Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 324 záznamů.  začátekpředchozí315 - 324  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šikana na středních odborných školách v okrese Kroměříž
VITOŠOVÁ, Andrea
ABSTRAKT Šikana je v dnešní době stále aktuálnějším pojmem a je považována za nejzávažnější negativní jev současného školství. Ve své zárodečné formě se vyskytuje prakticky na všech typech škol. Současná šikana vykazuje oproti minulosti alarmující znaky. Jde zejména o zvyšující se počet šikany na školách, snížení věkové hranice pachatelů a o nárůst agresivity a brutality těchto činů. Šikana je problémem komplexním a celospolečenským. Je definována jako jakékoliv chování, jehož záměrem je ublížit, ohrozit nebo zastrašovat jiného žáka, případně skupinu žáků. Je to cílené a obvykle opakované užití násilí jedincem nebo skupinou vůči jedinci či skupině žáků, kteří se neumí nebo z nejrůznějších důvodů nemohou bránit. Zahrnuje jak fyzické útoky v podobě bití, vydírání, loupeží, poškozování věcí druhé osobě, tak i útoky slovní v podobě nadávek, pomluv, vyhrožování či ponižování. Může mít i formu sexuálního obtěžování až zneužívání. Šikana se projevuje i v nepřímé podobě jako nápadné přehlížení a ignorování žáka či žáků třídní nebo jinou skupinou žáků. Nebezpečí šikany spočívá především v jejich následcích na duševní a tělesné zdraví. Tyto následky mohou být velmi vážné a celoživotní. Proto je třeba šikanu nepodceňovat a účinně proti ní bojovat. Cílem diplomové práce bylo zmapovat výskyt a závažnost šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž. Domnívám se, že cíl práce byl splněn. Provedeným výzkumem se měly potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy, které zní: H1: Šikana se na středních odborných školách v okrese Kroměříž vyskytuje. H2: Většina případů šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž není závažného charakteru. H3: Většina pachatelů šikany má i kázeňské problémy. H4: Pachatelé šikany jsou častěji chlapci než dívky. Hypotéza H1 byla potvrzena. 66 % studentů středních odborných škol v okrese Kroměříž se již někdy setkalo s šikanou a 21 % studentů se s šikanou setkalo přímo v současné škole. Hypotéza H2 byla potvrzena. Nejčastější formou šikany bylo slovní napadání, ponižování a pomluvy. Hypotéza H3 byla vyvrácena. Výzkum neprokázal, že šikanující mají i kázeňské problémy. Hypotéza H4 byla potvrzena. Z výzkumu vyplynulo, že pachatelem šikany jsou častěji chlapci a to v 60 % případů. Výzkum také poukázal na problém oznámení šikany a jejího řešení. Šikana bývá často neoznámena nebo oznámena, avšak neřešena. Dále se zaměřil na problematiku boje středních škol proti šikaně. Pouze 8 % studentů se domnívá, že jejich škola nějak účinně bojuje proti šikaně a celých 61 % studentů vůbec neví, zda jejich škola nějak bojuje proti šikaně. Proto bych doporučila školám klást větší důraz na komunikaci se studenty o tomto sociálně patologickém jevu a na preventivní akce.
Poruchy chování - šikana
VLKOVÁ, Kateřina
Agresivita a šikana je v současné době hrozivý fenomén, který začíná provázet děti již od předškolního věku a v průběhu života dítěte se mohou stupňovat. Tento problém se však netýká pouze dětí, ale i dospělých a celé naší společnosti. Cílem této práce s názvem Poruchy chování - šikana bylo zjistit, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci 9. tříd spolupracujících základních škol v Táboře a popsat, jakým způsobem tuto problematiku řeší pedagogických sbor na oslovených základních školách. Pro splnění cíle odstranění šikany a dalších sociálně patologických jevů na našich školách, je do budoucna potřeba stále zlepšovat systém vzdělávání s postupným prosazováním celoživotního vzdělávání pedagogického sboru a zajištění stabilního toku financí pro tuto oblast.
Problematika šikany na základní škole
HOLOUBKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na problematiku agresivity a šikany mezi dětmi na druhém stupni základních škol a její prevence v Plzeňském kraji. Dále se zabývá i pohledem učitelů a jejich informovanosti v tématu šikany. V teoretické části se budu zabývat rozborem základních pojmů tohoto tématu. Pozornost zaměřím na osobu agresora a oběti šikanování, spolupráci školy a rodičů, autoritu učitele nebo třídní a školní klima. Zvláštní kapitolu věnuji popisu systému prevence proti šikaně. V praktické části se pomocí dotazníkového šetření pokusím zjistit, jak a jakou formou jsou žáci o šikaně informováni. Tyto výsledky porovnám s teoretickými poznatky.
