Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
EV-55 aircraft modification for water level landing
Šponer, Jan ; Vaněk, František (oponent) ; Chybík, Ladislav (vedoucí práce)
Modification of the contemporary terrestrial version of EV-55 aeroplane for the possibility of water level landing is considered in this Masters Thesis. The aim is to find a design solution which does not lead to significant structural modifications in the airframe and meet Certification Specification 23 (CS 23). Weight analysis of the modified aeroplane is made and the water loads determined in accordance with CS 23. The connecting frame is designed in accordance with water loads and stress analysis for each element and fastener is performed. These values are compared with ground loads. Finally, flight performance, such as maximal horizontal speed, rate of climb, range and endurance are determined.
Přehled principů ovládání podvozkových dvířek
Rajnštajn, David ; Junas, Milan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se týká dvířek příďových podvozků u letadel. Je členěna do dvou hlavních částí. Nejprve je zařazen přehled stávajících konstrukčních řešení u různých typů letounů. Následuje konstrukční část věnovaná již konkrétnímu letadlu EV-55 Outback českého výrobce Evektor. Cílem je navrhnout úpravy a změny stávajícího řešení ve snaze navrhnout mechanismus tak, aby se část dvířek zavřela při otevření podvozku. To vše při minimálních změnách zbytku zástavby v trupu letounu.
Přehled principů ovládání podvozkových dvířek
Rajnštajn, David ; Junas, Milan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se týká dvířek příďových podvozků u letadel. Je členěna do dvou hlavních částí. Nejprve je zařazen přehled stávajících konstrukčních řešení u různých typů letounů. Následuje konstrukční část věnovaná již konkrétnímu letadlu EV-55 Outback českého výrobce Evektor. Cílem je navrhnout úpravy a změny stávajícího řešení ve snaze navrhnout mechanismus tak, aby se část dvířek zavřela při otevření podvozku. To vše při minimálních změnách zbytku zástavby v trupu letounu.
EV-55 aircraft modification for water level landing
Šponer, Jan ; Vaněk, František (oponent) ; Chybík, Ladislav (vedoucí práce)
Modification of the contemporary terrestrial version of EV-55 aeroplane for the possibility of water level landing is considered in this Masters Thesis. The aim is to find a design solution which does not lead to significant structural modifications in the airframe and meet Certification Specification 23 (CS 23). Weight analysis of the modified aeroplane is made and the water loads determined in accordance with CS 23. The connecting frame is designed in accordance with water loads and stress analysis for each element and fastener is performed. These values are compared with ground loads. Finally, flight performance, such as maximal horizontal speed, rate of climb, range and endurance are determined.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.