Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Doprovázející osoba u porodu
BISKUPOVÁ, Iveta
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou doprovázející osoby u porodu. Vzhledem k tématu bakalářské práce jsou v teoretické části uvedeny osoby, které si žena může k porodu vybrat, včetně jejich specifik a odlišností. Dále jsou popsány jednotlivé fáze porodu, role porodní asistentky u porodu a komunikace porodní asistentky s ženou a jejím doprovodem. Byly vytyčeny 2 cíle práce. Prvním cílem bylo zjistit, jak vnímala žena přítomnost doprovázející osoby při porodu, a druhým cílem bylo zjistit, co ovlivnilo ženu při výběru doprovázející osoby k porodu. Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí individuálního polostrukturovaného rozhovoru, bylo tedy zpracováno kvalitativní metodou. Sběru dat se účastnily ženy po porodu, které již byly propuštěny ze stanice šestinedělí do domácího prostředí. Podmínkou však bylo, že rodily v roce 2020 a měly u porodu doprovázející osobu. Sběr dat probíhal v měsících březen a květen 2020. V březnu došlo v České republice k nárůstu počtu nakažených osob koronavirem. Byla zavedena opatření k zabránění šíření nákazy, včetně zákazu doprovodu na porodním sále. Rozhovory byly uskutečněny na předem domluveném, klidném a ženám příjemném prostředí. Získaná data nahraná na diktafon byla vyhodnocena ručně, metodou "papír - tužka". Byly vytvořeny tři hlavní kategorie a jejich podkategorie. První kategorie má název Doprovázející osoba a obsahuje pět podkategorií - Doprovázející osoba u porodu, Faktory ovlivňující výběr doprovázející osoby, Návrh na přítomnost u porodu, Spokojenost a Doporučení doprovodu. Druhá hlavní kategorie Porod má čtyři podkategorie - Příprava na porod, Příchod k porodu, Vnímání doprovodu u porodu ženou, a Průběh čtvrté doby porodní. Poslední kategorie je Komunikace se třemi podkategoriemi - Chování a komunikace doprovodu se ženou, Komunikace s personálem a Chování personálu. Z výzkumného šetření vyplynulo, že si ženy I1 - I9 zvolily jako doprovázející osobu svého partnera a žena I10 si vybrala dulu. Pro ženy je partner nejbližší osobou, se kterou chtějí prožívat nejdůležitější okamžiky. Žena I10 si vybrala dulu na základě doporučení svého kolegy. Dále bylo zjištěno, že ženy vnímají svůj doprovod především jako psychickou podporu, která je uklidňuje slovně nebo svou přítomností, avšak ženy I1, I4 a I7 považovaly své partnery jako pomocnou osobu, která jim pomůže ve sprše, při přemisťování nebo podávání věcí. Všechny ženy byly nakonec se svým výběrem, i přes nedostatky, jako hraní si na telefonu nebo příliš velká snaha, spokojeny.
Komunikace porodní asistentky s doprovodem při porodu
BLAŤÁKOVÁ, Iva
Bakalářská práce pojednává o komunikaci porodní asistentky s doprovodem při porodu. V souvislosti se zaměřením bakalářské práce je v teoretické části práce také popsána problematika doprovodu při porodu a komunikace porodní asistentky s doprovázejícími osobami při porodu. V práci jsou nastíněny vztahy mezi porodními asistentkami a doprovody při porodu. Cíle této bakalářské práce byly stanoveny celkem dva. Prvním cílem bylo zjistit, jakým způsobem komunikuje porodní asistentka s doprovodem při porodu. Druhým cílem bylo zjistit, jak jsou porodní asistentky spokojeny s komunikací s doprovodnou osobou při porodu. Výzkumné šetření probíhalo v dubnu roku 2019 a bylo prováděno s porodními asistentkami pracujícími na porodním sále a s doprovodnými osobami, které se účastnily alespoň jednoho porodu. Výzkumné šetření probíhalo s porodními asistentkami na porodním sále a s doprovodnými osobami v jejich domácím prostředí. Pro získání dat byla zvolena kvalitativní metoda, formou polostrukturovaných rozhovorů. Před zahájením rozhovorů bylo všem zúčastněným osobám vysvětleno téma bakalářské práce, účel a další využití jejich poskytnutých informací. Účastnící byli ujištěni, že jsou rozhovory anonymní. Pro výzkumné šetření byly vytvořeny dva typy rozhovorů. Jeden z rozhovorů byl určen porodním asistentkám a obsahoval 6 otázek s dalšími podotázkami. Druhý rozhovor byl vytvořen pro doprovod při porodu. Ten obsahoval 5 otázek s dalšími podotázkami. V obou případech byly kladeny doplňující otázky. Aby bylo zpracování dat anonymní, byly osoby, účastnící se výzkumu, označeny následujícím způsobem. Porodní asistentky měly zkratku PA1 a doprovázející osoby zkratku D1. Získaná data byla zpracována metodou "tužka-papír", kdy byly získané informace zaznamenány do dotazníků, a poté barevně kódovány.
