Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postavení sester v interních odborných ambulancích
ŠŤASTNÁ, Věra
Současné postavení sester v interních ambulancích je vyjímečné a náročné. Bez sester si fungující zdravotnictví nelze představit. Sestra v ambulanci má několik rolí, které musí umět současně a plynule zvládat {--} role edukátorky, advokátky, manažerky, poskytovatelky oš. péče, mentorky, výzkumnice, nositelky změn. Velmi důležitý je i vzájemný vztah lékaře a sestry {--} přátelský, ohleduplný, vzájemně se respektující a jejich spolupráce by měla mít rovnoprávný vztah. V interních odborných ambulancích se léčí pacienti s onemocněním vnitřních orgánů. Sestry jsou významným článkem ošetřovatelského týmu. V interních ambulancích dochází k prvnímu kontaktu klienta se zdravotnickým personálem. Je zde nutné profesionální jednání a komunikace s pacientem. Bez komunikace mezi sestrou a nemocným člověkem je nemyslitelná kvalitní ošetřovatelská péče. Pacienti se různě odlišují svým chováním a reakcemi, ale určité projevy chování jsou některým skupinám společné. Tento výzkum byl zaměřen na {\clq}qPostavení sester v interních odborných ambulancích``. Cílem práce bylo zjistit postavení sester ve vybraných interních odborných ambulancích. Pro uskutečnění tohoto cíle byl použit kvalitativní výzkum. Technikou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor s 35 standarizovanými otázkami, který probíhal se sestrami ve vybraných interních odborných ambulancích a byl zcela anonymní. Z každé interní odborné ambulance byl proveden rozhovor se třemi sestrami. Výzkum probíhal ve vybraných interních odborných ambulancích ve Fakultní nemocnici Motol v Praze. Výzkumného šetření se zůčastnilo 9 sester {--} 3 sestry z diabetologické, 3 sestry z endokrinologické, 3 sestry z revmatologické ambulance. Na základě rozhovorů se sestrami z jednotlivých odborných ambulancí, byly vytvořeny kasuistiky. Ty tvořily výzkumný podklad pro sestavení 12 kategorizačních tabulek, kde jsou sumarizovány nejdůležitější výsledky výzkumu. Naším výzkumným šetřením a splněním cíle našeho výzkumu jsme zjistili, že postavení sester ve vybraných interních odborných ambulancích je průměrné a nedoceněné. Na sestry v interních odborných ambulancích jsou kladeny vysoké nároky převážně v oblasti komunikace s pacienty a ostatními zdravotnickými pracovníky. Výzkumem dále bylo zjištěno, že sestry nejvíce v ambulanci zastávají roli edukátorky, jejich náplň práce tvoří převážně administrativní a ošetřovatelská činnost, mají vhodné pracovní podmínky pro svoji práci, edukují pacienty ústní formou a praktickou ukázkou, sestry v ambulancích mají více psychické projevy stresu, sestry z ambulancí mají možnost výběru relaxačních aktivit.
