Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vampirism and Queerness in Nineteenth-Century Literature
ZEMANOVÁ, Eva
Cílem této práce je analýza spojení mezi vampirismem a queer motivy v dílech Drákula od Brama Stokera a Krev upírky od Florence Marryat. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá vztahem viktoriánské Anglie k sexualitě a spojitostí mezi queer motivy a gotickým románem 19. století. Věnujeme se zde rozdílnému vnímání mužské a ženské homosexuality a zobrazování tzv. "Others" v dobové literatuře. Ve druhé části se zaměříme na interpretaci díla Drákula z hlediska queer teorie, a to prostřednictvím hraběte Drákuly a role, kterou v románu představuje, včetně jeho vztahu k ostatním mužským postavám. Třetí část se soustředí na analýzu díla Krev upírky, které popisuje osud ženské upírky Harriet Brandt. Nakonec se práce zabývá aspekty jinakosti, kterými Harriet ohrožuje viktoriánskou společnost, a zároveň dvojznačným chápáním tohoto díla.
Narrative Techniques in Bram Stoker's Dracula (Vyprávěcí postupy v románu Brama Stokera Drákula)
NAVRÁTIL, Martin
Práce v úvodní kapitole nastíní charakteristiku pozdně viktoriánské éry v kontextu literární tvorby skotských a irských autorů se změřením na období dekadence (Stevenson, Wilde, Stoker). Jádrem práce jer rozbor narativních technik použitých v epistolárním románu Brama Stokera Dracula. Teoretickým východisek, práce je definice narativních technik a jejich obecné užití. Hlavním záměrem je rozbor a aplikace zmíněných technik v románu Dracula a souvislost užití těchto metod a vyprávěcích postupů s charakteristikou viktoriánské éry v návaznosti na anglickou literární tradici.
Transformation of the Gothic in Nineteenth-Century British Literature and Culture
Mikulová, Martina ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent)
diplomové práce Přestože někteří kritici považují rok 1820 za konec gotické tvorby, gotika, jako žánr i jako estetické zaměření, je stále patrná i v naší současnosti. Pravděpodobně nejlepší způsob jakým přistupovat ke gotice v literární sféře je prostřednictvím příkladů takzvaného gotického toposu, který vychází z původních gotických textů osmnáctého století. V průběhu století devatenáctého, které z historicko-kulturní perspektivy samo oplývá gotickou atmosférou, prošla gotická literární tvorba významnými změnami a vývojem. Přesto že si udržela hlavní prvky tohoto žánru, převážně zasazení příběhů do izolovaných míst a charakteristických typů postav, lze zároveň v příkladech textů vypozorovat do jaké míry jsou tyto prvky pozměněny. Šest vybraných děl - Frankenstein, Upír, Jana Eyrová, Na Větrné Hůrce, Carmilla a Drákula - rovněž spojuje další důležitý aspekt, a to monstrozita, která se zdá být jakousi fyzickou interpretací vnitřní zrůdnosti lidských bytostí, či celé kultury. Bez ohledu na to, jak jsou tato díla na první pohled odlišná, všechna obsahují typické gotické prvky, ve kterých spočívá podobnost těchto děl, a které je spojují s gotickou minulostí. Konkrétně se tato diplomová práce bude zabývat vývojem britské gotické literatury devatenáctého století. Nejprve nahlédne na obecnější kulturní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.