Využití Bible v pastorační práci s nemocnými
Halámková, Miriam ; Martinek, Michael (vedoucí práce) ; Heryán, Ladislav (oponent)
Cílem této práce s názvem "Využití Bible v pastorační práci s nemocnými" je zkoumat způsoby, jakými může být v pastorační práci s nemocnými využívána tato základní kniha křesťanství. V první kapitole je vymezena samotná pastorační práce, její význam a péče o nemocné. Dále postava nemocného jako předmětu, na který je tato péče zaměřena, jeho potřeby a specifika rozhovoru s ním a postava doprovázejícího jako osoby, jenž tuto péči poskytuje. Druhá kapitola se zabývá pastýřským motivem v Bibli. V době Starého zákona byl pastýř jedním z nejpodřadnějších povolání. Přesto je dáván za příklad pro chování duchovního k lidem, o které se stará. V některých knihách Bible je popisováno, jak se má pastýř ke svým ovečkám chovat. V Novém zákoně se pak mluví o Ježíši Kristu jako dobrém pastýři, který se stará o své ovečky, jimiž jsou reprezentováni jednotlivci v církvi. V kapitole je uvedeno několik inspirací Kristova jednání pro pastorační práci s nemocnými pro dnešní dobu. Třetí kapitola je věnována popisu vybraných možností využití Bible v pastorační práci s nemocnými. Jedná se například o osobní přístup doprovázejícího k ní, o čtení příběhů, ale i o její zneužívání.
Spokojenost s ošetřovatelskou péčí na dětském oddělení z pohledu osoby doprovázející dítě
MRÁZOVÁ, Iveta
Sledování spokojenosti je jedním z indikátorů kvality poskytnuté péče. Kvalita je v poslední době velmi diskutovaným tématem a mnoho zdravotnických zařízení používá jako indikátor kvality právě názor svých klientů na poskytnutou péči. Tento názor mohou zdravotnická zařízení použít jako určitou zpětnou vazbu pro svůj personál. Cílem mé práce je zmapovat spokojenost s poskytnutou ošetřovatelskou péčí z pohledu doprovázející osoby na dětském oddělení. K tomuto cíli jsem stanovila tři hypotézy. První hypotézou je, že osoby doprovázející dítě jsou spokojeny s kvalitou ošetřovatelské péče, druhá hypotéza je, že osoby doprovázející dítě jsou spokojeny s komunikací se sestrami na dětském oddělení a třetí hypotéza je, že osoby doprovázející dítě nejsou spokojeny s kvalitou provozního vybavení dětského oddělení. Výzkumný soubor tvořily doprovázející osoby dětí na Dětském oddělení Nemocnice Český Krumlov, a.s. Konkrétně to byly osoby, které byly hospitalizovány společně s dětmi na oddělení. Výzkum byl proveden metodou dotazování, technikou dotazníku na Dětském oddělení Nemocnice Český Krumlov, a.s. Výzkum probíhal v měsíci lednu, únoru a březnu. K dispozici jsem měla 69 vyplněných dotazníků. Vyhodnocením výsledků jsem došla k závěru, že osoby doprovázející dítě byly spokojeny s poskytnutou péčí, tím jsem potvrdila hypotézu 1, dále byly spokojeny i s komunikací, čímž jsem potvrdila hypotézu 2 a byly i spokojeny s vybavením oddělení, čímž jsem nepotvrdila hypotézu 3. Tyto výsledky budou poskytnuty managementu Nemocnice Český Krumlov, a.s., zejména hlavní sestře Nemocnice, primářovi a vrchní sestře Dětského oddělení. Výsledky mohou posloužit jako zpětná vazba pro ošetřovatelský personál Dětského oddělení, jako určité ohodnocení jejich smysluplné práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.