Možnosti transportu dětí zdravotnickou záchrannou službou
LANČARIČOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce byla zpracována na téma "Možnosti transportu dětí zdravotnickou záchrannou službou." Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem provádějí bezpečné zajištění dětských pacientů před transportem sanitním vozidlem zdravotnické záchranné služby v Moravskoslezském a Jihočeském kraji. V teoretické části se zaměřuji na historii sanitních vozidel a počátky vzniku zdravotnických záchranných středisek u nás, dále faktory ovlivňující transport dítěte, dodržování bezpečnosti práce, zabezpečení převáženého dětského pacienta, zaměření na důsledky autonehod a mezinárodní postupy a standardy zdravotnického transportu. Bakalářská práce byla zpracována kvantitativním způsobem za využití dotazníků. Výzkumný soubor tvořili pracovníci výjezdových skupin Zdravotnické záchranné služby Jihočeského a Moravskoslezského kraje. K výzkumu jsem stanovila dvě hypotézy. Hypotéza první zněla, že personál ZZS Jihočeského kraje i ZZS Moravskoslezského kraje nezná zásady bezpečného transportu dětí do zdravotnického zařízení a ta se nepotvrdila. Druhá hypotéza, že personál ZZS Jihočeského kraje i ZZS Moravskoslezského kraje nepoužívá zásady bezpečného transportu dětí do zdravotnického zařízení, se též nepotvrdila. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že respondenti z obou krajů preferují transport dítěte s použitím zádržného systému. Pracovníci záchranných služeb v obou krajích prokázali, že bezpečnost dětí, které jsou naše budoucnost jim není lhostejná. Příjemným výsledkem této práce tedy je, že se na pracovníky záchranných služeb v Moravskoslezském a Jihočeském kraji můžeme kdykoli spolehnout a vlastní dítě jim svěřit, protože jim bezpečnost dětí při transportu není cizí. Tato bakalářská práce by měla sloužit jako impuls pro optimalizovaný postup při zajištění dětských pacientů před převozem do zdravotnického zařízení včetně školení pro pracovníky výjezdových skupin ZZS a dále jako podklad pro potřebu deficitních pomůcek pro bezpečný transport dětí ZZS.
Holistický přístup ke klientům v nefrologické ambulanci
NOVOTNÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou holistického přístupu ke klientům v nefrologické ambulanci. Přínosem by měla být konfrontace reality přístupu zdravotnického personálu s očekáváním pacientů. Do nefrologické ambulance dochází nefrologický pacient, kterým se stává každý člověk, bez ohledu na věk, s určitým stupněm akutní nebo chronické renální dysfunkce, která vyžaduje speciální zásah lékaře a sestry. Nefrologická péče je dynamický proces, při kterém dochází k plánování, vyhodnocení a ke speciální péči a léčbě nefrologických pacientů. Člověk je kulturní a duchovní bio-psycho-sociálního bytostí, a proto je nezbytné během ošetřovatelského procesu k němu takto přistupovat. Holistický přístup nám umožní získat co nejvíce informací o klientech, a tím snáze uspokojit jeho biopsycho- sociální a duchovní potřeby. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak klienti nefrologické ambulance pociťují péči a přístup zdravotnického personálu, a zmapovat zda sestry v nefrologických ambulancích vnímají klienty z hlediska bio-psycho-sociálního a duchovního. Předpokládané hypotézy a výzkumné otázky, které byly stanoveny jsou následující. V nefrologické ambulanci není pečováno o klienty holisticky. V nefrologické ambulanci není kladen důraz na uspokojování bio-psycho-sociálních potřeb klientů. Výzkumná otázka zněla, zda sestry vnímají klienty navštěvující nefrologickou ambulanci holisticky? Výzkumným šetřením vyplynuly tyto skutečnosti. Předpokládané hypotézy nebyly potvrzeny. Z výsledků vyplývá, že v dotazované nefrologické ambulanci je o klienty pečováno holisticky a je zde kladen důraz na uspokojování bio-psychosociálních potřeb klientů. Výzkumnou otázkou bylo zjištěno, že ve všech oslovených nefrologických ambulancích sestry vnímají klienty holisticky. Zjištění, získaná touto bakalářskou prací, jsou velmi cenná a přínosná, neboť nefrologická ambulance je důležitým a nepostradatelným stupněm pro komplexní přípravu klientů k následujícím terapeutickým metodám.
