Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dmitrij Dmitrijevič Šostakovič a jeho houslové skladby
Středová, Iva ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
Tato práce pojednává o houslových dílech ruského hudebního skladatele Dmitrije Dmitrijeviče Šostakoviče. Je zde zařazen skladatelův životopis a rozbory jednotlivých kompozic.
Dmitrij Šostakovič: Klavírní trio č. 2 e-moll, op. 67
Škodová, Judita ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Diplomová práce se zabývá Triem pro housle, violoncello a klavír č. 2 e-moll ruského skladatele Dmitrije Šostakoviče. Kromě stručného životopisu samotného skladatele se věnuje také představení Ivana Ivanoviče Sollertinského, výjimečné osobnosti sovětského kulturního života a také Šostakovičova blízkého přítele, jemuž byla skladba věnována. Poté práce nastiňuje okolnosti vzniku i prvního uvedení skladby a dobové reálie, jež měly s největší pravděpodobností vliv na tehdejší Šostakovičovu hudební řeč a tím pádem i na výslednou podobu díla, uvádí také jeho nejvýznamnější interprety. Následuje podrobný rozbor všech čtyř vět tria a to jak z hlediska harmonického a funkčně-tektonického, tak i z čistě instrumentálního pohledu a výrazového působení skladby a jejích celků na posluchače.
Dmitrij Šostakovič a jeho violoncelová tvorba
Fedorov, Zachar ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
V Bakalářské práci se zabývám ruským skladatelem Dmitrijem Šostakovičem. Práce obsahuje přiblížení života a doby ve které skladatel žil, a komponoval. Druhá část práce obsahuje interpretační analýzu Sonáty pro violoncello a klavír d moll a Koncert pro violoncello a orchestr č. 1.
D.Šostakovič - Skladby pro klavírní trio
Štěpánek, Matěj ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Cílem práce je prozkoumat Šostakovičův repertoár pro klavírní trio. Autor vychází z vybraných dobových pramenů i z moderních publikací. Výrazně se zaměřuje na Klavírní trio č. 2 - e moll jako na jedno z nejdůležitějších děl světového repertoáru. Snaží se o hlubší porozumění historickým okolnostem vzniku díla a také jeho obsahovému sdělení. Rozebírá problematiku narativní interpretace Šostakovičova hudebního jazyka a zmiňuje vybrané dobové souvislosti - skladatelovo dětství, studia a první úspěchy i nesnáze jeho rané kariéry, období Druhé světové války. Akcentován je především vztah k I. I. Sollertinskému, jehož památce je druhé trio věnováno. Nechybí ani zamyšlení nad autenticitou a přínosem Volkovova Svědectví. Klavírnímu triu č. 1 a Sedmi romancím na Verše Alexandra Bloka je samostatně věnována kapitola číslo dvě. Ve zbytku práce se autor zabývá Klavírním triem č. 2 a zejména jeho čtvrtou větou, ve které spatřuje interpretační těžiště díla.
Houslové koncerty P.I.Čajkovského a D. Š ostakoviče č.1 v podání D.Oistracha, Maxima Vengerova a Vadima Repina
Al-Ashhab, Milan ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Účelem této práce je poukázat na specifika hry Davida Oistracha, Maxima Vengerova a Vadima Repina. Jednotlivé prvky, charakteristické pro tyto houslisty jsou popsány v anylýze interpretací houslových koncertů P.I.Čajkovkého a D. Šostakoviče. Práce je rozdělena do tří kapitol. První je věnována stručnému obeznámení s oběma skladateli, jejich díly a okolnostmi doby jejich působení. Ve druhé kapitole patří prostor porovnávání interpretací Čajkovského houslového koncertu, třetí kapitola poté obsahuje rozbor provedení prvního houslového koncertu Dmitrije Šostakoviče.
První klavírní Šostakovičův koncert s trubkou
Smrčka, Miroslav ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; DIVOKÝ, Zdeněk (oponent)
Tuto práci jsem rozdělil do několika hlavních částí. Na začátku této práce nastíním život Dmitrije Šostakoviče a jeho přínos hudební scéně. Po úvodním medailonku následuje hudební rozbor Šostakovičova 1. klavírního koncertu c-moll op. 35. a vzápětí pro srovnání hudební rozbor 2. klavírního koncertu G-dur Maurice Ravela. Ve třetí kapitole nazvané "Srovnání dvou analyzovaných děl v otázce celkového vyznění" se věnuji těmto skladbám v širším dobovém kontextu. Ve čtvrté kapitole nazvané "Interpretace" se věnuji interpretačním a instrumentálním možnostem skladby. Ke konci této práce srovnávám výše uvedené dva koncerty v kontrastu s dílem The unanswered question Charlese Ivese. Do přílohy této práce jsem zařadil notové ukázky rozebíraných koncertů.
Filmová hudba Dmitrije Šostakoviče
Vavrušová, Andrea ; KASÍK, Martin (vedoucí práce) ; BILINSKÁ, Kvitoslava (oponent)
Cílem této práce je poukázat na téma filmová hudba Dmitrije Šostakoviče, zaznamenat většinu jeho děl z tohoto oboru, která jsou rozebrána jen částečně, bez konkrétních ukázek. Snažila jsem se zprostředkovat čtenáři přístup tohoto umělce ke komponováním daného směru hudební tvorby, která se nijak kvalitativně neodlišuje od jeho tvorby klasické. Podařilo se mi také nastínit politickou situaci doby a podmínky, za kterých byla díla komponována, případně pozměňována. Na závěr doporučuji výbornou interpretaci pro poslech filmové hudby Dmitrije Šostakoviče.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.