Mobbing a bossing na pracovišti
MANETHOVÁ, Jana
Mobbing a bossing je šikana na pracovišti, která se bohužel nevyhýbá ani zdravotnictví a zdravotnickému kolektivu. Cílem této bakalářské bylo zjistit znalost pojmů mobbing a bossing, a výskyt šikany na neurochirurgických odděleních (JIP, SIP a dvou standardních odděleních) v Nemocnici Na Homolce v Praze. Pro naplnění cílů a hypotéz, byl zvolen kvantitativní sběr dat pomocí dotazníků, které vyplňovali lékaři, zdravotní sestry a ošetřovatelé, jak muži tak ženy. Cíle práce byly naplněny. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že skoro třetina respondentů nezná pojem mobbing a bossing nebo jej neumí přesně definovat. Po zmapování výskytu šikany na odděleních se zjistilo, že většina respondentů neví, kam se obrátit při výskytu mobbingu a bossingu. První hypotéza o větším výskytu šikany u žen než mužů se potvrdila. Druhá hypotéza o znalosti možnosti boje s mobbingem a bossingem se nepotvrdila, protože respondenti neznají možnosti jak efektivně bojovat s šikanou na pracovišti. Po prozkoumání všech vyplněných dotazníků vyplynulo, že při výskytu mobbingu a bossingu respondenti více preferují odchod z práce než aktivní obranu proti kolegům nebo nadřízeným. Domníváme se, že seminář na téma mobbing a bossing by uvítala většina respondentů. Upřesnili by si zde rozdíl mezi šikanou a pravomocí nadřízených, ale i možnosti aktivní obrany.
Preventivní programy zaměřené na šikanu
PULTAROVÁ, Lucie
Abstrakt Bakalářská práce Preventivní programy zaměřené na šikanu obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s šikanou a prevencí tohoto jevu. Dále informuje o nebezpečnosti jednotlivých forem a stupňů šikany, zásadách diagnostiky a preventivního působení. Seznamuje také s konkrétními preventivními programy a projekty, které byly nebo jsou v České republice realizovány, jsou zde uvedeny informace a základní ideje těchto programů. Zmíněny jsou i jednotlivé organizace zabývající se problematikou šikany. V praktické části jsou předkládány výsledky kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil na základních školách v Českých Budějovicích, Třeboni, Zlivi a Nových Hradech. Jako technika sběru dat byla použita analýza volných písemných slohových prací. Respondenty byli žáci 2. stupně zmiňovaných základních škol, kteří vypracovávali výše uvedené volné písemné slohové práce. V těchto pracích měli vylíčit zážitky s šikanou. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti žáků 2. stupně základní školy s šikanou a analyzovat jejich spontánní písemné výpovědi o šikaně, a to pomocí výzkumných otázek, které se zabývaly jednak zkušeností, ale také informovaností žáků o formách šikany a míře nebezpečnosti těchto jednotlivých forem. Vycházeli jsme z předpokladu, že žáci při psaní prací používali projekci, tedy promítali do svých příběhů skutečné zkušenosti. Z výzkumu vyplynuly následující závěry. Respondenti ve svých pracích nejčastěji uváděli jako oběť šikany žáka, po kterém agresor požadoval peníze. Nejčastěji zmiňovaná je smíšená forma šikany, tedy kombinace fyzické a verbální formy. Respondenti popisují, že oběť se s problémem svěřila sama, nebo šikanu nahlásil spolužák, který o ní věděl, a poté se řešila. Pokud byla nahlášena v brzké době, vše dobře dopadlo, avšak jako v pořadí druhá zmiňovaná varianta je uváděno řešení šikany až po zjevném zranění oběti. Výsledky práce poukazují na míru informovanosti žáků 2. stupně základní školy o jednotlivých formách šikany a jejich nebezpečnosti. Poznatky plynoucí z prací by mohly být návodem, jak v podobných situacích postupovat, předcházet jim.
