Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení hluku a jeho vlivu na pozornost
Doležalová, Pavlína ; Čáp, David (oponent)
Tato rigorózní práce je rozšířením původní práce diplomové, která se na teoretické úrovni věnovala druhům a teoriím pozornosti, jenž souvisí s efektivním zvládáním školních nároků. Diplomová práce analyzovala výsledky vědeckých studií, které se zabývaly výzkumy pozornosti a jejích vlastností (jako je stabilita, koncentrace či selektivita). Rigorózní práce doplňuje teoretickou část o kapitolu věnující se fenoménu hluku a jeho vlivu na pozornost a soustředění během procesu učení. V empirické části diplomové práce byl popsán kvantitativní výzkum, v němž bylo využito několik různých testů pozornosti. Výzkumná otázka zněla, zda a jak se liší pozornost (konkrétně soustředění) a případně i výkon žáků středních škol, kteří při procesu záměrného učení použili či nepoužili špunty do uší, aby došlo ke snížení vnímání rušivých elementů z okolí. Empirická část rigorózní práce pracuje rovněž s tématem pozornosti a soustředění při procesu učení, vnáší však do původního výzkumu pohled získaný opět kvantitativním způsobem - pro sběr dat však byla tentokráte použita metoda online dotazníku. Na základě vyhodnocených dat bylo potvrzeno pět ze sedmi stanovených hypotéz. Existuje statisticky významná závislost mezi mírou hluku ve škole a problémy s pozorností. Hluk ve školním prostředí se zdá být pro žáky více rušivý...
Hodnocení hluku a jeho vlivu na pozornost
Doležalová, Pavlína ; Kaplan, Cyril (oponent)
Pozornost je komplexní schopností, která se významným způsobem podílí na procesu záměrného učení. Tato rigorózní práce je rozšířením původní práce diplomové, která se na teoretické úrovni věnovala druhům a teoriím pozornosti, jenž souvisí s efektivním zvládáním školních nároků. Konkrétněji se zaměřovala na vývojové období staršího školního věku a adolescence, tedy na středoškolské žáky - tato cílová skupina byla ponechána i v rigorózní práci. Diplomová práce analyzovala výsledky vědeckých studií, které se zabývaly výzkumy pozornosti a jejích vlastností (jako je stabilita, koncentrace či selektivita). Práce byla zaměřena na zkoumání toho, zda nenáročná kompenzační pomůcka - zde jsou to špunty do uší - může zlepšit soustředění a stabilitu pozornosti během učení. Dále stručně zmiňovala i fyziologický základ fungování tohoto kognitivního procesu. Závěr teoretické části diplomové práce mapoval aktuální možnosti diagnostiky pozornosti, zvláště pak u dětí a dospívajících. Okrajově v ní byly zmíněny i vybrané poruchy pozornosti (např. ADD, ADHD), které (nejen) s učením úzce souvisejí. Rigorózní práce doplňuje teoretickou část o kapitoly věnující se tématu hudby a jejího působení na získávání nových vědomostí, a také přidává fenomén hluku a jeho vlivu na pozornost a soustředění během procesu učení. V...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.