Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detekce chybné výslovnosti v mluvené řeči
Struhař, Michal ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Sysel, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou detekce chybné výslovnosti v mluvené řeči. Jedním z cílů této práce je výběr vhodných parametrizací. Jedná se o krátkodobou energii, funkci středního počtu průchodu signálu nulou, lineární prediktivní analýzu, perceptivní lineární prediktivní analýzu, metodu RASTA, kepstrální analýzu a melovské kepstrální koeficienty. Dalším cílem je konstrukce detektoru chybné výslovnosti na bázi DTW (dynamické borcení času) a umělé neuronové sítě. Samotná detekce probíhá na základě získaných příznaků z vybraných analýz a fonetického přepisu promluvy. Parametrizace, detektor i fonetická transkripce českého jazyka jsou implemetovány v simulačním prostředí MATLAB.
Detekce chybné výslovnosti v mluvené řeči
Struhař, Michal ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Sysel, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou detekce chybné výslovnosti v mluvené řeči. Jedním z cílů této práce je výběr vhodných parametrizací. Jedná se o krátkodobou energii, funkci středního počtu průchodu signálu nulou, lineární prediktivní analýzu, perceptivní lineární prediktivní analýzu, metodu RASTA, kepstrální analýzu a melovské kepstrální koeficienty. Dalším cílem je konstrukce detektoru chybné výslovnosti na bázi DTW (dynamické borcení času) a umělé neuronové sítě. Samotná detekce probíhá na základě získaných příznaků z vybraných analýz a fonetického přepisu promluvy. Parametrizace, detektor i fonetická transkripce českého jazyka jsou implemetovány v simulačním prostředí MATLAB.
Prevence poruch výslovnosti u dětí v mateřské škole.
SOLDÁTOVÁ, Jana
Práce se zabývá logopedickou prevencí nesprávné výslovnosti v běžné mateřské škole a rozděluje se do dvou hlavních částí. Teoretická část práce objasňuje termín prevence a úkoly prevence poruch výslovnosti. Dále pojednává o nejčastěji se vyskytující diagnose narušené-komunikační-schopnosti v předškolním věku - dyslálii, o jejích příčinách, projevech i možnostech terapie. Poukazuje se především na vztah této poruchy k rozvoji školních dovedností,-zejména čtení a psaní a na konkrétní možnosti preventivního působení učitelky v běžné mateřské škole v rámci denních činností. Praktická část se zabývá šetřením stavu výslovnosti dětí předškolního věku od roku 1981 až do roku 2012. Zároveň je přidáno srovnání stavu výslovnosti dětí v předškolním věku a následně ve druhém ročníku základní školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.