Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace dětí s autismem do školy
MATASOVÁ, Kateřina
Integrace dětí s autismem do školy V teoretické časti bakalářské práce vymezuji, na základě odborné literatury, symptomy a dílčí syndromy autistického spektra. Dále se zaměřuji na pojem integrace a na popis institucí pro vzdělávání dětí s autismem. Na závěr teoretické části uvádím metody, které se využívají při práci s dětmi s autismem. Cílem mé práce je zjistit, jak zvládají vzdělávání dětí s autismem pedagogové, jaké v něm vidí překážky a naopak pozitiva. Jako výzkumné otázky jsem si stanovila: {$\bullet$} jaké jsou cíle vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra z pohledu pedagoga {$\bullet$} jaké potřeby mají děti s poruchou autistického spektra při vzdělávání z pohledu pedagoga {$\bullet$} jak se s prací vyrovnávají pedagogové Výzkumná část mé bakalářské práce je zpracována na základě informací získaných formou rozhovorů a pozorování. Jedná se o kvalitativní výzkum za použití metody dotazování a pozorování a techniky sběru dat pomocí strukturovaného rozhovoru. Výzkumným souborem jsou pedagogové základních, speciálních a praktických škol v Českých Budějovicích, kteří pracují s dětmi s poruchou autistického spektra. Rozhovor byl veden se čtyřmi třídními učiteli, třemi asistentkami pedagoga a jednou osobní asistentkou. Výzkum probíhal na čtyřech různých školách, navštívila jsem dvě základní školy a dvě základní školy speciální. Kontakty na školy, kde jsou integrováni žáci s poruchou autistického spektra, mi byly poskytnuty Speciálně pedagogickým centrem v Českých Budějovicích. Docházím k závěru, že všichni dotázaní učitelé se zajímají o problematiku autismu a na základě svých znalostí jsou schopni definovat cíle vzdělávání svých žáků a ve většině případů naplnit jejich potřeby při výuce. Přiznávají, že práce s dítětem, které trpí poruchou autistického spektra je náročnější, ale berou to tak, že to k jejich práci patří. Domnívám se, že to, jak učitelé zvládají vzdělávání dětí s autismem, záleží na jejich znalostech a možnostech své vědomosti plně využít v praxi. Jako velké pozitivum na své práci učitelé spatřují spolupráci s rodinou, jsou závislí na informacích od rodičů. Zájem rodičů může být pro učitele motivující k další práci, proto se domnívám, že je tato spolupráce nepostradatelná. Myslím, že by bylo vhodné, aby všichni rodiče byly informováni o seminářích a setkáních pořádaných speciálně pedagogickým centrem, případně aby taková setkání byla organizována pravidelně v rámci každé třídy. Jedinou překážkou úspěšného vzdělávání dětí s autismem je samo postižení, ze kterého vychází všechny zmíněné problémy. Podle pedagogů se však s každým problémem dá pracovat právě proto, že ví, z čeho pramení. Domnívám se, že i tato překážka se dá překonat tím, že se možným problémům bude předcházet za pomoci rodiny, popřípadě dalších odborníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.