Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 187 záznamů.  začátekpředchozí178 - 187  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kdo byl lepší? Vettel nebo Schumacher?
Rusnoková, Lenka ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Je Michael Schumacher opravdu nejschopnějším pilotem Formule 1? Nebo se jeho výjimečné výsledky odvíjejí pouze od vlastností jeho vozu? Není mezi závodníky někdo lepší? Při hledání odpovědí na tyto otázky aplikuji různé metody evaluace talentu na data vybraných závodníků F1 v období 1980 až 2013. Jednou z nich je metoda explicitního vyjádření talentu pomocí modelu mnohonásobné regrese s využitím fixních efektů. Její podstatou je oddělení vlivu závodníka od vlivu vozu na celkový výsledek závodu zaznamenaný statistikami. Výsledkem mého zkoumání je zjištění, že nejtalentovanějším pilotem mého výběru není statisticky nejlepší závodník Michael Schumacher ale Fernando Alonso. Díky možnosti vyjádření talentu závodníka, dojde k zefektivnění na trhu práce závodníků díky snížení nákladů na výběr nejlepšího jezdce pro potřeby týmu.
Motivace pro řídící činnost
SAMCOVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku pracovní motivace řidičů nad 7,5 tuny. Cílem této práce bylo získat poznatky týkající se pracovní motivace řidičů mezinárodní a vnitrostátní dopravy ve vybraném podniku. Dále na základě získaných poznatků zhodnotit zkoumaná tvrzení a vytvořit návrhy na zlepšení v oblasti motivace v daném podniku.
Kriminalita v dopravě jako součást zvláštní části kriminologie
RICHTEROVÁ, Michaela
Problematika nehodovosti a s ní spojené páchání trestné činnosti je poměrně široké a aktuální téma. Z této problematiky vyplývá cíl této práce, tedy zmapovat kriminalitu v silniční dopravě a v této souvislosti zhodnotit, zda trestné činy v dopravě ovlivnily policistu a účastníka dopravní nehody v jeho životě. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se zaměřila na to, co jsou dopravní nehody, jak se dělí a co je jejich příčinou. Zaobírala jsem se také tím, jak probíhá ohledání místa dopravní nehody a zda účastníci silničního provozu dopravní nehody utajují a jakým způsobem. Agresivní chování řidičů je také to, proč jsou dopravní nehody tak časté, proto jsem považovala za nezbytné, se tímto okruhem zabývat. Soustředila jsem se na to, jaké jsou projevy a prevence chování agresivních řidičů a zmínila jsem i tolik diskutovanou kampaň "Nemyslíš zaplatíš". Dopravní nehody mají často tragické následky, proto jsem rovněž uvedla, jak je to s oběťmi a pozůstalými těchto dopravních nehod. Do práce jsem také vložila, co jsou trestné činy, jejich dělení, znaky a definici. Mnoho lidí nezná rozdíly mezi trestným činem a přestupkem, proto bylo potřeba tento rozdíl a naopak společné znaky v práci uvést. V neposlední řadě jsem trestné činy rozdělila na nejčastější, které se objevují v silniční dopravě opakovaně a ty zbývající, které sice spadají do silniční dopravy, avšak nepatří mezi nejčastější. Zajímala jsem se také o to, jaký je postup při zjištění trestných činů, jak probíhá řízení před soudem. Nemohla jsem rovněž opomenout, jaké jsou tresty a jejich výkon za trestné činy v silniční dopravě. V druhé tedy praktické části, jsem použila kvalitativní výzkum. Data jsem sesbírala pomocí dotazování technikou polořízeného rozhovoru. Rozhovory byly zrealizovány s deseti komunikačními partnery, z nichž pět komunikačních partnerů byli Policisté České republiky z oddělení dopravních nehod a zbylými pěti komunikačními partnery byli účastníci silničního provozu, kteří se účastnili dopravní nehody. Tyto dvě skupiny komunikačních