednotlivých odděleních a pracovištích. Z těchto informací jsou sestaveny rizikové oblasti pro různé druhy dat a zpracována mapa rizik pro tyto oblasti. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena konkrétní opatření ke zmírnění rizik pro některé oblasti práce s daty a informacemi. V první části práce jsou vysvětleny základní pojmy a definice slov data, informace a znalosti. V další části jsou zmapovány historické souvislosti s uchováváním dat a nakládání s daty v papírové a elektronické podobě včetně vývoje informačních systémů a technologií. Dále jsou popsána možná ohrožení těchto dat nejrůznějšími vlivy. Další kapitola je zaměřena na popis současného stavu práce s daty a popis technologií používaných k tomu u Hasičského záchranného sboru. Poté je rozpracována organizační struktura se zaměřením na práci s daty. V další části práce je vypracována mapa rizik pro jednotlivé oblasti a navrženo několik konkrétních řešení a opatření pro zmenšení největších výsledných rizik. Přínosem práce je realizace několika konkrétních řešení pro eliminaci a snížení hrozby rizik při práci s daty u HZS JčK, a návrh několika dalších opatření a postupů pro další zabezpečení a ochranu dat.
Rozbor počtu usmrcených osob při požárech od roku 2001 v Jihočeském kraji a návrh opatření ke snížení jejich počtů
ŽIDKOVÁ, Jana
Bakalářská práce ?Rozbor počtu usmrcených osob při požárech od roku 2001 v Jihočeském kraji a návrh opatření ke snížení jejich počtů? je analýzou usmrcených osob při požárech od roku 2001 do roku 2010 v Jihočeském kraji podle předem vymezených kritérií. Mezi tato kritéria patří porovnání usmrcených osob při požárech dle věku, objektů, okresů Jihočeského kraje, v závislosti na měsících v roce, na příčině vzniku požáru a srovnání s ostatními kraji České republiky. První část bakalářské práce je zaměřena na současný stav usmrcených osob při požárech v České republice, dále se věnuje základům hoření, definuje nebezpečí v místě požárů a klasifikuje toxické látky vznikající jako produkty hoření. V druhé části práce jsou prezentovány výsledky rozboru požárů, při kterých došlo k usmrcení osob v Jihočeském kraji dle dostupných statistických údajů. Na základě vytipování rizikových prostor je rozveden systém opatření, který by měl vést ke snížení počtu úmrtí při požárech. Srovnáním statistických údajů z let 2001 až 2010 lze dospět k závěrům, že i přes klesající počty požárů narůstá počet usmrcených osob při požárech a z hlediska úmrtí jsou nejrizikovějším prostorem domácnosti.
Interoperabilita v Integrovaném záchranném systému.
LEBEDOVÁ, Klára
Hlavním cílem práce Interoperabilita v integrovaném záchranném systému bylo objasnění pojmu interoperability a upozornění na její potřebu v prostředí komunikace a vzájemného působení základních složek integrovaného záchranného systému při společných zásazích. Výzkum probíhal ve dvou částech. První část byla věnována studiu literatury, zejména legislativních norem týkajících se integrovaného záchranného systému a jeho jednotlivých složek. V druhé části byly získané poznatky ověřovány v praxi. Úvodní část práce se věnuje seznámení s jednotlivými pojmy z oblasti interoperability a integrovaného záchranného systému. Jsou zde uvedeny složky, jejich hlavní úkoly a způsoby zabezpečení aspektů interoperability. Dále se práce věnuje úrovním řízení zásahu, komunikaci a koordinaci složek na úrovni operačních středisek a spolupráci složek mimo dobu zásahu. Úvodní část uzavírají informace o připravovaném projektu jednotného informačního systému integrovaného záchranného systému (Projekt IS IZS), jenž by měl přinést značné zlepšení a zkvalitnění spolupráce mezi základními složkami a to nejen při příjmu tísňového volání, ale i při společných zásazích. Teoretické výsledky byly aplikovány na území Středočeského a Jihočeského kraje. Bylo provedeno srovnání jednotlivých složek a jejich zabezpečení v uvedených aspektech interoperability. Toto srovnání odhalilo v některých oblastech rozdílnou úroveň mezi složkami. I přesto z výsledků vyplývá, že interoperabilita v integrovaném záchranném systému je zajištěna, Česká republika má poměrně dobře fungující systém v oblasti odpovědi na mimořádné události
Porovnání činností Policie, Hasičského záchranného sboru a Zdravotnické záchranné služby ČR , Německa, Rakouska a Slovenska.
NÁVRATOVÁ, Šárka
Porovnání činností Policie, Hasičského záchranného sboru a Zdravotnické záchranné služby ČR, Německa, Rakouska a Slovenska. Různé pravomoci i odlišné pracovní nasazení příslušníků vyvolaly impuls k vytvoření koordinovaného postupu při záchranných a likvidačních pracích při MU ? integrovaný záchranný systém. Integrovaný záchranný systém vznikl z každodenní potřeby spolupráce hasičů, zdravotníků, policie a dalších složek při řešení MU, jako jsou například požáry, havárie nebo dopravní nehody. Policii, Hasičský záchranný sbor a zdravotnickou záchrannou službu řídí zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů mezi základní složky. Tyto složky mají ale také své vlastní zákony a předpisy, podle kterých se řídí. Zákon č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů, zákon č. 273/2000 Sb., o Policii České republiky a zákon č. 374/2011 Sb., o zdravotnické záchranné službě. Bakalářská práce popisuje, jakým způsobem jsou jednotlivé složky řízeny, jejich organizační struktury a způsob plnění hlavních úkolů. Každý stát má svůj vlastní systém, podle kterého Hasiči, Policie a záchranná služba fungují a v některých případech se liší od systému v ČR. Práce porovnává postupně systém těchto složek vzájemně mezi s sebou, ať už je to z pohledu pravomocí, legislativních opatření, dojezdových časů nebo počtu profesionálního zastoupení zaměstnanců. Poté, co byly stanoveny kritéria, vyhodnocovalo se a dospělo k závěru, že Česká republika nijak výrazně nezaostává v porovnání s Německem, Rakouskem a Slovenskem, ale že v určitých záležitostech je některá země lepší a má propracovanější systém.
