Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Společenská odpovědnost podniků (CSR) v Jihočeském kraji
NOVÁKOVÁ, Sandra
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti firem (CSR) malých a středních podniků v Jihočeském kraji. Jedná se o oblast ekonomickou, sociální a environmentální. Nejprve jsou rozebrány a popsány tři základní pilíře tohoto tématu, následují základní pojmy a jednotlivé problémy. Cílem práce je také popsat postupný vývoj této problematiky. Další část práce se zabývá praktickou částí, kde bylo použito dotazníkové šetření. V tomto dotazníku jsou respondentům kladeny otázky týkající se problematiky CSR, jak ji vnímají a jak se starají o své zaměstnance. V neposlední řadě také na jejich postoj k životnímu prostředí z environmentálního hlediska. Metodika práce zahrnuje analýzu současného stavu a syntézu dat. Dále identifikaci přínosů a bariér při zavádění CSR. Na závěr práce jsou stanoveny návrhy a zjednodušený postup pro malé a střední podniky (MSP), jak zavést a implementovat CSR do každodenních procesů.
Etický kodex zaměstnance Českých drah a.s. a jeho uplatňování v komunikaci
HRDINOVÁ, Naděžda
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma Etického kodexu zaměstnance Českých drah a.s. a jeho uplatňování v komunikaci. Teoretická část zpracovává problematiku etiky, etického kodexu, komunikace a popis společnosti České dráhy. V praktické části jsou analyzovány a interpretovány poznatky z výzkumu, který byl proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru. Cílem praktické části je zjištění, jak velké povědomí mají zaměstnanci Českých drah o etickém kodexu společnosti, jak se jím řídí a uplatňují jej.
Společensky odpovědné chování zákazníků
Kořítková, Lucie ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem práce je porovnat nákupní podmínky pro společensky odpovědného spotřebitele v České republice a Německu a zároveň postoj spotřebitelů k této problematice v daných zemích. Teoretická část práce vymezuje nejdříve koncept společenské odpovědnosti firem, na který navazuje společenská odpovědnost spotřebitelů. V praktické části jsou popsány nákupní podmínky pro společensky odpovědného zákazníka na základě výzkumu v terénu v obou zemích. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky z dotazníkového průzkumu.
Etika v díle T. G. Masaryka
DUŠKOVÁ, Helena
Tomáš Garrigue Masaryk je významnou osobností novodobých dějin. Lidem v současné společnosti je znám jako prezident Československé republiky. T. G. Masaryk nebyl však jenom politikem, ale také filozofem se silným mravním základem. Cílem mé práce bylo oživit některá z děl T. G. Masaryka, zaměřit se na etická hlediska, která jsou v jeho knihách obsažena. Odkaz T. G. Masaryka považuji za stále platný.Zaměřila jsem se na vybrané texty T. G. Masaryka, podrobnou analýzou z nich vybrala etická hlediska. Za stěžejní díla jsem si pro svou práci zvolila knihy Ideály humanitní, Sebevražda hromadným jevem společenské osvěty, O škole a vzdělání a přednášku O ženě. V praktické části jsem dotazníkovým šetřením zkoumala znalosti studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulty, v souladu s tímto výzkumem jsem si stanovila tři hypotézy. Z výsledků mého šetření vyplývá, že studenti znají životopisné údaje T. G. Masaryka, chybují v identifikaci jeho knih, mají částečné znalosti o jeho životní filozofii a žádný ze studentů nečetl ani jedno z jeho děl.
Etika a morálka ve vybraných organizacích
SLAVKOVÁ, Daniela
Cílem této bakalářské práce je přispět k názoru, že podnikatelské prostředí neovlivňuje jen výsledek působení podnikatelských organizací nebo politických institucí, ale že je výsledkem zapojení každého z nás. Nejde však o jakékoli zapojení. Toto zapojení musí vycházet z morálky, odbornosti a vůdcovství. V souhrnu uplatňování etiky v managementu na všech organizačních hladinách podnikatelských, veřejných a správních organizací. Pro můj výzkum jsem vybrala čtyři dopravní podniky. Tři z nich mají českého majitele, jeden rakouského. Vytvořil jsem dotazník, který byl dán zaměstnancům. V první části bakalářské práce jsem shrnula teoretické informace o etice a morálce. V metodice je popsána dotazníková metoda a forma rozhovoru, která byla pro šetření použita. V další kapitole vyhodnocuji jednotlivé otázky. Každá odpověď je vyhodnocena v grafu, po kterém následuje diskuse k dané otázce. Hlavním nástrojem aplikace etiky do podnikání se zdá být etický kodex. Firmy mající účinný a dobře fungující kodex mohou ocenit jeho přínosy. Podrobný kodex dává přesné a užitečné vodítko pro každodenní rozhodování.
Etika v podnikání
Holková, Nela ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem etika v podnikání, konkrétně v pohřebnictví. Jsou zde stanoveny základní pojmy a definice. Je uveden i historický nástin etiky a lidstva. Dále je zde uveden rozdíl mezi etikou a etiketou. Dva rozdílné pojmy, které spolu ale souvisí. Aby firmy fungovaly správně, je nutné dát jim nějaký řád. Etické kodexy mohou být součástí řešení, proto se jimi tato bakalářská práce zabývá taktéž. Dále je zde zmíněno podnikatelské prostředí v Čechách a jeho vývoj. Jako stěžejní postavu, která podnikatelské prostředí u nás ovlivnila, jsem vybrala Tomáše Baťu. Jeho přínos je neoddiskutovatelný, jeho trvání na etickém přístupu k zaměstnancům ovlivnilo mnoho dalších podnikatelů i podniků. V této práci je také zmíněna odpovědnost v podnikání vůči okolí. Dále je uvedeno etické či neetické chování státního sektoru. Bylo nutné uvést i logické odůvodnění užití etiky v podnikání. Na závěr byl použit konkrétní příklad pohřebnictví a příklady neetického jednání v tomto oboru. Jsou zde ale uvedeny i nápravné kroky, které se snaží aplikovat Sdružení pohřebnictví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.