Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zahraniční trendy ve výuce čtenářských strategií a jejich možná aplikace v českém prostředí
Whitcroft, Ladislava ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent) ; Maňourová, Zuzana (oponent)
NÁZEV: Zahraniční trendy ve výuce čtenářských strategií a jejich možná aplikace v českém prostředí AUTOR: Ladislava Whitcroft KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky, Pedagogická fakulta ŠKOLITEL: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Tato disertační práce se zaměřuje na výuku čtenářských strategií v zahraničí a na možné cesty jejich začlenění do výuky na českých školách. V teoretické části je vymezen termín čtenářské strategie a dále jsou zmapovány různé přístupy k výuce čtenářských strategií na základě zahraničních studií, které se touto problematikou zabývají. Empirická část je založena na metodách kvalitativního výzkumu, konkrétně případové studie. Jsou zde popsány a zanalyzovány dva případy českých učitelů, výrazných zastánců výuky čtenářských strategií v ČR. Zároveň je ukázáno, jak se hodnoty těchto učitelů promítají do výuky čtenářských strategií a způsobu, jakým je žákům poskytována opora. Ze zahraničních příkladů byl k podrobnější analýze vybrán výzkumně ověřený program CORI. Případová studie vybrané americké školy ukazuje, jak jsou čtenářské strategie začleňovány do výuky v rámci tohoto programu, který staví na motivaci a slučování vzdělávacího obsahu. V závěru práce jsou shrnuta praktická doporučení, která z práce plynou pro přípravu budoucích učitelů (systematické začlenění výuky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.