Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 194 záznamů.  začátekpředchozí185 - 194  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití pokusu u předškolních dětí v environmentální výchově
GÁLOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Využití pokusu u předškolních dětí v environmentální výchově se zabývá problematikou pokusu v mateřských školách. Formou literární rešerše zpracovává informace o této metodě, stanovuje postupy pro naplánování pokusu a soubor opatření pro provádění pokusů. Tato práce také obsahuje seznam pokusů vhodných pro děti předškolního věku a návrhy pracovních listů pro každý z pokusů.
Environmentální výchova ve výuce matematiky
KOTLASOVÁ, Michala
Tato diplomová práce se věnuje zavedení témat environmentální výchovy do výuky matematiky na středních školách (resp. na gymnáziích). Práce je reakcí na nedostatek těchto témat ve výuce středních škol, které nejsou zaměřené na přírodní vědy, a aktuálnost ekologických problémů pro naši společnost. Obsahem jsou řešené úlohy s metodickými poznámkami určené vyučujícím matematiky. Snahou bylo propojit environmentální téma úloh se znalostmi studentů z předmětů biologie a zeměpisu v daném ročníku. Obsahem příloh jsou pracovní listy pro studenty. Cílem práce je inspirovat vyučující matematiky středních škol k zapojení těchto nebo vlastních úloh do výuky.
Možnosti využití odpadového materiálu ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
NOVÁKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá jedním z možných způsobů, jak u dětí mladšího školního věku rozvíjet citlivý vztah k přírodě a uvědomělé chování ve vztahu k životnímu prostředí pomocí propojení výtvarné a environmentální výchovy. Teoretická část je věnována představení jednoho z fenoménu environmentálního umění, takzvaného junk-artu. Dále je v této části práce obsaženo teoretické ukotvení výtvarné a environmentální výchovy v rámcovém vzdělávacím programu a analýza prostoru pro tvorbu z odpadového materiálu v rámci intermediálních a experimentálních aktivit ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy. Závěr teoretické části je věnován knižním publikacím na českém trhu, které se věnují možnostem využití odpadového média při aktivních výtvarných činnostech žáků. Praktická část obsahuje realizaci a reflexi souboru vlastních lekcí výtvarné výchovy s využitím odpadového materiálu ve třetí, čtvrté a páté třídě na malotřídní škole ve Staré Říši.
Využití městských ekosystémů pro environmentální výchovu v mateřské škole
ŠÍMOVÁ, Dita
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním dětí předškolního věku prostřednictvím využití městských ekosystémů s nástinem vhodných lokalit Českých Budějovic pro environmentální výchovu v mateřské škole. Teoretická část práce zaštiťuje na základě odborné literatury charakteristiku ekosystémů obecně, městských ekosystémů a environmentální výchovy. Poukazuje na důsledky vlivu člověka na přírodu a na problémy ekologické rovnováhy životního prostředí našich měst. V praktické části jsou obsaženy výukové bloky pro výuku environmentální výchovy pro děti z mateřských škol v lokalitách týkajících se Českých Budějovic. Výukové bloky obsahují nabídky aktivit, her a zkoumání přírody v terénu. V této části jsou také popsány reakce aktivních účastníků výukových bloků, dětí z mateřské školy a má vlastní analýza formou pozorování.
Rozvoj smyslového vnímání předškolních dětí v rámci environmentální výchovy
KADLECOVÁ, Marie
Práce se zabývá zpracováním informací o rozvoji smyslového vnímání dětí předškolního věku pomocí environmentální výchovy. Teoretická část obsahuje zařazení environmentální výchovy v obsahu vzdělávání a smyslový vývoj. U každého smyslu jsou krátce uvedeny jeho funkce, nejčastější poruchy a cvičení k jeho posilování. V praktické části jsou navrženy příklady činností smyslové a environmentální výchovy,vhodné pro tvorbu programů v mateřských školách. V poslední části práce jsou rozpracované a vyhodnocené dva integrované bloky.
