Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Pánové, prosím, smekněte": Metodika datování a interpretace fotografií z let 1850–1918 pomocí historické módy
Polách, Radek
„PÁNOVÉ, PROSÍM, SMEKNĚTE“ – Metodika datování a interpretace fotografií z let 1850-1918 pomocí historické pánské módy je uceleným materiálem pro odborný popis historického fotografického materiálu ze šlechtických sbírkových fondů na základě znalostí pánské a částečně dětské módy a souvisejících oděvních doplňků. Ve svém objemu přináší velké množství poznatků z dějin tehdejší pánské módy, která byla po zániku Rakouska-Uherska opomíjena nebo prezentována jen v úzce specializovaných rovinách kupříkladu v oblasti militarií. Metodika Z velké části je tato publikace založena na vědomosti popisu nejen pánského oděvu, ale především pak pokrývky hlavy. Právě tento oděvní doplněk je pro sledované období stěžejním a při podrobném ohledání může dopomoci k přesnému datování a popisu osoby zachycené na historické fotografii. je určena primárně pro odborné pracovníky paměťových institucí České republiky, kteří se zabývají danou problematikou. Zároveň však umožní kurátorům a majitelům fotografických fondů možnost popisu sbírkových exponátů uchovávaných v jejich sbírkových fondech.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Martin Heidegger, Meyer Schapiro, van Goghovy Boty a některé problémy interpretace
Zachariáš, Jan ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Ve studii Martin Heidegger, Meyer Schapiro, van Goghovi Boty a některé problémy interpretace se zabývám možnostmi výkladu van Goghova díla Pár bot (č. kat. Faille F 255). Ve stati Zrození uměleckého díla německého filozofa Martina Heideggera, je rozpracována otázka po bytí bot jako náčiní, přičemž teprve při pohledu na zobrazení bot si divák uvědomuje jejich skutečné bytí, a vnímá je jako autonomní předmět. Heidegger se volně zamýšlí nad obrazem a říká, že se jedná o boty venkovanky. Historik umění Meyer Schapiro napadl Heideggera v článku Still-Life as a Personal Object, že prý obraz fantasticky a svévolně interpretuje. Schapiro dokládá, že boty patří van Goghovi a je potřeba v nich vidět metonymický autoportrét malíře. Z dobových svědectví vyplývá, že znázorněné boty skutečně patřily van Goghovi, jestli však obraz maloval s úmyslem vložit do něj něco z vlastních pocitů je pravděpodobné, ne však jisté. Práce je dle tématu logicky rozdělena do tří kapitol, první se věnuje Heideggerovi, druhá van Goghovi a třetí Schapirovi.
Výzkum Obuv - 9/1948 prosinec ÚVVM/CVVM: Ekonomika. B 78, B 78
Ústav pro výzkum veřejného mínění
V dopise pro tazatele je uvedeno, že na základě tohoto výzkumu bude plánována výroba obuvi v roce 1949. Otázky se týkají obuvi, kterou respondent má a kterou potřebuje, obuvi pro děti, kvality a ceny obuvi, velikosti bot a množství obuvi koupené v roce 1948.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.