Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimální podmínky užívání kofeinu a jeho vliv na sportovní výkon
Šťastný, Daniel ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Petr, Miroslav (oponent)
Název: Optimální podmínky užívání kofeinu a jeho vliv na sportovní výkon Cíle: Na základě současného vědeckého poznání shrnout, jaký má kofein vliv na různé aspekty sportovního výkonu, a také stanovit optimální předpoklady užívání této látky pro maximalizaci ergogenního efektu. Metody: Systematická literární rešerše Výsledky: Ideální dávka kofeinu pro zlepšení sportovního výkonu je v rozmezí 3- 6 mg/kg, a nejvhodněji ve formě tablet 60 minut před výkonem. Tato látka u sportovců prokazatelně zlepšuje vytrvalostní výkon aerobního charakteru, rychlost sprintů a kognitivní funkce jako přesnost a pozornost. Kofein u trénovaných jedinců může zlepšit také anaerobní vytrvalost, maximální i vytrvalostní sílu, čas jednoduché reakce i další kognitivní funkce, ale je potřeba dalších studií. Klíčová slova: sport, suplementace, aspekty výkonu, podmínky užívání, stimulace, alkaloidy
Způsoby využití zooterapie ve školských zařízeních
BALKOVÁ, Ivana
Zooterapie je metoda založená na pozitivní interakci mezi zvířetem a člověkem. Kontakt se zvířaty se osvědčil při léčbě poruch pozornosti a komunikace, u nemocných, či psychiatrických pacientů, seniorů, smyslově, mentálně či tělesně handicapovaných osob, ale i u zdravých jedinců. Používanými metody jsou Aktivity za asistence zvířat, Terapie za asistence zvířat a Edukace za asistence zvířat. Zooterapie ve školských zařízeních má kladný vliv na sociální vztahy a učení, rozvíjí slovní zásobu, paměť, emoce, podporuje samostatnost, působí také na fyzickou stránku dítěte. Cílem této diplomové práce bylo zmapovat způsoby využití zooterapie ve školských zařízeních v rámci českobudějovického regionu. Pro tento výzkum byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Sběr dat probíhal technikou zúčastněného pozorování, polostandardizovaného rozhovoru, analýzy dokumentů a fotodokumentace. Z pilotního výzkumu vzešlo celkem 9 zařízení. Výsledky ukázaly, že nejvyužívanějšími zvířaty jsou psi a koně. Zooterapie se nejčastěji děje formou návštěvního programu, metodou AAA. Metoda AAE se příliš nevyužívá, přestože jde o školská zařízení. Převážně je zooterapie praktikována u osob s postižením. Z hlediska profesionality je více propracována oblast canisterapie. Zooterapie je poskytována pravidelně. Financování je zajištěno granty, projekty, dotacemi, sponzory, rodiči. Zaměstnanci školských zařízení nemají příliš povědomí o oblasti zooterapie. Legislativně je zooterapie ošetřena zejména smlouvou mezi zařízením a poskytující organizací. Z výsledků výzkumu vyplývají následující hypotézy: H1: {\clqq}Jedinými poskytovateli zooterapie ve školských zařízeních v rámci českobudějovického regionu je o. s. Hafík, o. s. Koníček a o. s. Arpida``. H2: {\clqq}Školská zařízení v českobudějovickém regionu nemají podmínky pro rezidentní formu zooterapie``. Tato práce může sloužit jako informační zdroj pro odborníky, zooterapeuty, ale i laickou veřejnost. Všechny informace jsou uspořádány do rejstříku způsobu využití zooterapie ve školských zařízeních.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.