Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava historických pojiv s vysokou odolností proto okolním vlivům
Nehybka, Josef ; Palovčík, Jakub (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na přípravu maltových směsí inspirovaných římským cementem s vysokou odolností vůči koroznímu prostředí, zvlášť mořské vodě. Byly připravené vzorky římského cementu obsahující vzdušné vápno a jako pucolánové příměsi byly použity různé technogenní pucolány či přírodní tuf. Cílem práce bylo ověřit možnost použití kombinace vzdušeného vápna a vhodných příměsí, např. pucolánů, pro přípravu pojiv, která budou schopna odolat koroznímu prostředí podobně jako římský cement. Na velkém množství připravených vzorků byly testovány mechanické vlastnosti před a po vystavení vzorků působení korozního prostředí. Ke zjištění fázového složení surovin a některých připravených vzorků bylo použito metody RTG práškové difrakce.
Příprava historických pojiv s vysokou odolností proto okolním vlivům
Nehybka, Josef ; Palovčík, Jakub (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na přípravu maltových směsí inspirovaných římským cementem s vysokou odolností vůči koroznímu prostředí, zvlášť mořské vodě. Byly připravené vzorky římského cementu obsahující vzdušné vápno a jako pucolánové příměsi byly použity různé technogenní pucolány či přírodní tuf. Cílem práce bylo ověřit možnost použití kombinace vzdušeného vápna a vhodných příměsí, např. pucolánů, pro přípravu pojiv, která budou schopna odolat koroznímu prostředí podobně jako římský cement. Na velkém množství připravených vzorků byly testovány mechanické vlastnosti před a po vystavení vzorků působení korozního prostředí. Ke zjištění fázového složení surovin a některých připravených vzorků bylo použito metody RTG práškové difrakce.
Řešení výtvarného díla v krajině - reliéf. (Prakticko-teoretická práce)
ŠINDELÁŘOVÁ, Barbara
Náplní této práce je ideový záměr, výtvarný návrh, realizace a následné umístění plastiky v daném prostoru. Plastika je pak řešena v hlubším kontextu vlastního tématu s prostředím, jeho historií a specifickým rázem místa. Pro umístění tohoto výtvarného díla byl zvolen krajinný park zámku ve Štěkni v jihozápadních Čechách. Návrh přitom respektuje i rozmístění jak krajinných domi-nant, tak i přilehlou architekturu a průhledy v místě plánované realizace. Významnou úlohu pro působivost díla hraje i využití vhodného materiálu vzhledem k vazbám na prostředí i na samotné téma práce. V úvahu byla brána jak pozice diváka ve vztahu k proporcím plastiky, tak i potřeba její čitelnosti a srozumitelnosti. Téma plastiky a její koncepce má úzkou vazbu k řádu Congregatio Jesu, který sídlí v prostorách štěkeňského zámku a vztahuje se především k jeho zakladatelce Mary Ward a k prvnímu společenství Anglických panen. Součástí práce je i druhotný pedagogický projekt, který byl realizován na pod-zim 2010 přímo v areálu štěkeňského zámku. Jeho téma se vztahovalo k člověku a jeho vnímání krajiny. Práce zabývající se výtvarným dílem v krajině se dále zaobírá spirituální tvorbou z hlediska současné kulturně společenské potřeby vzhledem k využívání a čitelnosti křesťanské symboliky z hlediska dnešní kulturní zkušenosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.