Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postmodern Space in Contemporary British Fiction (Graham Swift)
MYKYTYN, Kristýna
Práce se pokusí definovat prostor ve vybraných románech současného britského autora Grahama Swifta. Teoretická část práce nejprve nastíní společenskou, politickou a literární situaci 20. století a představí literární prostředky používané v moderní, postmoderní a současné britské literatuře. Dále se práce zabývá změnou vnímání prostoru, teorií postmoderního chronotopu a vedle Grahama Swifta jsou představeni i další nejvýznamnější autoři současné britské literatury. Jádrem práce je literárněvědná analýza prostoru a krajiny románů Země vod (1983) a Mimo tento svět (1988). Cílem práce je porovnání použití postmoderních prvků a analýza vlivu historie a krajiny na osud hrdinů vybraných románů.
Obraz studené války v současné britské literatuře
MYKYTYN, Kristýna
Práce se pokusí definovat obraz studené války ve Spojeném království a v USA na pozadí historické skutečnosti, která se stala základem dvou románů současných britských autorů (Ian McEwan, Ken Follett). Práce nejprve nastíní společenskou, politickou a případně kulturní situaci v počátcích období studené války, vymezí časové období, do něhož jsou oba romány zasazeny, a soustředí se na reálný obraz událostí, které oba romány tematicky zachycují. Jádrem práce bude interpretační analýza románu Iana McEwana Nevinný (1990) a analýza románu Kena Folletta Code to Zero (2000). Cílem zkoumání je porovnání historické skutečnosti s fiktivním příběhem obou děl v perspektivě žánru britského špionážního románu v kontextu vesmírných závodů v USA a britské špionáže v Berlíně na počátku studené války.
Representation of the House in British Fiction (1906-2009). (E.M. Forster, John Galsworthy, Simon Mawer)
Hanzlová, Tereza ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na různorodá ztvárnění domu ve vybraných britských románech od roku 1906. Romány byly vybrány na základě důležitosti připisované domům v rámci jejich "architektury" - v kontextu děje, postav a prostředí, každý nabízí jedinečný obraz domu. Dům je vnímán jako domov, jako majetek, či jako umělecké dílo. Romány E.M. Forstera, Johna Galsworthyho a Simon Mawera jsou nahlíženy optikou Fenomenologie, jmenovitě skrze eseje Martina Heideggera, Jana Patočky a Anny Hogenové. Takové zkoumání přináší vhled do motivace jednotlivých postav, ale také hlubší porozumění funkcí a rolí domu ve fikci stejně jako v realitě. Všechna díla jsou tudíž studována v kontextu širšího sociálního, kulturního a estetického pozadí. Klíčová slova: Britská fikce, Fenomenologie, Dům, Domov, Modernismus, Umělecké dílo
Representation of the House in British Fiction (1906-2009). (E.M. Forster, John Galsworthy, Simon Mawer)
Hanzlová, Tereza ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na různorodá ztvárnění domu ve vybraných britských románech od roku 1906. Romány byly vybrány na základě důležitosti připisované domům v rámci jejich "architektury" - v kontextu děje, postav a prostředí, každý nabízí jedinečný obraz domu. Dům je vnímán jako domov, jako majetek, či jako umělecké dílo. Romány E.M. Forstera, Johna Galsworthyho a Simon Mawera jsou nahlíženy optikou Fenomenologie, jmenovitě skrze eseje Martina Heideggera, Jana Patočky a Anny Hogenové. Takové zkoumání přináší vhled do motivace jednotlivých postav, ale také hlubší porozumění funkcí a rolí domu ve fikci stejně jako v realitě. Všechna díla jsou tudíž studována v kontextu širšího sociálního, kulturního a estetického pozadí. Klíčová slova: Britská fikce, Fenomenologie, Dům, Domov, Modernismus, Umělecké dílo

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.