Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Mother as a Protagonist in Macedonian cinema
Nedeska-Trajkova, Verica ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (vedoucí práce) ; Dudková, Jana (oponent)
As a future screenwriter, I am especially interested in the social, cultural and psychological characteristics that influence the development of film characters. The main focus of this thesis is the depiction of women, particularly mothers, in Macedonian film. The female character is not sufficiently exploited or explored and it's one of the main hoops missing in the already fragile Macedonian cinematography. Given this objective, this thesis explores the real and authentic representation of the woman in Macedonian cinematography, especially the depiction of the mother, by considering the female protagonists in three films from Macedonian cinema that have both influenced the Macedonian culture and have been influenced by the Macedonian culture. Those three films are Vojislav Nanovic's Frosina (1952), Teona Strugar Mitevska's A Woman who brushed off her tears (2012) and Milcho Manchevski's Mothers (2010). The female characters are examined for how they match up to real and ideal models from traditional cultures, how characteristics coming from the East-West dichotomy are used in the creation of these characters, and how the characters relate to Jung's description of the mother archetype.
Ženy v evropském "filmu-cesta" - ceska k sobě samým?
Ziegler, Fiona Gelsomina ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
V této práci bude mým cílem zkoumat ?narativ založený na ženské postavě? ve filmech Agnés Vardy Cléo od pěti do sedmi a Bez střechy a bez zákona v kontextu evropského "filmu-cesty" a v rámci zkoumání svého vlastního diplomového snímku, který jsem točila jako třiceti minutový "film-cesta" v Izraeli. Analýzou Vardiných filmů zamýšlím dosáhnout většího porozumění, jak vyvíjet hlavní postavu a vůbec pracovat s její vnitřní a vnější transformací, resp. ne-transformací v průběhu vyprávění, v jeho struktuře, tématu a v celém filmovém jazyce. Poté, co definuji sub-žánr americké road-movie jako evropský film-cesta, provádím analýzu konkrétní ženské perspektivy v tomto žánru, jmenovitě ve dvou zmíněných filmech Agnés Vardy, a uzavírám tuto práci vlastní reflexí ženské postavy ve svém "film-cesta".
In the Campion Cut
Nedvědová, Kristina ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
V bakalářské práci se chci zabývat zdravě feministickým pohledem na autorskou tvorbu režisérky, která otevřeně přiznává ženské touhy, ale zároveň se stále jedná o erotiku a ne porno. Chci popsat autorčin styl, který dle mého názoru, krásně vyvažuje poetičnost ženského vnímání světa, stejně tak jako jeho ?temnější? vzrušující, často opomíjenou stránku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.