Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Názory pedagogů a žáků na vliv masmédií na rizikové chování dětí a mládeže
HRKALÍKOVÁ, Jana
Děti nemají dostatek životních zkušeností a proto nedovedou pokušení získat nabízený produkt odolat. Reklamní tvůrci představují v reklamách mystifikovaný svět. Pokud rodina dítěte nefunguje tak jak by měla a dítě není informováno ani ve školním prostředí o nebezpečnosti masové komunikace, hrozí, že dítě bude ovlivněno reklamou a bude v ní hledat chybějící pozitivní vzor. Tímto vvzorem se může stát konzument alkoholických nápojů. Reklama představuje konzumenta alkoholu jako člověka vedoucího zdánlivě šťastný život a proto může dítě konzumace alkoholu lákat. Teoretická část je věnována rozdělení masové komunikace a reklam. Jsou zde popsány psychologické aspekty reklamy. Dále zde popisuji několik teorií vlivu médií. Další část je věnována zákonu o reklamě a etickému kodexu reklamy. Zmiňuji se o negativních stránkách reklamy, obzvláště reklamy na alkohol. Opomenuta není ani mediální výchova a její využití. Zaměřuji se na užívání alkoholu u mládeže a na škodlivé účinky alkoholu. Cílem výzkumné části práce je zmapování názorů žáků a jejich pedagogů na osah reklam ve vztahu k alkoholu a následně tyto názory porovnat. Hypotézy zní následovně. Na všech základních školách se vyučuje mediální výchova. Nadpoloviční většina pedagogů souhlasí s tím, že reklamy děti negativně ovlivňují. Nadpoloviční většina žáků sleduje reklamy. Žáci znají reklamy na alkohol. Použita byla strategie kvantitativního výzkumu, technika dotazníku. Dotazníkové šetření bylo provedeno u 60 žáků osmých a devátých tříd Základní školy Lišov a 60 učitelů na pěti základních školách na Českobudějovicku. Vyplněné dotazníky byly vyhodnoceny pomocí elementární statistiky programů SPSS a Excel. Zjistila jsem, že žáci ve velké míře sledují reklamy a nejsou si vědomi toho, že by byl jejich názor do jisté míry formován reklamou. Reklamy na alkohol se žákům líbí. Žáci nejsou dostatečně informováni o škodlivosti alkoholu. Téměř všichni žáci již alkohol konzumovali a mnozí z nich již byli opilí. Učitelé uvádějí, že reklamy nabízející alkohol formují názory dětí. Vítají vyučování mediální výchovy a propagaci reklamy by více omezili.
Výskyt vybraného rizikového chování v návaznosti na velikost místa bydliště.
ŠIKOVÁ, Markéta
Tématem mé diplomové práce byl {\clqq}Výskyt vybraného rizikového chování v návaznosti na velikost místa bydliště``. Výzkum jsem prováděla na 2. stupni základních škol v Jihočeském kraji v období od prosince 2007 do března 2008. V současné době je jedním z největších problémů společnosti rizikové chování, které postihuje převážně mladou generaci. Jedná se o chování, v jehož důsledku dochází k prokazatelnému nárůstu zdravotních, sociálních, výchovných a dalších rizik pro jedince, ale i společnost. Cílem diplomové práce bylo zmapovat situaci výskytu vybraného rizikového chování u dětí na 2. stupni základních škol v Jihočeském kraji v návaznosti na velikost místa bydliště. Na základě tohoto cíle jsem si stanovila tři hypotézy. První hypotéza se potvrdila, neboť dle výsledků výzkumu je rizikové chování v oblasti návykových látek patrnější u měst do 10 tisíc obyvatel oproti městům nad 10 tisíc obyvatel. Druhá hypotéza se také potvrdila, jelikož na základě výsledků výzkumu jsou nejvýznamnějším zdrojem v oblasti rizikového chování vrstevníci, a to bez návaznosti na velikost místa bydliště. Třetí hypotéza se též potvrdila, neboť na základě výsledků výzkumu je šikana více zastoupena v městech nad 10 tisíc obyvatel na rozdíl od měst do 10 tisíc obyvatel. Dnešní svět lze přirovnat k velice uspěchané a hektické době s řadou problémů, jež se výrazně projevují v postavení dětí a mládeže. Na děti nepříznivě působí fakt, že jim rodina nevěnuje dostatek času, což se negativně promítá do jejího života. Dle mého názoru by rodina měla věnovat této problematice mnohem více pozornosti a snažit se ve vysoké míře spolupracovat s ostatními institucemi, především se školou. Škola by se měla snažit využívat všechny možné dostupné varianty řešení, jako jsou preventivní programy, besedy, přednášky a začlenění daného tématu do výuky. Diplomová práce může posloužit jako podklad pro ředitele a pedagogy k lepší informovanosti o dané problematice, o aktuálním stavu na základních školách v Jihočeském kraji. Může být použita jako podklad pro zefektivnění primární prevence na daných školách, pro potřeby výuky a případně dalšího výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.