Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využívání turistických informačních center jako indikátor rozvoje se zaměřením na okres Brno-venkov
Pantůčková, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na identifikaci, popis a komparaci turistických informačních center v okrese Brno-venkov. Hlavním cílem práce je posouzení využívání konkrétních center jako možného ukazatele rozvoje regionu. V teoretické části jsou uvedeny definice a základní pojmy týkající se cestovního ruchu a jeho přínosu pro region. Dále je vysvětlena úloha informací v turismu a jsou představeny organizace tohoto sektoru. Práce vymezuje pojem turistické informační centrum, jeho funkce, klasifikaci, financování a právní formu. V rámci center je i uveden Dotační program Jihomoravského kraje pro rok 2017, který podporuje jejich činnost, a dále Asociace turistických informačních center, jakožto cechovní instituce a společnost prosazující zájmy center. Práce představí zkoumaný region, okres Brno-venkov, z hlediska přírodního charakteru a místních kulturních památek. Praktická část je orientována na turistické informační centrum v Tišnově, Židlochovicích, Rosicích a Pasohlávkách, kde na základě jejich představení, popisu činností a služeb, návštěvnosti, množství a struktuře poskytovaných informací je provedena komparace a následné hodnocení sledovaných center. Na základně zjištěných údajů lze říci, že v rámci posuzovaného kritéria dostupnosti center by, pro zvýšení návštěvnosti, následné větší poptávce po službách centra, a tedy většímu podílu na rozvoji dané oblasti, měla zkoumaná centra zvážit zejména rozšíření jejich otevírací doby. Práce posuzuje i rozvoj v rámci spolupráce s veřejným sektorem (partnerství obcí), který je zkoumán z hlediska poskytovaných služeb center. Za zvýšením návštěvnosti, a tedy větší poptávce po službách centra, může stát i propagace center, kde jsou prezentovány např. mezinárodní cyklistické trasy, které do daného regionu přilákají i obyvatele z jiných států. Propagace center je prospěšná i v ohledu prezentace celého regionu na veletrzích cestovního ruchu. Díky stanoveným kritériím jsou turistická informační centra posuzována jako jeden z faktorů úspěšného rozvoje regionů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.