|
Změna právní formy podnikání
Vrbová, Alžběta ; Anna, Politzerová (oponent) ; Svirák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je stanovit nevýhodnější formu podnikání, pro 2 fyzické osoby, podnikající na základě jiného než živnostenského oprávnění, které chtějí začít podnikat společně jako právnická osoba. V práci jsou popsány podmínky pro podnikání těchto osob, charakteristiky právních forem podnikání, vyhodnocení nejlepší varianty právní formy podnikání a postup změny právní formy podnikání.
|
|
Daňové a právní dopady přeshraniční fúze obchodních společností
Mikulová, Monika ; Vonková, Soňa (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou přeshraničních fúzí, především z právního a daňového pohledu. První část definuje základní pojmy a legislativní úpravu, která souvisí s přeshraniční fúzí. Druhá část se zabývá analýzou všech přeshraničních fúzí, na kterých se podílely české společnosti. Třetí část pojímá o vybraných státech z hlediska daňových systémů. Z uvedených států je vybrán nejvýhodnější daňový systém pro české podniky zvažující přeshraniční fúzi.
|
|
Rejstříkování zákonných údajů ročních závěrek firem
KALÍŠKOVÁ, Anna
Diplomová práce je zaměřena na Rejstříkování zákonných údajů ročních závěrek firem a je rozdělena do 2 částí. Nejprve jsou zde popsány základní charakteristiky účetní závěrky, např. rozvaha, výkaz zisku a ztráty, přehled o peněžních tocích, audit účetní závěrky. Podnikatelské subjekty musí zveřejňovat jejich účetní závěrky do obchodního rejstříku. Praktická část se zabývá analýzou této povinnosti. V závěru této práce je zhodnoceno plnění povinnosti v oblasti zveřejňování účetních výkazů podle jednotlivých skupin podnikatelských subjektů (dle krajů, právní formy, velikosti podniku a předmětu podnikání). V roce 2010 zveřejnilo 50 % podnikatelských subjektů účetní závěrku. U jednotlivých skupin podnikatelských subjektů se vyskytují rozdíly v oblasti zveřejňování. Např. se jedná o právní formu. Zveřejňovací povinnost u akciových společností se pohybuje okolo 75 %, ale u veřejných obchodních společní ji splnilo jen 20 %.
|
|
Změna právní formy podnikání
Vrbová, Alžběta ; Anna, Politzerová (oponent) ; Svirák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je stanovit nevýhodnější formu podnikání, pro 2 fyzické osoby, podnikající na základě jiného než živnostenského oprávnění, které chtějí začít podnikat společně jako právnická osoba. V práci jsou popsány podmínky pro podnikání těchto osob, charakteristiky právních forem podnikání, vyhodnocení nejlepší varianty právní formy podnikání a postup změny právní formy podnikání.
|
|
Daňové a právní dopady přeshraniční fúze obchodních společností
Mikulová, Monika ; Vonková, Soňa (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou přeshraničních fúzí, především z právního a daňového pohledu. První část definuje základní pojmy a legislativní úpravu, která souvisí s přeshraniční fúzí. Druhá část se zabývá analýzou všech přeshraničních fúzí, na kterých se podílely české společnosti. Třetí část pojímá o vybraných státech z hlediska daňových systémů. Z uvedených států je vybrán nejvýhodnější daňový systém pro české podniky zvažující přeshraniční fúzi.
|
|
Založení a vznik s.r.o. podle Zákona č. 90/2012 Sb.
KOTRBA, Jaroslav
Ve své bakalářské práci popisuji postup při založení a vzniku společnosti s ručením omezeným v souvislosti se změnami v legislativě po roce 2014. Cílem je analyzovat charakter společnosti s ručením omezeným v komparaci stávající a dřívější právní úpravy platné do konce roku 2013. V teoretické části práce se zabývám obecným postupem při založení a vzniku obchodní korporace s.r.o. s přihlédnutím k oběma již zmíněným úpravám. V praktické části této práce se soustředím na konkrétní založení a vznik s.r.o. a z toho vyplývající povinnosti k orgánům veřejné moci. V závěru uvádím své návrhy na legislativní změny a úpravy de lege ferenda.
|
|
Kvalita dat a efektivní využití rejstříků státní správy
Rut, Lukáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Jankech, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rejstříky státní správy především z hlediska kvality dat v nich obsažených. Cílem práce je analyzovat způsoby ověřování kvality dat a vhodnou metodu aplikovat na data v obchodním rejstříku. Dalším cílem, který logicky následuje, je analyzovat možnosti čištění a zvyšování kvality dat a navrhnout řešení pro zjištěné nesrovnalosti v rejstříku. Posledním cílem je analyzovat přístupy ke stanovení identifikátoru osob a vybrat vhodný klíč k identifikaci osob v registrech státní správy. Práce je rozdělena do několika částí. První část představuje úvod do problematiky registrů státní správy. Podrobněji rozebírá několik vybraných registrů především z hlediska dat, které nabízejí, a jejich aktualizace. Významným přínosem této části práce je rozbor legislativních změn, které vstoupí v platnost spuštěním čtyř základních registrů státní správy v polovině roku 2010. Pozornost je věnována především vlivu změn na kvalitu dat v rejstřících a na celkové možnosti využití poskytovaných dat. Další část se zabývá problematikou identifikátorů právnických i fyzických osob a navrhuje řešení pro data z rejstříků státní správy. Třetí část analyzuje možnosti, jak určit datovou kvalitu. Podrobně popsaná metoda data profiling je následně použita v rozsáhlé analýze kvality dat obsažených v obchodním rejstříku. Výstupem datové analýzy jsou správná metadata a informace o nepřesných údajích zapsaných v obchodním rejstříku. Poslední část rozebírá možnosti, jak problémy s datovou kvalitou řešit. Jsou navrženy a navzájem porovnány tři varianty řešení. Diplomová práce představuje ucelený materiál, jak řešit problémy při využívání dat obsažených v registrech státní správy. Navržená řešení a popsané postupy je však možné využít i v mnoha dalších projektech, které se zabývají datovou kvalitou.
|