Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí9 - 18další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie vnější traťové spojky žst. Velký Osek
Syrový, Aleš ; Brůha, Bohuslav (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tématem práce je tzv. „libická spojka“, což je vnější traťová spojka žst. Velký Osek pro přímou jízdu vlaků mezi stanicemi Nymburk a Hradec Králové. Cílem je navrhnout více variant včetně řešení napojení na trati č. 502 a č. 505 tak, aby se snížila jízdní doba a zvýšil jízdní komfort cestujících.
Návrh vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Znojmem
Repko, Michal ; Velebil, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnutí nové trasy vysokorychlostní tratě z Brna do Znojma, a to konkrétně mezi plánovaným terminálem VRT Unkovice a stávající žst. Hrušovany nad Jevišovkou. Trať je navržena na maximální rychlost 250 km/h. Byly navrženy směrové a sklonové poměry trati, včetně návrhu konstrukce železničního svršku a geometrických parametrů koleje.
Návrh rekonstrukce železniční tratě Stará Paka - Trutnov mezi km 83,65 a 86,45 včetně technologie prací
Repko, Michal ; Motl, Daniel (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnutí úpravy geometrických parametrů koleje a rekonstrukce železničního svršku v úseku mezi km 83,65 – 86,45 železniční tratě Stará Paka – Trutnov. V rámci rekonstrukce byla navrhnuta také obnova odvodnění tratě a bylo třeba řešit i železniční přejezdy. Obsahem práce je také řešení technologie práce.
Studie tramvajové tratě ulicí Šumavskou s prodloužením k ulici Sportovní
Ludvík, Matěj ; Janík, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá trasou nové tramvajové tratě, která spojí stávající tratě na ul. Kounicova a na ul. Štefánikova. Trať pokračuje areálem Jaselských kasáren, ulicí Dělostřeleckou, kde je ukončena tramvajovou smyčkou. Součástí práce byl také návrh nového rozmístění zastávek.
Začlenění tramvajové tratě do struktury města
Škopková, Klára ; Plášek, Otto (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tramvajová doprava je nedílnou součástí hromadné dopravy mnoha měst. Její tratě vedou různým prostředím. Začleněním tramvajové trati do urbánního prostředí – urbanistických struktur, se zabývá tato práce. Cílem práce je zjistit u několika českých i zahraničních měst, jakými způsoby je trať integrována v odlišných urbanistických strukturách. A následně u analyzovaných měst identifikovat a porovnat jejich přístupy k vedení tramvajových tratí v různých urbanistických strukturách.
Vybavení a technické řešení zastávek městské hromadné dopravy
Ludvíková, Jana ; Ludvík, Matěj (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tématem vybavení a technických řešení tramvajových zastávek, které jsou jedním z prvků osobní dopravy ve městech. Práce byla rozšířena o autobusovou a trolejbusovou dopravu. Byl zpracován katalog možných prostorových vedení městské hromadné dopravy, typů zastávek a jejich vybavení. Součástí této práce je dotazník zabývající se majetkoprávními vztahy a realizacemi zastávek v jednotlivých krajích ČR. Na základě těchto informací byl zpracován postup jak by měl projektant přistupovat k navrhování zastávek městské hromadné dopravy.
Studie prodloužení tramvajové trati do městské části Brno-Bosonoh
Hozáková, Bettina ; Kuchár, Martin (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
V štúdii sú spracované štyri varianty predĺženia električkovej trate Brno-Bosonohy, ktoré sú následne porovnané z hľadiska vplyvu na urbanizovanú mestskú štruktúru a možnosti jej adaptácie do uličných priestorov. Bakalárska práca analyzuje Územní plán města Brna a Územní studie Bosonohy, tieto dokumenty sú podkladom konceptu, ďalej definuje pojmy zásad návrhu električkovej trate a popisuje silné a slabé stránky vypracovaných variant. Súčasťou práce je taktiež návrh zastávok a slučky ako aj prípadného kruhového objazdu, cez ktorý vedie električková trať.
Liniové stavby jako krajinotvorný prvek
Valehrach, Jan ; Svoboda, Richard ; Hubáčková, Dana
Dopravní tepny provázejí člověka od nepaměti. Silnice a koleje vytvářejí v krajině linie. Ty zanechávají svoji stopu i poté, kdy sledovaný dopravní směr pozbyl na významu či zanikl úplně. V krajině nám zůstávají úvozy, které si bere zpět příroda, prostorová orientace vesnic je dána výstavbou kolem cest a směry ulic či celá uliční síť měst je dána cestami vybíhajícími z měst do okolních sídelních celků. Liniové stavby jsou všeobecně chápány jako negativní prvek v krajině. Krajinu rozdělují, vytvářejí překážky a zanechávají v ní trvalou jizvu. Také ve městech jsou železniční tratě a rušné pozemní komunikace překážkami, které lidská sídla rozdělují či jim brání v prostorovém rozvoji daným směrem. Na druhou stranu jsou tyto umělé linie významným krajinotvorným prvkem. Kolem cest rostou aleje, neobhospodařovatelná místa v blízkosti staveb zarůstají a v naší intenzivně zemědělsky využívané krajině se objevují zelené pásy, které skýtají mnohdy jediný úkryt živočichům. Dokonce některá dnešní chráněná území paradoxně vznikla díky dřívějším zásahům do krajiny. Na dopravní stavby je proto důležité se dívat z více úhlů pohledu, pracovat s jejich umístěním v krajině a prostoru, neboť tu s námi jsou i přes veškerou digitalizaci budou i nadále. Ambicí tohoto článku není přinést čtenáři nějaké zásadní či přelomové informace, ale spíše podnět k zamyšlení jak nad negativním působením dopravních staveb na krajinu, tak zejména na nesporná pozitiva, která jsou často při hodnocení těchto staveb přehlížena.
Studie prodloužení tramvajové tratě do Modřic
Kuchár, Martin ; Bret, Ondřej (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout prodloužení tramvajové tratě ze stávající smyčky Komárov do Modřic. Součásti návrhu je ukončení tramvajové tratě v Modřicích, rozmístění nových zastávek a propojení se stávající tratí na ul. Vídeňská. Prodloužení tratě je navrženo na maximální rychlost 50 km/h s možností budoucího zvýšení maximální rychlosti na 80 km/h v lokalitách tomu uzpůsobených. Délka trasy je cca 6 km.
Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy
Kopecký, Vojtěch ; Všetečka, Martin (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy se zabývá otázkou tramvajové dopravy jako hlavního dopravního módu ve městě Brně. Důraz je kladen na historii brněnského systému, včetně jeho spojení s dopravou trolejbusovou. Dále je detailně popsán současný stav brněnské pouliční dráhy a rychlé tramvaje a jejich doplnění trolejbusovou dopravou, včetně zpracování socioekonomických dat, která systém determinují. V porovnání s jinými městy v České republice, ale i v zahraničí, jsou pak identifikovány jeho pozitivní a negativní aspekty. Za základě těchto informací je pak zpracován potenciální budoucí rozvoj systému, zejména budování nových tratí a zkvalitnění stávajících drah.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí9 - 18další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.