Úloha sestry v dermatovenerologické ambulanci
NOVÁKOVÁ, Tereza
Téma této bakalářské práce je úloha sestry v dermatovenerologické ambulanci. Jejím cílem bylo zjistit úlohu sestry v dermatovenerologické ambulanci a náročnost její práce. Kapitola současného stavu obsahuje historii i současnost dermatovenerologie a specifika v ošetřovatelské péči tohoto oboru. Dále zachycuje anatomii a fyziologii kůže a jejích přídatných orgánů. Jsou v ní rozebrány jednotlivé role sestry a důležitost komunikace, nejčastější ošetřovatelské zákroky na tomto pracovišti, náročnost práce sestry, právní problematika týkající se dermatovenerologie a prevence nozokomiálních nákaz. Kvalitativní šetření probíhalo formou pozorování a formou nestandardizovaného rozhovoru, který byl zaznamenáván na diktafon a následně přepsán do sedmi kasuistik. Šetření probíhalo v soukromých ambulancích dermatovenerologických lékařů a ve stejně zaměřených ambulancích, které jsou přidružené k lůžkovým oddělením. V kasuistikách je zachycena pracovní náplň sestry, která se dá rozdělit na ošetřovatelskou a administrativí část. Dále obsahuje specifika sesterské práce v odborné ambulanci, spolupráci sestry a lékaře a komunikaci s pacientem. Tato práce může sloužit jako podklad pro výuku předmětu ošetřovatelská péče v dermatovenerologii. Práce by též mohla být využita k prezentaci na sesterských seminářích nebo konferencích.
Role sestry v informovanosti pacientů v ambulantní péči v Nemocnici České Budějovice a.s.
POSEKANÁ, Věra
Komunikace je neodmyslitelnou součástí poskytované ošetřovatelské a léčebné péče. Sestry, které umějí efektivně komunikovat, mohou u pacientů snáze iniciovat změny, které vedou k podpoře jejich zdraví. Informovanost pacientů je aktuálním problémem a slabým článkem zdravotnické péče. Sestry by měly poskytovat informace srozumitelně, trpělivě a přiměřeně okolnostem a stavu pacienta. Přesto, že je pacient v ambulantní péči pouze omezený časový úsek a sestra má omezené možnosti, o to více by měl být kladen důraz na obsah informací, které pacient dostává při vyšetření, po vyšetření nebo před odchodem domů. Změny, které by napomohly zlepšení ambulantní péče, se týkají celého systému poskytování péče. Možnosti, jak tento problém vyřešit jsou omezené, ale pokud každá sestra zvládne správně komunikovat s pacientem popřípadě s příbuznými, napomůže tím pacientovi alespoň částečně zvládnout prvotní strach, obavy, úzkost či nejistotu. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, zda má sestra v úseku ambulantní péče prostor a možnost informovat pacienta podle jeho potřeb daných k aktuálnímu stavu. Druhým cílem bylo zjistit, zda mají pacienti pocit dostatečných informací, které jsou nezbytné pro úspěšnou ošetřovatelskou péči. Ve výzkumném šetření byly stanoveny tři hypotézy. H1: Sestra v ambulantním úseku péče nemá dostatečné časové možnosti edukovat pacienta, byla potvrzena. H2: Sestra v ambulantním úseku péče nemá dostatečné prostorové možnosti edukovat pacienta, byla potvrzena H3: Pacienti by uvítali více doplňujících informací ze strany sestry v ambulantním úseku péče, potvrzena nebyla. Kvantitativní výzkum byl prováděn dotazníkovou metodou sběru dat. Cíle této práce byly splněny. Výzkumné šetření probíhalo v Nemocnici České Budějovice na ambulancích vybraných oddělení. Výsledky mohou poskytnou managmentu nemocnice informace o spokojenosti či nespokojenosti pacientů a sester se stávající situací a stát se podkladem pro změny či úpravy na jednotlivých pracovištích.
