Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žákovská řešení slovních úloh se zlomky a s procenty
ADAMCOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá tématem z matematiky, a to slovními úlohami se zlomky a s procenty. Konkrétně se tato práce věnuje žákovským řešením takových slovních úloh. Práce seznamuje čtenáře s tím, jak vybrané slovní úlohy se zlomky a s procenty řeší žáci 9. ročníků základních škol. Přibližuje čtenářům různé početní postupy, které žáci zvolili. Některé postupy se objevily častěji, jiné naopak pouze výjimečně. Každá slovní úloha je doplněna grafem, který znázorňuje úspěšnost žáků při řešení dané slovní úlohy. Dále jsou v práci zařazeny fotografie žákovských řešení pro čtenářovu lepší představu. V závěru kapitoly jsou některé slovní úlohy zpracované pomocí metody Concept Cartoons. Práce ukazuje především na úzké souvislosti mezi zlomky a procenty. A hlavně na to, jak to vidí žáci základních škol.
Žákovské řešení úloh zaměřených na ekologii na 1. stupni základní školy
ČÍŽKOVÁ, Lenka
Tato práce popisuje žákovské řešení úloh zaměřených na ekologii na 1. stupni základní školy. Zaměřuje se na ekosystém rybník. 63 žákům 5. ročníků ze 3 základních škol bylo zadáno 11 úloh na toto téma. Zadání a řešení proběhlo formou online formuláře vzhledem k tomu, že prezenční výuka na základních školách byla v době výzkumu zakázána. Dotazník obsahoval otevřené i uzavřené úlohy, převážně byly úlohy zadány formou concept cartoons. Práce zkoumá, jakým způsobem žáci tyto úlohy řešili. Důraz je kladen na způsob spíše než na správnost řešení (ta je ovšem rovněž vyhodnocována). Práce představuje metodiku grafického a numerického vyhodnocení a přináší poznatky ohledně některých aspektů žákovského řešení. Mezi tyto aspekty patří vliv uspořádání zadání na řešení úlohy, časová náročnost řešení úlohy nebo schopnost formulovat a zapsat vlastní odpověď do počítačového formuláře.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.