Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dítě s Diabetes mellitus v Mateřské škole
KALINOVSKÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá zvláštnostmi zařazení diabetického dítěte do mateřské školy. Jde o případovou studii chlapce s diagnózou Diabetes mellitus 1. typu na inzulínové pumpě. Teoretická část se věnuje onemocnění Diabetes mellitus 1. typu, jeho příznakům, léčbě a komplikacím. Více je popsán způsob léčby inzulínovou pumpou. Dále teoretická část obsahuje kapitoly týkající se psychologických dopadů na nemocného a na jeho rodinu, nutnost dodržování režimových opatření a legislativní podmínky zařazení zdravotně znevýhodněného dítěte do mateřské školy. Praktickou část tvoří kvalitativní šetření, které představuje kazuistiku chlapce s diabetem. Součástí je rozhovor s ním, s jeho matkou a s paní učitelkou v mateřské škole. Dále praktická část obsahuje činnosti, které mohou pomoci pedagogům se začleněním takto znevýhodněného dítěte do kolektivu mateřské školy. Ze zjištěných skutečností vyplývá, že inzulínová pumpa nemá zásadní vliv na chod v mateřské škole, ale je ulehčením pro rodinu a nemocné dítě.
Dítě s bezlepkovou dietou v mateřské škole
GRUBEROVÁ, Jana
Tato práce se zabývá zdravotně znevýhodněným dítětem v mateřské škole. To jak vnímá a prožívá odlišnost stravy vůči sobě i ostatním dětem. Odpovídá na otázky v oblasti psychosociální a zkoumá jaký náhled má na dítě rodina, dětský kolektiv, pedagogové. Cílem je usnadnit sociální začlenění do kolektivu, objasnit tento zdravotní problém, aby dítě nemělo pocit odlišnosti. Praktická část je případovou studií dítěte nemocného celiakií v MŠ. Zachycuje konkrétní situace, které poukazují na dopad onemocnění na dítě s celiakií, na jeho vrstevníky, MŠ a rodinu. Cílem výzkumu bylo zjištění osobních zkušeností a vnitřních pocitů dětí nemocných celiakií a jejich rodičů a vliv jejich onemocnění na pobyt v MŠ. Následně byl vytvořen Integrovaný program pro podporu dítěte v MŠ se zdravotním znevýhodněním.
ANALYZOVÁNÍ POTŘEBY VZDĚLÁVÁNÍ A HLÍDÁNÍ PŘEDŠKOLNÍCH DĚTÍ V MATEŘSKÝCH ŠKOLÁCH ZŘIZOVANÝCH MAGISTRÁTEM MĚSTA ČESKÉ BUDĚJOVICE
GONDEKOVÁ, Karolína
Práce se zabývá předškolním vzděláváním a hlídáním předškolních dětí z mateřských škol zřizovaných Magistrátem města České Budějovice. Teoretická část vymezuje pojem rodina, její funkce a význam na děti. Také charakterizuje psychický a sociální vývoj předškolního dítěte, je zaměřena na mateřskou školu, její úkoly, cíle, poslání a vliv na předškolní děti i na rodinu. Také se zabývá rodinnou politikou státu. Empirická část se odpovídá na otázku, kdo jiný než rodiče hlídají předškolní dítě. Výzkumu se zúčastnilo 1 185 respondentů. Z výzkumného šetření je patrné, že 1/4 respondentů nepotřebuje pohlídat své předškolní dítě od širší rodiny. Dále že, rodiny upřednostňují pomoc se zabezpečením svého dítěte od rodinných příslušníků než od cizích osob (chůva, sousedka, aj.). A rovněž že otevírací doba mateřských škol v Českých Budějovicích rodičům vyhovuje, ale zavírací by prodloužili.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.