Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Francouzští harfový virtuózové a jejich skladatelský přínos
Mousa Bacha, Hedvika ; BOUŠKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Francoužství harfový virtuózové a jejich skladatelský přínos - je zaměřena na harfisty od vzniku jednozářezové harfy, počínaje Jeanem-Pierrem Bauerem až po Dominika Bouchauda, který zastupuje harfisty druhé poloviny dvacátého století.Tito umělci často pocházeli z harfenických rodů, ve kterých se řemeslo , stejně tak jako v jiných oborech , dědilo. Francoužští virtuózové byli aktivními sólovými i komorními hráči, pedagogy, teoretiky i inovátory harfového mechanismu. Zasloužili se o rozšíření harfového repertoáru, díky svým originálním dílům i transkripcím děl, které původně nebyly určené harfě. Jejich zásluhou vzniklo mnoho harfových metod, které pomohly zdokonalit techniku mnoha studentům a podle těchto učebnic se učí žáci nejen ve Francii i v současnosti. Henriette Renié, Marcel Grandjany, Carlos Salzedo a další virtuózové inspirovali svoji vysokou uměleckou kvalitou i jiné umělce k tvorbě pro tento nástroj.Mezi skladateli, kteří se nechali okouzlit zvukem harfy byli C.Debussy, A.Roussel, M.Ravel,A.Ginastera, A.Caplet a mnoho dalších.....
Kytarové koncerty Maura Giulianiho
Zelinka, Aleš ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Ve své práci bych velice rád vynesl v povědomí relativně málo hrané (známé) kytarové koncerty kytarového virtuóza a skladatele žijícího kolem přelomu 18. A 19. století, Maura Giulianiho. Chtěl bych to provést takovým způsobem, že bych v první části vsadil jeho osobnost v hudebně kulturní kontext jeho doby a stručným způsobem popsal jeho životní dráhu, především ve spojitosti jeho vztahů k mnoha význačným osobnostem z jeho okolí, se kterými spolupracoval, či se jimi nechal inspirovat a přičemž tato inspirace pronikla hluboko do jeho tvorby. V další části bych rád uvedl hlavní oblasti jeho díla a zkusil je ohodnotit z dnešního pohledu interpreta, neboť především technická obtížnost jeho skladeb je značně variabilní, a proto je autor velmi přínosný všem hráčům různých kategorií technické vyspělosti. Mnoho Giulianiho skladeb není příliš často hráno, proto bych rád na některé z nich, které se mi zdají neprávem opomíjené, upozornil. V následující části představím a rozeberu jeho 3 existující kytarové koncerty. To by mělo být jádrem mé práce. Především bych se rád zaměřil na 3. kytarový koncert F-dur op. 70, originálně psaný pro tercovou kytaru. Na závěr bych se pokusil zdůraznit význam jeho kytarových koncertů a shrnul tak poznatky ze třetí kapitoly. Z pohledu kytary jsou tyto koncerty nesmírně cenné, neboť v porovnání s jinými nástroji, jich neexistuje tolik, především z tohoto období a této kvality. Aleš Zelinka
Kytarová tvorba M.M.Ponceho - Preludia pro kytaru
Vrtiška, Vojtěch ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Boušková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá kytarovou tvorbou M.M.Ponceho.Obsahuje jeho stručný životopis a popisuje Ponceho spolupráci s Andrésem Segoviou, která se stala jedním z mezníků ve vývoji klasické kytary. Z Ponceho kytarové tvorby je zvláštní důraz kladen na soubor dvacetičtyř preludií. Práce obsahuje srovnání dvou existujících vydání, nastínění historického pozadí souboru a rozbor 12 preludií vydaných v nakladatelství Schott.
Paco de Lucía - Život a dílo
Heřman, Vít ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je osoba kytarového umělce Paca de Lucía. Vypráví se zde příběh o jeho rodině, dětství, hudebním růstu, sólových i komorních projektech. Je zde celkový pohled na jeho dokonalou práci v oblasti španělské hudby a zvláště flamenco kytary. Seznámíme se zde s člověkem, který pozvedl španělskou hudební kulturu na světová pódia a jeho jméno je v oblasti flamenco kytary skutečným fenoménem.
Interpretace dvanácti koncertních etud Ivana Boreše
Boreš, Ivan ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Boušková, Jana (oponent)
Ve své práci se zabývám cyklem Dvanácti koncertních etud. První část se zaměřuje na kompoziční styl, možné způsoby tvoření tónu a zvukové efekty. Těžiště práce leží ve druhé části, zabývající se interpretací a metodickým nácvikem Dvanácti etud. V závěru zasazuji získané poznatky do obecnějšího rámce shrnujícího výsledky výzkumu Zvukového studia HAMU, které jsou pro tuto práci klíčové.
