|
Hry a herní aktivity ve výuce FJ
Rubnerová, Jana ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizační metodou didaktické hry a její aplikací do vyučovacího procesu. Zaměřuje se jak na její teoretický popis, tak i na její praktické využití při výuce francouzského jazyka. Představíme ji jako jeden ze způsobů, jak zábavnou formou procvičovat, ale i získávat nové znalosti a dovednosti. Popíšeme její místo v kurikulárních dokumentech, stejně jako její hlavní aspekty. Zdůrazníme její přínos, ale i možné obtíže při jejím použití ve výuce cizího jazyka. Uvedeme průběh hry a atmosféru vhodnou k jejímu použití. V praktické části se zaměříme na samotné aktivity vhodné pro úrovně A0 až A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
|
Modality in the Teaching of German as a Foreign Language
BEČKOVÁ, Nikola
Tato práce se zaměřuje na problematiku vyjadřování modality v systému německého jazyka a její zpracování v současných učebnicových souborech pro výuku němčiny jako cizího jazyka na úrovní A1A2. Úvodní kapitoly práce se zabývají teoretickým zpracováním tématu modality a možnostmi jejího vyjádření v gramatickém a lexikálním systému současné němčiny. Závěr teoretické části je věnován výuce němčiny jako cizího jazyka, obzvláště pak problematice zprostředkování gramatiky, potažmo modality. Empirická část je soustředěna na analýzu prezentace modality ve vybraných učebnicových souborech úrovně A1A2 pro druhý stupeň základních škol a odpovídající třídy víceletých gymnázií. Pozornost je zaměřena jak na formální, pragmatickou a stylistickou stránku prezentace jevu, tak na srozumitelnost, přiměřenost a smysluplnost jeho zpracování.
|
| |
|
Hry a herní aktivity ve výuce FJ
Rubnerová, Jana ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizační metodou didaktické hry a její aplikací do vyučovacího procesu. Zaměřuje se jak na její teoretický popis, tak i na její praktické využití při výuce francouzského jazyka. Představíme ji jako jeden ze způsobů, jak zábavnou formou procvičovat, ale i získávat nové znalosti a dovednosti. Popíšeme její místo v kurikulárních dokumentech, stejně jako její hlavní aspekty. Zdůrazníme její přínos, ale i možné obtíže při jejím použití ve výuce cizího jazyka. Uvedeme průběh hry a atmosféru vhodnou k jejímu použití. V praktické části se zaměříme na samotné aktivity vhodné pro úrovně A0 až A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|