Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Scrabble
Picek, Radomír ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stolní společenskou hrou SCRABBLE a její realizací v podobě počítačové hry. Postupně rozebírá všechny důležité aspekty, které mají vliv na výkonnost dané implementace. Především potom zvolení vhodných datových struktur pro uchování použité slovní zásoby, ovlivňujících efektivitu generování tahů a výběr vhodných algoritmů s ohledem na maximální rychlost. Zvláštní důraz je přitom kladen na inteligenci umělého protihráče a jeho schopnost konkurovat nejenom amatérům, ale i profesionálním hráčům SCRABBLU.
Scrabble pro mobilní telefony
Kaněčka, Ondřej ; Kunc, Michael (oponent) ; Schönecker, Rudolf (vedoucí práce)
Práce zkoumá možnosti vyhledávacích algoritmů a slovníkových datových struktur na platformách s omezeným výpočetním výkonem a dostupnou pamětí (typicky jde o mobilní telefony) a ukazuje jejich výhody a nevýhody v souvislosti s touto platformou. Konkrétně se zabývá jejich uplatněním ve známé stolní hře SCRABBLE. Používá Appel-Jacobsonův vyhledávací algoritmus na hledání možných tahů. Algoritmus má k dispozici slovník se všemi slovy, který je uložen v tzv. struktuře DAWG, která umožňuje slova rychle vyhledávat a současně zajišťuje kompresi obsažených slov, takže je velikost slovníku v paměti vzhledem k cílové platformě dostatečně malá. Výsledná Java aplikace pro mobilní telefon (MIDP 2.0) přidává grafické rozhraní a ovládání hry a umožňuje tak hraní hry SCRABBLE jak proti umělé inteligenci, tak proti jinému člověku.
Struktury trie pro zpracování rozsáhlých textových dat
Rajčok, Andrej ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca rozoberá spracovanie prirodzeného jazyka so zameraním sa na morfologickú analýzu a spoznávanie pomenovaných entít. Rozoberá efektívne vyhľadávanie v slovníkoch a v ňom používaných špecializovaných stručných štruktúr a ich praktické implementácie. Popisuje návrh a implementáciu systému pre spoznávanie pomenovaných entít a morfologického analyzátora za využitia stručných štruktúr a nakoniec porovnáva a testuje ich efektivitu a rýchlosť.
Suffix Graphs and Lossless Data Compression
Senft, Martin ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvorský, Jiří (oponent) ; Smyth, William F. (oponent)
Název práce: Sufixové grafy a bezeztrátová komprese dat Autor: Martin Senft Katedra: Katedra software a výuky informatiky Vedoucí doktorské práce: doc. RNDr. Tomáš Dvorˇák, CSc., Katedra software a výuky informatiky Abstrakt: Sufixový strom a prˇíbuzné datové struktury umožnˇují asymptoticky optimálneˇ rěšit rˇadu úloh o rětežcích a jejich vlastností lze též využít k imple- mentacimetodbezztrátovékompresedat. Cílemprácejeprozkoumatmožnosti opacňéhoprˇístupu,tedy využití vlastností sufixovýchgrafu˚ k návrhukompres- ních algoritmu˚. Práce popisuje univerzální konstrukcňí algoritmus pro sufixo- vý trie,sufixový strom,DAWGa CDAWG,doprovázený analýzousimulaceim- plicitních sufixových hran, která prˇináší dveˇ praktické alternativy k tradicňímu rěšení. Protožekompresnímetody vyžadují udržování textuvposuvnémokneˇ, je trěba rozebrat chování sufixových grafu˚ v této situaci. V práci je oveřěno, že pouze sufixový strom je schopen udržovat posuvné okno v amortizovaneˇ kon- stantním cˇase, zatímco CDAWG (podobneˇ jako DAWG) vyžaduje cˇas úmeřný délce okna, což rěší hypotézu Inenagy a kol. Na tomto základeˇ je popsána trˇí- da kompresních algoritmu˚, založených pouze na popisu konstrukce sufixové- ho grafu nad komprimovaným textem. Zatímco neˇkteré z algoritmu˚ odpoví- dají klasickým slovníkovým cˇi kontextovým...
Struktury trie pro zpracování rozsáhlých textových dat
Rajčok, Andrej ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca rozoberá spracovanie prirodzeného jazyka so zameraním sa na morfologickú analýzu a spoznávanie pomenovaných entít. Rozoberá efektívne vyhľadávanie v slovníkoch a v ňom používaných špecializovaných stručných štruktúr a ich praktické implementácie. Popisuje návrh a implementáciu systému pre spoznávanie pomenovaných entít a morfologického analyzátora za využitia stručných štruktúr a nakoniec porovnáva a testuje ich efektivitu a rýchlosť.
Scrabble pro mobilní telefony
Kaněčka, Ondřej ; Kunc, Michael (oponent) ; Schönecker, Rudolf (vedoucí práce)
Práce zkoumá možnosti vyhledávacích algoritmů a slovníkových datových struktur na platformách s omezeným výpočetním výkonem a dostupnou pamětí (typicky jde o mobilní telefony) a ukazuje jejich výhody a nevýhody v souvislosti s touto platformou. Konkrétně se zabývá jejich uplatněním ve známé stolní hře SCRABBLE. Používá Appel-Jacobsonův vyhledávací algoritmus na hledání možných tahů. Algoritmus má k dispozici slovník se všemi slovy, který je uložen v tzv. struktuře DAWG, která umožňuje slova rychle vyhledávat a současně zajišťuje kompresi obsažených slov, takže je velikost slovníku v paměti vzhledem k cílové platformě dostatečně malá. Výsledná Java aplikace pro mobilní telefon (MIDP 2.0) přidává grafické rozhraní a ovládání hry a umožňuje tak hraní hry SCRABBLE jak proti umělé inteligenci, tak proti jinému člověku.
Scrabble
Picek, Radomír ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stolní společenskou hrou SCRABBLE a její realizací v podobě počítačové hry. Postupně rozebírá všechny důležité aspekty, které mají vliv na výkonnost dané implementace. Především potom zvolení vhodných datových struktur pro uchování použité slovní zásoby, ovlivňujících efektivitu generování tahů a výběr vhodných algoritmů s ohledem na maximální rychlost. Zvláštní důraz je přitom kladen na inteligenci umělého protihráče a jeho schopnost konkurovat nejenom amatérům, ale i profesionálním hráčům SCRABBLU.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.