Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vozidla s hybridním pohonem
Vančatová, Šárka
Bakalářská práce se zabývá hybridními pohony osobních automobilů. Nejprve popisuje historii hybridů, následně princip činnosti a jejich rozdělení. Stručně charakterizuje výhody a nevýhody hybridních vozidel. Zobrazuje soubor ucelených technických parametrů vybraných silničních automobilů o srovnatelném výkonu dostupných na trhu v České republice. V neposlední řadě se práce zabývá analýzou vybraných technických parametrů. Data potřebná k analýze byla získána z webových stránek prodejců automobilů v ČR.
Hodnocení paliv pro spalovací motory ve vztahu k životnímu prostředí
Vančatová, Šárka
Tématem diplomové práce je Hodnocení paliv pro spalovací motory ve vztahu k životnímu prostředí. Na úvod se práce dotýká historie paliv. Následně je uvedeno dělení paliv podle skupenství, tedy na pevná, plynná a kapalná paliva. Práce poté popisuje hlavní charakteristiky paliv a to výhřevnost, objemovou hmotnost, dávkování, těkavost, odolnost proti detonačnímu hoření a především oktanové a cetanové číslo. Po charakteristice paliv jsou zde již popsána současně využívaná paliva pro spalovací motory. Ty jsou rozdělena na paliva ropná (benzin, motorová nafta a LPG), paliva ze zemního plynu (CNG a LNG), biopaliva (bioethanol a biomethanol, rostlinné oleje – MEŘO a syntetickou motorovou naftu) a samostatnou skupinu vodík. Dále jsou v práci uvedeny emisní normy EURO. V praktické části se práce zabývá analýzou jednotlivých paliv, především produkcí oxidu uhličitého u vybraných paliv. Poté jsou hodnoceny i další emise jako oxid uhelnatý, uhlovodíky a oxidy dusíku. K analýze byla vybrána paliva klasická – benzin, motorová nafta a paliva alternativní – CNG, LPG, E85, bionafta (MEŘO) a vodík. Produkce jednotlivých výfukových plynů byla zpracována do tabulek a graficky znázorněna.
Konstrukce pohonu všech kol osobních automobilů
Vančatová, Šárka
Diplomová práce se zabývá konstrukcí pohonu všech kol u osobních automobilů. Nejprve popisuje výpočet jízdních mezí vozidla jako je maximální stoupavost a maximální zrychlení při rozjezdu. Pro stanovení výpočtu jízdních mezí diplomová práce uvádí také pohybové rovnice vozidla, vzdušné účinky, radiální reakce a obvodové síly. V další části již popisuje konstrukční díly pohonu všech kol a to rozvodovku a rozdělovací převodovku. Poslední teoretická část se věnuje koncepci pohonu 4x4, která se dělí na permanentní pohon, samočinně připojitelný a manuálně přiřaditelný pohon. V rámci permanentního pohonu je popsána viskózní spojka a diferenciál Torsen, u samočinně připojitelného mezinápravová rozvodovka Viscomatic, mezinápravová spojka Haldex a elektronicky řízená lamelová spojka a u manuálně přiřaditelného závěr diferenciálu. V závěru teorie se práce také dotýká hybridního pohonu jako koncepce 4x4. Praktická část se věnuje měření vozidla Škoda Superb na vozidlovém dynamometru Mendelovy univerzity v Brně. Uvádí naměřená data z kalibračního testu k určení pasivních ztrát pro zkoušky brzd. Tyto data jsou následně zpracována a zhodnocena. Hodnocen byl především vliv změny zatížení na velikost pasivního odporu. Dále uvádí data z výkonové zkoušky a rozdělení hnacích sil na přední a zadní nápravu při třech variantách zatížení. V závěru praktická část porovnává naměřená data vozu Škoda Superb s daty Mitsubishi Lancer Evo.
Vozidla s hybridním pohonem
Vančatová, Šárka
Bakalářská práce se zabývá hybridními pohony osobních automobilů. Nejprve popisuje historii hybridů, následně princip činnosti a jejich rozdělení. Stručně charakterizuje výhody a nevýhody hybridních vozidel. Zobrazuje soubor ucelených technických parametrů vybraných silničních automobilů o srovnatelném výkonu dostupných na trhu v České republice. V neposlední řadě se práce zabývá analýzou vybraných technických parametrů. Data potřebná k analýze byla získána z webových stránek prodejců automobilů v ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.