Připravenost sil a prostředků na řešení mimořádné události, nevojenské a vojenské krizové situace
KUBÁT, Robert
Žijeme v době, kdy lidstvo častěji ohrožují mimořádné události, které ovlivňují zdraví nebo životy každého z nás. K zamezení nebo oddálení nebezpečných účinků těchto mimořádných událostí a krizových situací, je ve společnosti vytvořen systém, který tyto účinky eliminuje. Tato bakalářská práce se zaměřila právě na tento systém, jenž je připraven svými silami a prostředky mimořádné události řešit. V České republice je zabezpečeno řešení těchto událostí pomocí jednotlivých složek integrovaného záchranného systému. Cílem práce bylo zjistit připravenost sil a prostředků základních složek integrovaného záchranného systému, kterými jsou Hasičský záchranný sbor České republiky, Policie České republiky, Zdravotnická záchranná služba a jedné ostatní složky Armády České republiky, na řešení mimořádných událostí. Aby bylo možné zjistit, jak jednotlivé složky, resp. příslušníci jednotlivých složek, vnímají připravenost sil a prostředků základních složek integrovaného záchranného systému a Armády České republiky, byl mnou osobně mezi ně distribuován dotazník, který se zaměřoval na tuto problematiku. Dotazníků bylo sto, a protože jsem je osobně rozdával i vybíral, návratnost byla stoprocentní. Do každé ze složek bylo dáno dvacet pět dotazníků. Dotazníky byly zpracovány do tabulek a grafů a byl tak vytvořen přehled o tom, jak každá ze složek vnímá připravenost svých sil a prostředků k řešení mimořádných situací.
Názor obyvatel Jihočeského kraje na činnost základních složek integrovaného záchranného systému
DUŠKOVÁ, Ilona
Hlavním cílem této práce bylo zjistit a vyhodnotit názor obyvatel Jihočeského kraje na činnost základních složek integrovaného záchranného systému. Celý výzkum byl koncipován tak, aby po provedení analýzy údajů získaných dotazníkovým šetřením byly získány informace o pohledu obyvatel Jihočeského kraje na práci Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje a Policie ČR.
Opatření k zabezpečení ochrany obyvatelstva v zóně havarijního plánování Tomegas s.r.o. úložiště propan - butanu Branice
FOŠUM, Daniel
Cílem této práce je navrhnout opatření havarijního plánování k provádění záchranných a likvidačních prací, k odvrácení nebo omezení bezprostředního ohrožení havárií, dle podkladů poskytnutých od složek IZS, dotčených obcí, správních úřadů a provozovatele úložiště. Dalším cílem je navrhnout opatření zabezpečující ochranu obyvatelstva v zóně havarijního plánování tak, aby byla co možná nejlépe naplněna tato hypotéza: {\clqq}Opatření havarijního plánování k provádění záchranných a likvidačních prací a opatření zabezpečující ochranu obyvatelstva jsou nedílnou součástí vnějšího havarijního plánu, který slouží pro řešení možné havárie, ohrožující životy, zdraví, značné majetkové hodnoty nebo životní prostředí.`` Pro splnění cílů a ověření hypotézy jsem využil vlastních zkušeností v oblasti havarijního plánování a osobní znalosti dané lokality tak, abych zpracoval návrh odpovídajících opatření, směřujících k omezení bezprostředního ohrožení a zmírnění dopadů možné závažné havárie. Pro tuto práci jsem si zvolil {\clqq}Provoz úložiště propan - butanu a plnírna lahví Branice u Milevska`` tuzemské právnické osoby s obchodním jménem TOMEGAS s.r.o. Tento provoz byl Krajským úřadem Jihočeského kraje, podle zákona č. 59/2006 Sb., o prevenci závažných havárií způsobených vybranými nebezpečnými látkami nebo chemickými přípravky, zařazen do kategorie B a zároveň zde byla stanovena zóna havarijního plánování o poloměru 1 km. Uvedené cíle jsou navrženy v souladu se všemi zákonnými normami a předpisy. Věřím, že výsledek práce bude použitelný při zpracování a aktualizaci vnějšího havarijního plánu pro daný provoz. Hypotéza je zcela jistě potvrzena existencí mezinárodních smluv a právních předpisů EU zaměřených na ochranu obyvatel v okolí objektů v nichž je nakládáno s nebezpečnými látkami a přípravky, stejně jako množstvím havárií, vznikajících po celém světě. V části {\clqq}Diskuse" je rozebráno několik problémů, z nichž se jako největší jeví finanční a v jeho důsledku i včasné zabezpečení navrhovaných ochranných opatření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.