Šikana
BURIANOVÁ, Kateřina
Cílem této práce bylo zmapovat zkušenosti, názory žáků a jejich orientaci v problematice šikany. Dále jsem se snažila podchytit ty části problematiky, ve kterých se žáci špatně orientují či jim chybí základní informace. Výzkum byl prováděn na dvou rozdílných základních školách, jedné z města a jedné z vesnice, tudíž mým záměrem bylo i porovnat názory dvou z části rozdílných skupin žáků. První část této práce obsahuje základní teoretické informace o problematice šikany, zahrnující poznatky nejen o šikaně samotné a jejích zákonitostech, ale i o prevenci a řešení. Druhá část práce je zaměřena na zpracování dotazníků získaných od dětí 7. a 8. tříd dvou základních škol.
Problematika šikany na základní škole, možnosti prevence a řešení
KNÍŽKOVÁ, Jana
Svou práci, která pojednává o problematice šikany, jsem pojala ryze teoreticky. Účel vidím v tom, že ji jakýkoli pedagog, ať už budoucí či stávající, může použít jako pomocné vodítko v momentě, kdy se ocitne v situaci, kdy bude muset tento jev řešit mezi svými svěřenci. Práce je zpracována na základě příslušné prostudované literatury. Opírá se především o publikace autorů zabývajících se touto problematikou a o publikace, které s tímto tématem souvisejí.
Příčiny školního strachu
LANGOVÁ, Martina
Ve své bakalářské práci se zabývám školním strachem, především jeho příčinami. Také stručně definuji školní fobii a úzkost, která se strachem souvisí. Příčiny školního strachu jsou rozděleny na tři okruhy: osobnost dítěte, rodina a školní prostředí. Příčiny školního strachu je třeba hledat u samotného jedince, ale také v rodině. Zaměřuji se zejména na výchovu dětí, která může mít za následek vznik strachu. Největší podíl na vzniku strachu má samotné školní prostředí. Zmiňuji se o vtahu dítěte a učitele a také o vlivu a působení vrstevnické skupiny na jedince.
Šikana na pracovišti
Chaloupková, Naďa ; Hejda, Jan (vedoucí práce)
Hranice šikanujícího a běžného chování, na které jsme zvyklí, je nepatrná. Díky síle zvyku řadu situací, které bychom dle definice šikany jako diskriminační či šikanující mohli označit, takto vůbec nevnímáme. Téma mé diplomové práce "Šikana na pracovišti" se v současné moderní společnosti "ostrých loktů" stává aktuálním a stále větším problémem. Každodenní psychický teror na pracovišti, šikanování mezi kolegy, systematicky prováděné zlomyslnosti, pomocí kterých nadřízení útočí na své podřízené - nebo i naopak, je problémem, který své oběti (a rovněž organizaci, ve které se šikana odehrává), může způsobit závažné problémy. Ve své práci se zaměřuji především na oblast rafinované a zákeřné pracovní šikany - mobbingu. Okrajově zmíním další podoby šikany a bossing. Jelikož pracovní šikana bývá spojována s veřejnou správou, vlastní výzkum jsem pro ověření tohoto tvrzení prováděla ve dvou institucích veřejné správy. Primárně poukazuji na právní a morální stránku pracovní šikany a její psychologické a sociální aspekty. Sekundárně je pozornost věnována šikaně jako pracovně-psychologickému fenoménu, vlivu pracovní šikany na samotnou organizaci a souvislostem s pozitivními i negativními trendy moderní doby (týmová práce, moc, burn-out syndrom, internetové technologie). Jako budoucí manažeři bychom se měli snažit pracovní šikanu eliminovat, protože jedině zdravé pracovní prostředí bez šikany přináší spokojenost zaměstnanců, která ve výsledku může přinést vyšší produktivitu práce, ekonomický prospěch firmy, snížení pracovní neschopnosti. I proto, že mobbing poznamenává svou oběť do konce života, a touto obětí se může stát kdokoliv, kdekoliv a v jakémkoliv postavení, je třeba jejího permanentního a naléhavého řešení.
Mobbing, bossing a šikana na pracovišti
Blažková, Martina ; Francová, Tereza (vedoucí práce) ; Kočí, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá deformovanými sociálními vztahy na pracovišti. Předmětem studie je konkrétní výskyt mobbingových a bossingových aktivit. Cílem práce je popsat celou záležitost, proniknout k jádru problému, odhalit příčiny a pochybení jednotlivých aktérú a objasnit důvody mobberova postupu. V závěru jsou též navržena určitá opatření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 324 záznamů.   začátekpředchozí315 - 324  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.