Možnosti uplatnění výtvarné tvořivosti v rámci environmentální výchovy
MOJCHEROVÁ, Veronika
Hlavním tématy bakalářské práce jsou environmentální výchova a výtvarná tvořivost. Teoretická část definuje výtvarnou tvořivost, popisuje její fáze, znaky a podstatu. Nastíněny jsou také její zásady a výzkum. Výtvarná tvořivost je v práci popisována v kontextu výtvarné výchovy. Zde je pozornost věnována zásadám ve výtvarné výchově, a to jak z hlediska didaktického, tak praktického. Dalšími tématy jsou také aplikace a cíle ve výtvarné výchově či závislost výtvarných činností na věku dítěte. Vzhledem k praktické části bylo též nutné popsat prostředí a funkce školní družiny a vztah výtvarné výchovy a děti prvního stupně. Dalším teoretickým okruhem je environmentální výchova, a to zejména problematika odpadů a jejich třídění. Analyzovaná témata výtvarná tvořivost, výtvarná výchova a environmentální výchova úzce souvisí s praktickou částí práce ? projektem, realizovaném ve školní družině na ZŠ Nové Hodějovice. Praktické provedení jednotlivých úkolů, vytvořených speciálně pro tuto práci, mělo pomoci dětem uvědomit si důležitost třídění odpadů a případně je přimět uvažovat o jejich alternativním využití ve volnočasových aktivitách.
Environmentální výchova a její aplikace formou ekovýchovných programů
ŠIMÁK, Luboš
Práce se zabývá environmentální výchovou a je zaměřena na střediska ekologické výchovy. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se environmentální výchovy a jejího významu pro dnešní společnost. Dále jsou uvedeny jednotlivé směry a nejčastěji používané metody ve střediscích ekologické výchovy nejen při ekovýchovných programech. Praktická část představuje ekocentrum Šípek v Českém Krumlově, kde se uplatňuje environmentální vzdělávání, výchova a osvěta hlavně formou ekovýchovných programů pro mateřské, základní i střední školy. Během programů jsou využívány metody jednotlivých směrů environmentální výchovy, které spojuje společný cíl.
Volnočasové aktivity a jejich možnosti při práci s průřezovými tématy na 1. stupni ZŠ
ZACHOVALOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami a jejich možnostmi při práci s průřezovými tématy na 1. stupni základní školy.Cílem práce je zjištění postojů učitelů při začleňování průřezových témat do výuky a vytvoření pětidenního programu. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojem volnočasové aktivity a charakterizuje průřezová témata. Naznačuje postupy začleňování průřezových témat do výuky a nastiňuje možnosti průniků průřezových témat s volnočasovými aktivitami. V praktické části je pomocí dotazníkové metody zjišťován postoj učitelů k začleňování průřezových témat do výuky na základních školách. Stěžejním místem diplomové práce je vytvoření pětidenního programu se zaměřením na environmentální výchovu.
Zpracování příprav k průřezovému tématu environmentální výchova ve ŠVP na ZŠ (návrh metodické příručky pro učitele)
WEISSOVÁ, Marie
Téma práce je reakcí na současnou situaci ve školství, která nastala po schválení nového školského zákona v roce 2005. Objasňuje principy školské reformy a systém státních a školních kurikulárních dokumentů. Vysvětluje nové pojmy, hlavně klíčové kompetence a průřezová témata a jejich postavení ve školních vzdělávacích programech. Zaměřuje se na environmentální výchovu. Uvádí závěry výzkumu, který zjišťuje způsoby realizace tohoto průřezového tématu v praxi základních škol jihočeského regionu. Shrnuje zkušenosti pilotní školy i její součásti {--} centra ekologické výchovy. Předkládá pedagogům přehled dostupných zdrojů informací i praktické náměty pro jejich práci.
Názor seniorů na stav životního prostředí v České republice
HORATLÍKOVÁ, Iva
Cílem této bakalářské práce je zjistit názor seniorů na stav životního prostředí v České republice, jejich zájem podílet se na jeho zlepšení a současně ověřit, zda jsou ochotni a mají možnosti se dále vzdělávat v této oblasti. V teoretické části je vysvětlen pojem stáří a je předložena analýza současného a budoucího demografického vývoje počtu seniorů. V práci je vymezen nejen samotný pojem životní prostředí, ale také jeho přímý vliv na zdraví seniora. Protože práce hodnotí názor seniorů na stav životního prostředí v České republice, je zde také shrnuto, jaký tento stav v současné chvíli je. V praktické části jsou za pomoci kvalitativního výzkumu, metody dotazování a techniky polostandardizovaného rozhovoru provedeny rozhovory se 14 seniory ve věku mezi 65 a 74 lety. Z výzkumu vyplynulo, že stav životního prostředí České republiky, stejně tak jako jeho ochrana, jsou v centru pozornosti seniorů. Senioři mají zájem získávat nové informace z oblasti environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty (dále jen EVVO) a přivítali by větší možnost se sami do této problematiky aktivněji zapojit. Dalším důležitým aspektem jejich zájmu o EVVO je možnost obohacení života o nové vjemy a poznatky, vytváření nových sociálních kontaktů a pocit prospěšnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 194 záznamů.   začátekpředchozí185 - 194  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.