Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proces poskytování podpory prostřednictvím uceleného systému rehabilitace
ŠTURMOVÁ, Alena
Cílem diplomové práce bylo analyzovat reálnou podobu a průběh procesu poskytování podpory dostupnými prostředky uceleného systému rehabilitace a její koordinaci v centru ARPIDA z pohledu rodičů uživatelů s důrazem na využití case managementu. V centru kladou důraz na spolupráci interprofesního týmu, přičemž rodiče jsou vnímáni jako partneři a přirozená součást týmu odborníků. Diplomová práce tak může sloužit jako podklad pro rozvoj a zlepšení stávajících služeb a jejich koordinace v centru ARPIDA. Pro diplomovou práci byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika sběru dat polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný soubor tvořili rodiče uživatelů v různých životních etapách, kteří využívají služby v centru ARPIDA. Informanti byli zvoleni na doporučení pracovníků a vybráni dle zastoupení všech druhů služeb, které ARPIDA nabízí. Bylo uskutečněno 8 rozhovorů a výběr byl ukončen na základě saturace, kdy docházelo k opakování témat, názorů a rozhovory nepřinášely nové informace. Data byla zpracována pomocí Interpretativní fenomenologické analýzy (IPA), která podrobně zkoumá subjektivní zkušenosti informantů a vzniklo tak 13 hlavních témat, která se opírají o výzkumné otázky a cíl diplomové práce: vnímání uceleného systému rehabilitace, provázanost služeb, jaké služby v nabídce centra chybí, první kontakt s centrem, vnímání komunikace s pracovníky, na koho se mohou rodiče obrátit, spolupráce s klíčovým pracovníkem, podpora ze strany pracovníků a jejich spolupráce, jak rodiče vnímají roli v interprofesním týmu, interprofesní setkání s pracovníky, zapojení case managera a jaké jsou slabé a silné stránky procesu uceleného systému rehabilitace. Odpovědi na všechna tato témata mohou pomoci centru ARPIDA lépe porozumět tomu, jak rodiče uživatelů služeb vnímají komplexní koordinovanou péči v duchu uceleného systému rehabilitace.
Vybrané prvky muzikoterapie při hudebních činnostech pro žáky Základní školy při centru Arpida
SÜČOVÁ, Markéta
Tato práce charakterizuje muzikoterapii, tedy historii, druhy a formy, metody a také cíle tohoto terapeutického oboru. Další kapitola se zabývá speciální pedagogikou a jejími jednotlivými disciplínami. Závěrečná kapitola teoretické části popisuje modely a strukturu muzikoterapie pro jedince se speciálními potřebami. Praktická část charakterizuje rehabilitační centrum Arpida a dále nabízí čtyři teoretické modely muzikoterapeutických setkání určených především pro žáky Základní školy při centru Arpida, které nabízejí hudební aktivity s prvky muzikoterapie.
I Ty můžeš pracovat - hlasem.
POSKOČILOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá projektem "I Ty můžeš pracovat hlasem!", který probíhal v Arpidě, centru pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením, z.ú. v Českých Budějovicích. Do projektu byly zapojeny dvě dospělé klientky, které pracovaly v místní knihovně a ke své práci měly přizpůsobené počítače na ovládání hlasem. Práce se skládá ze tří částí teoretické, výzkumné a přílohové. V teoretické části se nejdříve zabývám základními pojmy týkajícími se zdravotního postižení. V druhé kapitole popisuji tělesné postižení a především se zaměřuji na dětskou mozkovou obrnu, na její příčiny, formy a přidružená postižení. Z přidružených postižení definuji řečové postižení a mentální retardaci. Dále se ve své práci zabývám vzděláváním osob s tělesným postižením, kde zmiňuji integraci a inkluzi. Věnuji se také významu pracovního začlenění osob s tělesným postižením a podporou zaměstnávání pro tyto osoby ze strany státu. Pozornost věnuji osobní asistenci a principům etického jednání pracovníka s klientem v sociálních službách. V poslední kapitole popisuji projekt "I Ty můžeš pracovat hlasem!", organizaci Polovina nebe, která projekt realizovala, a také centrum Arpida, kde projekt probíhal v Jihočekém kraji. Cílem práce je zhodnocení projektu "I Ty můžeš pracovat hlasem!" a zhodnocení využití informačních technologií, které klientky používaly při své práci. Zjistit, jaké přínosy jim realizace tohoto projektu přinesla. V neposlední řadě získat informace o tom, jak pracovníci zařízení byli spokojeni s poskytnutými službami od klientek, které se zapojily do projektu. K dosažení praktických cílů jsem využila kvalitativní výzkum. Sběr