partnerů jsem vybrala metodou snowball sampling, tedy metodou "sněhové koule". Zjišťované otázky byly rozděleny do tří hlavních okruhů. Okruhy se týkaly dopravních nehod, trestných činů a psychického dopadu na zasahující policisty a účastníky po dopravní nehodě. Pro naplnění cíle byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První otázka zjišťovala, jaké jsou nejčastější trestné činy v silniční dopravě. Druhá otázka se věnovala tomu, jaké jsou psychické dopady dopravních nehod na zasahující policisty a účastníky silničních dopravních nehod v jejich životě. Výsledky demonstrovaly, že obě skupiny, tedy policisté ČR a účastníci DN, byly ve shodě v hodnocení kriminality páchané v silniční dopravě, kde označily za nejčastější trestné činy Ohrožení pod vlivem návykové látky a Ublížení na zdraví z nedbalosti. Mezi další nejčastější trestné činy uvedli policisté Maření výkonu úředního rozhodnutí a účastníci DN Neoprávněné užívání cizí věci a Obecné ohrožení. Druhá výzkumná otázka ukázala, že obě skupiny byly ve svém životě dopravními nehodami s trestným činem po psychické stránce ovlivněny. Účastníci mají větší strach o své blízké a obavu z jízdy od té doby, co zažili vážnou dopravní nehodu. Někteří zmínili, že se od této události bojí jezdit s cizími lidmi v motorovém vozidle a někteří se bojí dokonce i sami řídit, jelikož si už nevěří. Policisty tyto dopravní nehody ovlivňují po psychické stránce, poněvadž je mají stále před očima a v místě, kde se tato událost stala, si většina z nich na tragickou příhodu vzpomene. Díky své profesi si dávají větší pozor na silnicích, jezdí opatrněji, neboť vidí důsledky, které mohou nastat. Větší obavy mají i o své blízké od doby, co pracují jako policisté.
Sharing Knowledge - Open Access Repositories in the V4 Countries
Simandlová, Tereza
Příspěvek představuje regionální jednoletý projekt Sharing Knowledge - Open Access Repositories in the V4 Countries.
Prezentace: idr-87_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-87_2 - Stáhnout plný textMP4
Analýza příčin chybového jednání řidičů vedoucího ke vzniku dopravní nehody.
ŠVARC, Petr
Má diplomová práce se zabývá výzkumem současného stavu na českých silnicích. Hlavní cíl této práce je nalézt příčinu chybového jednání řidiče v provozu. Při analyzování bližších faktorů se zabývá čtyřmi základními faktory: vliv prostředí, automobilu, vykonané pracovní činnosti na chování člověka a vliv samotného člověka na svoji pracovní činnost. V této práci je zahrnut i výzkum řidiče jedince a vnějšího prostředí ovlivňující jej při jízdě. Analýzy vlivů jednotlivých faktorů byly zaměřeny jako terénní výzkum při jízdě s řidičem, kdy byly zdůrazněny jeho dopravní přestupky, psychická vyrovnanost a vliv okolí na jeho samotného. Zejména sledování směřováno k pozorování pracovní činnosti člověkem v těchto ohledech: dodržování maximální povolené rychlosti, dodržování dopravního značení a ostatní dopravních předpisů, jeho psychický stav v kritických situacích. I vliv okolí na člověka ? řidiče byl důležitý, bodem v této práci. Byly vybrány tři úseky, které člověka ? řidiče při řízení negativně ovlivňují a provedeny návrhy na minimalizaci ovlivňujících negativních faktorů. Vliv samotného řidiče byl charakterizován v navazující části. Analytická část shrnuje získané informace z měření a pozorování, které jsou blíže uvedeny v experimentální části. Závěrem této práce je vyzdvihnutí doporučení pro dílčí části dopravních oblastí, které by měly vést ke zdokonalení systémů a tím zlepšení současného stavu v dané problematice.
Analýza člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel.