Možnosti zvládnutí situace při napadení posádky záchranné služby
SVITÁKOVÁ, Hana
Abstrakt V současné době stále častěji média informují o nejrůznějších útocích, projevech agrese, trestných činech či napadeních. Jedná se ve své podstatě o charakteristiky mezilidských vztahů, které nás každodenně provázejí. S těmito negativními projevy lidského chování se můžeme setkat i v profesní linii. Jedná se zejména o činnost pomáhajících profesí. Mezi pomáhající profese mimo jiné patří také členové výjezdových skupin zdravotnické záchranné služby, kteří každodenně poskytují přednemocniční neodkladnou péči pacientům v akutním stavu. Napadených a zraněných záchranářů přibývá, problémová situace na místě zásahu často není členy posádky zdravotnické záchranné služby vhodně řešena a je znemožněno kvalitní odvedení péče o pacienta. V rámci bakalářské práce byl proveden kvantitativní výzkum. Sběr dat byl zhotoven metodou dotazování. Kvantitativní výzkum byl realizován technikou dotazníku. Výzkumný soubor tvořili zdravotničtí záchranáři, výjezdové sestry, lékaři a řidiči Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Výzkum byl realizován v průběhu dubna roku 2008. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, praktické a teoretické. Cílem práce bylo zmapovat problematiku napadení posádek zdravotnické záchranné služby. Cíl byl splněn. Byly stanoveny tyto tři hypotézy. Hypotéza č. 1: Zdravotnický záchranář se cítí být ohrožen ze strany pacienta/klienta více než řidič vozidla zdravotnické záchranné služby. Hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza č. 2: Lékař zdravotnické záchranné služby se cítí být ohrožen ze strany pacienta/klienta méně než zdravotnický záchranář. Hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza č. 3: Zdravotničtí záchranáři zvládají techniku sebeobrany více než zdravotní sestry na zdravotnické záchranné službě. Hypotéza nebyla potvrzena. Výsledky výzkumu budou prezentovány na www.zzsjck.cz. Budou předpokladem pro realizaci kurzů sebeobrany ve spolupráci se Zdravotně sociální fakultou Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
Edukace pacienta s atopickou dermatitidou
ČERVENÁ, Jana
Bakalářská práce na téma {\clqq}Edukace pacienta s atopickou dermatitidou`` se zabývala edukací pacientů z hlediska sester pracujících v dermatologických ambulancích. Pro práci byly stanoveny cíle a předpokládané hypotézy, k jejichž ověření bylo použito kvalitativního výzkumu. Bylo použito techniky dotazníku pro pacienty navštěvující dermatologické ambulance v kraji Vysočina a Středočeském kraji. Dále byla použita technika strukturovaného rozhovoru, kde byly výzkumným souborem sestry pracující v dermatologických ambulancích v kraji Vysočina a Středočeském kraji. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda jsou pacienti s atopickou dermatitidou spokojeni s edukací sester a zjistit formy edukace pacientů s atopickou dermatitidou. Po rozdání dotazníků byly zpracovány informace a následně potvrzeny nebo vyvráceny hypotézy. Z výzkumného šetření vyplynulo, že pacienti jsou spokojeni s edukací sester o atopické dermatitidě. První hypotéza byla výzkumným šetřením potvrzena. Zjistili jsme, že sestry edukují pacienty o atopické dermatitidě formou informačních letáků. Druhá hypotéza byla také potvrzena. Výzkumné šetření potvrdilo, že pacienti aktivně vyhledávají informace o atopické dermatitidě, čímž byla potvrdili i třetí hypotéza. Nemoc patří mezi emocionálně a psychicky náročné životní situace. Úkolem sestry je podílet se svým empatickým, holistickým přístupem a vhodnou edukací na zkvalitnění zdraví nemocného. Během edukace sestra aktivně doplňuje a ovlivňuje vědomosti, dovednosti, postoj a chování pacienta, aby on sám vyvíjel úsilí vedoucí ke zlepšení svého zdravotního stavu.
Využití služeb Center vlhkého hojení ran sestrami primární péče
POLNICKÁ, Ludmila
Léčba chronických ran je složitý interdisciplinární problém. Významné místo v léčbě zaujímají moderní terapeutické obvazy, které jsou permeabilní a udržují ránu ve vlhkém prostředí. V současné době se v České republice vyvíjí snaha o informovanost, podporu a rozšíření používání vlhké metody hojení ran. Jsou to zejména sesterské organizace, časopisy, farmaceutické firmy, ale také Centra vlhkého hojení ran. V kraji Vysočina je Centrum vlhkého hojení ran v Jihlavě. Pracovníci centra se snaží pomoci sestrám, lékařům i pacientům ve zvyšování efektivity péče o ránu. Jak výsledky naznačují, se však přes všechny překážky, které stojí sestrám v používání moderních terapeutických obvazů, si tato krytí získávají stále větší uplatnění v péči o ránu. A počet sester používajících metodu vlhkého hojení ran se neustále zvyšuje. Tomuto fenoménu v kraji Vysočina napomáhá také Centrum vlhkého hojení ran a ambulance pro chronické rány.