dat proběhl metodou zúčastněného pozorování a strukturovaného rozhovoru. Jelikož jsem pracovala jako osobní asistentka, která pomáhala klientkám s jejich pracovní náplní, měla jsem možnost sledovat, jak se přirozeně projekt vyvíjí. Byla jsem tedy zúčastněný pozorovatel. Výzkumný soubor tvořily dvě klientky, které byly přímé účastnice projektu, a pracovníci centra Arpida, kteří využili nabízených služeb v místní knihovně. Z výsledků výzkumu je patrné, že hlavní cíl projektu, jenž byl: naučit cílovou skupinu ovládat počítač hlasem, nemohl být splněn, a to s ohledem na stupeň řečového postižení klientek, které byly pro realizaci projektu v zařízení Arpida vybrány. Další specifické cíle a přínosy, které byly na začátku projektu stanoveny, se splnily. Z výzkumu vyplynulo, že pracovníci hodnotí poskytnuté služby velice pozitivně, klientky se ve své práci dobře orientovaly a byly ochotné poskytnout potřebné informace a domlouvat se individuálně dle potřeb zaměstanců. V přílohové části uvádím sestavené stukturované rozhovory s otevřenými otázkami pro klientky, ale i pro pracovníky zařízení. V další příloze jsou k nahlédnutí přesné písemné přepisy všech rozhovorů se zaměstnanci zařízení. Také zde uvádím měsíční výkaz pracovnic projektu a osobní asistentky. Měsíční výkazy spadají pod nezbytnou administrativu, která se vyplňovala vždy na konci měsíce. Práce může být přínosem pro veřejnost. Může ostatním lidem ukázat, že i lidé s tělesným postižením mají možnost získat pracovní místo a uplatnit se na otevřeném trhu práce. Může jim poskytnout náhled na to, jak právě tyto klientky samy popisují svoji příležitost pracovat a začlenit se.
Raná péče v duchu uceleného systému rehabilitace v centru Arpida, o.s.
JANOŠÍKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá sociální službou rané péče, která je poskytována nestátní neziskovou organizací, centrem Arpida, o.s.. Zařízení nabízí pomoc rodinám, kterým se narodilo dítě s postižením, mladistvým a mladým dospělým s tělesným a kombinovaným postižením. V teoretické části práce se věnuji problematice narození dítěte s postižením, neboť tato skutečnost přináší rodinám neočekávanou zátěž. Dále popisuji realizaci služby rané péče, a to v celosvětovém kontextu, ale především se zaměřuji na specifika rané péče na území našeho státu. Stěžejní část literární rešerše se bezprostředně zabývá ranou péčí, která je poskytována centrem Arpida, o.s., v duchu uceleného systému rehabilitace. Je zde nastíněn její samotný význam pro zlepšení stavu a fungování celé rodiny. Poukázáno je na otevřenou budoucnost postižených dětí, které zde mají možnost využít následné péče a vzdělávání. Přibližuji také rozdílnost rané péče, která je poskytována tímto zařízením, oproti dalšímu zřizovateli - Středisku pro ranou péči. Práce v pomáhajících profesích je nelehkým úkolem, proto se zabývám i možnými riziky, které se mohou během jejího vykonávání objevit. Cílem výzkumné části je proniknout do života klientů rané péče, snažit se pochopit jejich pocity a potřeby, které mají v závislosti na využívání služby. Ovšem z druhé strany je důležité zaměřit se také na pracovníky, neboť právě na nich závisí kvalita poskytovaných služeb a tak i oni nám přináší cenný vhled do dané problematiky. Tato kombinace názorů klientů a poskytovatelů nám pomáhá uchopit tuto situaci v celé její komplexnosti.Díky tomu, že výzkum přináší celistvý obraz rané péče, odhaluje místa, na která je vhodné se zaměřit, aby bylo dosaženo co nejlepší kvality služby. Ve výzkumné části je aplikován kvalitativní typ výzkumu. Jako metodu získávání dat jsem zvolila dotazování, a to techniku polostandardizovaných rozhovorů. Tyto rozhovory byly dále rozpracovány a bylo jich využito pro vyhodnocení závislosti kvality služby na kritických znacích prostřednictví metody Quality Function Deployment.Výzkum probíhal přímo v zařízení centra Arpida, o.s.. během měsíce března. Z oslovených šesti rodičů, kteří se účastnili příslušného rehabilitačního pobytu, byli ochotni zapojit se do mého výzkumu čtyři. Druhý výzkumný soubor byl sestaven z pracovníků, kteří během pobytu přicházejí do kontaktu s klienty nejčastěji (kromě odborných lékařů) ? sociálního pracovníka, všeobecné sestry, dvou speciálních pedagogů, fyzioterapeuta, ergoterapeuta. Výsledky výzkumu ukázaly procentuální vyjádření závislosti kritických znaků na kvalitě služby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.