Metodika hry na kytaru podle Štěpána Raka
Střížková, Helena ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Štraus, Ivan (oponent)
Tato stručná studie se v hlavní stati zabývá metodickými postupy při nácviku základních kytarových technických dovedností a pětiprstové techniky, které rozvinul a vyučuje profesor Akademie Múzických Umění v Praze Štěpán Rak. V další stati jsou tyto cvičební postupy předvedeny na skladbě Štěpána Raka - Variace na téma Jaromíra KLempíře. Studie je doplněna stručným životopisem a je obohacena názornými notovými ukázkami a obrázky. Cílem studie je vést čtenáře kytaristy k zamyšlení nad každým detailem pohybu během hry na kytaru, k využití malíčku pro hru základních úhozů a různých studijních postupů při nácviku hudební skladby.
Pokus o vytvoření školy základů hry na harfu.
Dohnalová, Ivana ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Rak, Štěpán (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na českou metodiku hry na harfu. Obsahuje stručný vývoj harfy, popis nástroje a jména pedagogů Pražské konzervatoře od jejího založení dodnes. Snažila jsem se podrobně popsat postavení ruky, tvoření tónů, úhoz i pozici hráče u nástroje. Pomocí krátkých notových ukázek jsem se pokusila vysvětlit základní technické prvky harfové hry. Česká metodiky je v tomto oboru ojedinělá a výjimečná. Čerpala jsem především z odborných knih Marie Zunové, Bedřicha Dobrodinského a z výroční knihy Pražské konzervatoře. Vše jsem také konzultovala se svou pedagožkou, doc. Janou Bouškovou a její matkou, profesorkou Pražské konzervatoře, Libuší Váchalovou.
Život a dílo Eliase Parish Alvarse
Brateljevic, Ana ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Tato práce je věnována životu a dílu Elias Parish Alvarse ( 1808 - 1849). Skladatel a harfista, který byl znám jako " Liszt harfy". Mým nápadem bylo popisovat historické období kdy žil a přirozeně nově zkonstruovanou dvou-akci harfy, a tak je zde jeho životopis s podrobným popisem o mnohých cestách, které podnikl. Kapitola o jeho práci shrnuje jeho vývoj jako skladatele, ale je tam zahrnut také pohled na harfovou techniku, kterou používal. Zajímavá kapitola se vztahuje na Parish Alvarsovu učební metodu, seznam jeho prací, a vydavatelů. Doufám, že tato práce bude zajímavou a užitečnou pro mladé harfisty a rozšíří znalosti o uznávaném harfistovi a hudebním skladatelovi jako je Elias Parish Alvars.
Julian Bream a jeho vliv na kytarovou tvorbu 2. pol 20. století
Moravec, Filip ; Zelenka, Milan (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Boušková, Jana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je přiblížit život a hudební vývoj jednoho z nejvýznamnějších kytaristů 20. století - Juliana Breama ? a vyzdvihnout jeho přínos v oblasti vzniku nových skladeb pro klasickou kytaru. Nejvíce prostoru je věnováno důležitým momentům v umělcově životě od nejútlejšího věku. Znát tato fakta je nezbytné pro hlubší porozumění jeho hudebnímu vyjadřování a uměleckým záměrům. V druhé části moje práce popisuje způsoby, jakými se Julian Bream snažil podnítit u významných skladatelů inspiraci k tvorbě skladeb pro něho. Poslední velká kapitola blíže nahlíží na několik nejvýznamnějších děl, která byla napsána z Breamova popudu a stala se kmenovým repertoárem kytaristů. Text také obsahuje kompletní chronologicky uspořádaný seznam skladeb věnovaných Julianu Breamovi a mnoho citací a fotografií, které práci doplňují o detailnější informace.
Fernando Sor, jeho současníci a rozbor skladby Variace na Mozartovo téma, op. 9
Pavlíček, Adam ; Zelenka, Milan (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Štraus, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Fernandu Sorovi, který byl slavným kytarovým virtuozem a skladatelem. Patřil k první generaci velkých kytarových sólistů, kteřípoložili základy pro nástroj dnes zvaný klasická kytara. Jejich díla stále patří k základnímu repertoáru profesionálních kytaristů. Jedna z nejslavnějších skladeb z této doby jsou Sorovy " Variace na Mozartovo téma " op. 9, které jsou analyzovány v poslední části práce. První kapitola je o životě a díle Fernanda Sora. Druhá je o jeho nejdůležitějších současnících a poslední je anlýzou Sorovi skladby " Variace na Mozartovo téma " op. 9. Zde je obecně o přístupu k interpretaci až po detailní rozbor skladby samotné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 ZELENKA, Martin
3 Zelenka, Marek
9 Zelenka, Martin
7 Zelenka, Michal
8 Zelenka, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.