Vztah sestra-pacient v ambulantním sektoru
VČELIČKOVÁ, Martina
Tématem mé bakalářské práce byl ,,Vztah sestra-pacient v ambulantním sektoru``. Bakalářská práce byla rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zabývala problematikou faktorů ovlivňující vzájemný vztah sestry a pacienta. Práce se snažila vystihnout nejdůležitější ukazatele působící na navazování vzájemného vztahu z pohledu sestry i z pohledu pacienta, protože mohou být diametrálně odlišné a přiblížit tak aspekty ambulantně léčeného pacienta. Významnou roli zde hrála délka čekání na ošetření, celkový dojem z návštěvy, povaha pacienta a zátěž ambulantních sester. V praktické části byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat faktory podílející se na utváření pozitivního vztahu klient-sestra v ambulantní péči. Druhým cílem bylo zmapovat faktory podílející se na utváření pozitivního vztahu sestra-klient v ambulantní péči. Dále bylo stanoveno 5 hypotéz. První hypotéza zněla, že ,,Čekací doba na ošetření ovlivňuje vztah sestry s klientem. `` Druhá zněla, že ,,Ženy vyjadřují větší ochotu k vzájemné spolupráci, než muži.`` Třetí zněla, že ,,Čím kratší čas klient stráví čekáním na ošetření, tím větší je jeho ochota ke spolupráci.`` Čtvrtá zněla, že ,,Vysoká pracovní zátěž ambulantní sestry ovlivňuje její vztah ke klientovi.`` Pátá zněla, že ,,Velký počet klientů čekající na ošetření je pro sestry silným stresorem.`` Ke zjištění skutečného stavu byla použita kvantitativní metoda technikou anonymního dotazníku. Byly použity dva druhy dotazníku. Dotazník pro pacienty obsahoval 24 otázek. Otázky byly uzavřené a polootevřené k doplnění stručné odpovědi. Úvodní otázky měly identifikační charakter. Další otázky byly zaměřeny na pozitiva a negativa, která úzce souvisejí s návštěvou ambulance. Dotazník pro sestry obsahoval 29 otázek, které byly uzavřené, polootevřené k doplnění stručné odpovědi a jedné otevřené otázky k vyjádření vlastního názoru. V dotazníku měly úvodní otázky identifikační charakter. Následující otázky byly zaměřeny na pozitiva a negativa spojená s poskytováním péče pacientům přicházejícím na ambulantní ošetření. Výzkumný soubor tvořili pacienti, kterým byla poskytnuta ambulantní péče a sestry, v ambulancích a ordinacích v Písku, Strakonicích a Brně. Bylo rozdáno celkem 200 dotazníků. 100 dotazníků ambulantním sestrám a 100 dotazníků pacientům, kterým byla poskytnuta ambulantní péče. Výsledky byly vyjádřené grafy, které byly zpracovány na základě odpovědí sester a pacientů. Diskuse byla konfrontována s odbornou literaturou. V závěru práce jsou uvedeny výsledky sumarizace práce, potvrzení či vyvrácení hypotéz a možné návrhy, jak v budoucnu pozitivně ovlivnit utváření vzájemných vztahů mezi sestrami a pacienty na ambulanci.
Role sestry v ambulantní terapii revmatoidní artritidy
POLÁCHOVÁ, Eva
Role sestry v ambulantní terapii je velmi variabilní. Sestra tu vždy zastává vždy více rolí najednou. Výzkum ukázal, že poskytovaná péče v revmatologických ambulancích je na velmi vysoké úrovni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.