Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mechanical analysis of the front wipers mechanism of a Škoda car
Košinová, Laura ; Hájek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with the mechanical analysis of the front wipers mechanism of a Škoda Felicia and Škoda Octavia cars. Firstly, the explanation of necessary terms of mechanics needed for the solution to the problem is provided, followed by a brief history of windshield wipers. The aim of the practical part was to find the driving moment and contact forces in the links and further analyze the behavior of the mechanism after overcoming the static stability limit. The creation of mechanism models in Solidworks was also included. The unknown parameters were determined using Matlab. The dynamic analysis was solved numerically using Ansys software.
Odrazná plocha osobních automobilů
Hanslík, Radovan ; Pítra, Kamil (oponent) ; Raida, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulací odrazné plochy osobních automobilů. V úvodu se práce věnuje základním odrazným vlastnostem objektů. Dále jsou popsány vybrané numerické metody využívané při počítačových simulacích reálných objektů. V rámci této práce je na zjednodušených modelech zkoumán vliv velikosti a tvaru vozidla na odraznou plochu. Správnost simulací je ověřena na objektech o známých referenčních hodnotách. Za použití vybraných numerických metod jsou dále provedeny simulace vozu Škoda Octavia. Výsledky simulací jsou znázorněny v grafech. Součástí práce je také provedení experimentu spočívajícího v průjezdu vozidla kolem stacionárního radaru, díky čemuž je možno ověřit přesnost výsledků provedených simulací.
Odrazná plocha osobních automobilů
Hanslík, Radovan ; Pítra, Kamil (oponent) ; Raida, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulací odrazné plochy osobních automobilů. V úvodu se práce věnuje základním odrazným vlastnostem objektů. Dále jsou popsány vybrané numerické metody využívané při počítačových simulacích reálných objektů. V rámci této práce je na zjednodušených modelech zkoumán vliv velikosti a tvaru vozidla na odraznou plochu. Správnost simulací je ověřena na objektech o známých referenčních hodnotách. Za použití vybraných numerických metod jsou dále provedeny simulace vozu Škoda Octavia. Výsledky simulací jsou znázorněny v grafech. Součástí práce je také provedení experimentu spočívajícího v průjezdu vozidla kolem stacionárního radaru, díky čemuž je možno ověřit přesnost výsledků provedených simulací.
Využití vozidel na záchranných službách v České republice
BRANDEJSKÝ, Miloš
Zdravotnická záchranná služba je základním členem integrovaného záchranného systému. Rozvoj záchranné služby a využití nových technologií umožňují velmi efektivně pomoct lidem při náhlé poruše zdraví. Sanitní vozidla jsou jedním z nejdůležitějších aspektů, které ovlivní péči o pacienta (klienta). Tato vozidla zabezpečují příjezd posádky na místo vzniku náhlého porušení zdraví v co nejkratší době, ochranu posádky, ochranu pacienta při převozu a svým vybavením a prostorem ovlivňují péči o pacienta. Pořizování těchto vozidel musí být odpovídající pro svou výjezdovou lokalitu, tedy místo kde a na jakém geomorfologickém podkladu se bude pohybovat, s ohledem na pasivní a aktivní bezpečnost vozu a na jeho technické parametry. Tato vozidla dále musí splňovat zákonné normy a normy uváděné výrobcem vozu. V dnešní době, kdy je trh naplněn vysokým počtem výrobců vozů se dává přednost vozům domácí značky a vozům značky Mercedes Benz a Volkswagen. Úpravci nabízejí širokou škálu nástaveb a vybavení dle požadavků cílového klienta. Cílem bakalářské práce bylo porovnat schopnosti vozů ve výjezdové lokalitě a zjistit využitelnost vozů zdravotnických záchranných služeb. Výzkumný soubor tvořili zaměstnanci zdravotnických záchranných služeb v Jihočeském kraji. Jihočeský kraj byl vybrán pro svou rozmanitost morfologie krajiny. Sběr dat byl proveden formou anonymního dotazníku. Celkový počet monitorované skupiny byl 107 respondentů, z toho 63 řidičů a 44 zdravotníků. V dotazníku respondenti odpovídali na otázky ohledně svých zkušeností s vozovým parkem zdravotnické záchranné služby. Výzkum probíhal od 4.dubna 2008 do 17.dubna 2008. Hypotéza 1 byla stanovena, že řidiči vozů zdravotnické záchranné služby dávají přednost vozům s klasickou nástavbou, byla potvrzena. Výsledky jsou kombinací dotazníku a diskuse s zaměstnanci zdravotnické záchranné služby. Hypotéza 2 byla stanovena, že zdravotničtí pracovníci zdravotnických záchranných služeb dávají přednost rozšířeným nástavbám, nebyla potvrzena. V 54% respondenti odpověděli, že mají dostatek místa ve voze s klasickou nástavbou a v 66% ve voze s rozšířenou nástavbou. Hypotéza 3 byla stanovena, že v městském provozu se používá k systému rendez vous osobních vozů, nebyla potvrzena. Z celkového počtu 107 respondentů odpovědělo 54%, že se ve městském provozu užívá osobních vozů, ale 15% odpovědělo, že vozů s nástavbou a 22% odpovědělo, že se systém rendez vous nepoužívá vůbec. Hypotéza 4 byla stanovena, že vozy s rozšířenou nástavbou mají dostatek prostoru pro výkony v přednemocniční neodkladné péči, byla potvrzena. Respondenti odpověděli, že je zde dostatek místa v 66% a v 10% odpověděli, že není. Z výsledků výzkumu vyplívá, že vozy využívané zdravotnickou záchranou službou patří mezi spolehlivé, kvalitní a bezpečné vozy bez ohledu na jejich firemní značku. Řidiči dávají přednost klasickým nástavbám, na které jsou již mnoho let zvyklí a u vozů s rozšířenou nástavbou vytýkají její zvětšenou šířku (zvětšená pouze zpětná zrcátka), pro kterou je zhoršen průjezd v hustém provozu, nebo v hustě zastavěných částech. Naopak zdravotničtí pracovníci sice potvrzují, že ve vozech s rozšířenou nástavbou je dostatek místa pro výkony v přednemocniční neodkladné péči, ale ve vozech s klasickou nástavbou mají více zkušeností a pro zdravotnický materiál sahají po paměti a {\clqq}naslepo``. Nové vozy s rozšířenou nástavbou mají jiné uspořádání a ještě si na ně zdravotníci tolik nepřivykli a i proto dávají přednost klasické nástavbě. Výsledky práce budou zveřejněny na nově vznikajících stránkách se zaměřením - zdravotnická encyklopedie, v sekci automobily.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.