NOVÁKOVÁ, Petra
Diplomová práce analyzuje četnost porušování vybraných nařízení zákona České republiky v oblasti provozu vozidel na pozemních komunikacích, které mají na vině ve větší či menší míře vznik dopravních nehod. Jako samostatná kapitola je v diplomové práci vymezení základních pojmů a jednotlivých paragrafů, které jsou pak dále používány a analyzovány. Také jsou zde uvedeny statistiky, které odrážejí jak vývoj počtu nehod, tak jejich následky. Kvůli zdrojům pro následující kapitolu jsou zde uvedeny i dosud prezentované výsledky, které se týkají svícení, telefonování a používání bezpečnostních pásů během jízdy. Další částí je experimentální část, kde jsou údaje o mém vlastním terénním a dotazníkovém měření, které jsou následně v analytické části transformovány do sumarizačních tabulek. V syntetické části diplomové práce jsou porovnány s údaji získanými v rešerši a ve statistickém přehledu. V poslední části, která se týká obecných doporučení pro praxi, jsou uvedeny možné varianty, které by do budoucna mohli předcházet porušování zákona.
Chování řidičů na silnicích a účinnost preventivních akcí zaměřených na účastníky silničního provozu.
VEČLOVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na problémové chování na silnicích respektive na chování řidičů na silnicích. V teoretické části je popsáno chování řidičů a jejich nejčastější prohřešky. Ale také chování ostatních účastníků silničního provozu. Dále se v teoretické části zmiňuji o dopravních nehodách a jejich nejčastějších příčinách, které prokazují i statistiky Policie ČR. Neméně důležité jsou kapitoly věnované prevenci dopravních nehod a nevhodného chování na silnicích. Dopravně preventivní akce jsou určeny nejen pro řidiče, ale také pro děti, které jsou také účastníky silničního provozu. A jsou bohužel častými účastníky dopravních nehod. V poslední kapitole se proto zaměřuji na popsání dopravní výchovy z praxe jedné základní školy. V praktické části jsem se dotazovala řidičů na jejich subjektivní pohled jak na dopravně preventivní akce, tak i na dopravní situaci na silnicích. Jak se nechají ovlivnit, co je ovlivňuje. Jak řidič vnímá situaci a zda by chtěl něco měnit.
Analýza strojního zařízení jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel.
SLUKA, Jiří
Tématem této diplomové práce je {\clq}qAnalýza strojního zařízení jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel``. Pojednává o problémech v dopravě a příčinách úmrtí a zranění při dopravních nehodách a navrhuje možné řešení jejich snížení. Řešení je založeno na skutečnosti, že většina dopravních nehod je zaviněna samotnými řidiči, kteří se nedostatečně věnují řízení vozidla nebo je jejich chování za volantem z hlediska bezpečnosti provozu nevyhovující. Navrhované řešení má za úkol v reálném čase monitorovat dopravu a ve spolupráci se speciálně navrženým programem umístěným v řídící jednotce vozidla varovat řidiče o nebezpečných situacích v jeho blízkosti. Systém je také schopen dynamicky řídit dopravu tak, aby bylo zabráněno tvorbě dopravní zácpy, nehodám na přechodech pro chodce, atd. Autor odhaduje, že zavedením tohoto systému do praxe by se značným způsobem snížil počet tragických dopravních nehod, vážných zranění a objem hmotných škod.
Analýza člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu motorových vozidel.
KUTLÁKOVÁ, Simona
Tato diplomová práce se zabývá analýzou člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu motorových vozidel. Provádí analýzu rizik, škod a úrazů v dané oblasti, a to zejména silničních vozidel, na nichž se podílí řidič. Na tomto základě vypracovává opatření ve prospěch snížení počtu úrazů v České republice. V diplomové práci je přihlíženo k dosavadním opatřením, která byla v této oblasti provedena. Soustředí se zejména na subjekt "řidič" a na jeho roli při dopravních nehodách.
Návrh všeobecných opatření ke snížení nehodovosti a úrazovosti v provozu dopravních prostředků na základě analýzy systému "člověk - technika - prostředí".
MIKULÁŠEK, Jan
V diplomové práci je provedena analýza rizik, škod a úrazů v oblasti provozu dopravních prostředků a na jejím základě vypracován návrh změn ve prospěch snížení počtu havárií a úrazů v České Republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 187 záznamů.   začátekpředchozí178 - 187  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.