Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tramvajová doprava jako městotvorný prvek
Csiba, Emese ; Plášek, Otto (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tématem této bakalářská práce je popis stávajících řešení jednotlivých konstrukci v oblasti tramvajové dopravy. Jedná se o katalog možných řešení tramvajových trati a zastávek a jejich základní porovnání. Součástí práce jsou analýzy stávajících konstrukcí zastávek, vedení různých typů koleje atd. a jejich posouzení z hlediska vytvoření veřejných prostorů s tramvajovou dopravou.
Rozvoj skluzových vln v obloucích malých poloměrů
Valehrach, Jan ; Kohout,, Martin (oponent) ; Lidmila,, Martin (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Vlivem provozu dochází k opotřebování a poškozování kolejnic. Se zvyšující se rychlostí kolejových vozidel, s vyšším zatížením tratí, a především v okolí spádových center s vyšší frekvencí spojů se do popředí zájmů správců tratí dostávají vady, které se dříve nevyskytovaly v takové hojné míře nebo nebyly brány jako významné. Nejsou-li tyto vady přímo omezující pro provozuschopnost, jsou v každém případě zdrojem hluku a vibrací. Jednou z vad, vyskytující se na železniční dopravní cestě, jsou vady mikrogeometrie pojížděné plochy hlavy kolejnice. Ve směrových obloucích s poloměrem menším než 600 m, případně 700 m, se na vnitřním kolejnicovém pásu vyskytují vady označované jako skluzové vlny. V obloucích o poloměrech 300 m a méně jsou tyto vlny natolik výrazné, že jsou významným zdrojem hluku a vibrací. Především vibrace mají vliv nejen na okolí tratí, ale i na samotnou trať, neboť jsou příčinou dalších vad v konstrukci koleje. Tato disertační práce se věnuje tématu skluzových vln se zaměřením na sledování vzniku a rozvoje vln v čase. Ověření možnosti sledování rozvoje skluzových vln v čase je základem pro případné budoucí modely predikující rozvoj vad. V rámci řešení dané problematiky byla uskutečněna četná měření geometrických paramaterů koleje a mikrogeometrie hlav kolejnic, konkrétně skluzových vln. Pomocí metod RMS a peak-to-peak byla hodnocena rychlost rozvoje vad v čase a vztah k dalším parametrům koleje. Na základě získaných křivek rozvoje byly odhadnuty intervaly pro další opravné zásahy. Část práce se věnuje nedostatku, resp. přebytku převýšení v souvislosti s rozvojem skluzových vln.
Rekonstrukce železniční stanice Svitavy
Marek, Josef ; Rotschein, Petr (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Úkolem této diplomové práce je navrhnout rekonstrukci železniční stanice Svitavy. Cílem rekonstrukce je zvýšit traťovou rychlost v hlavních kolejích ze stávající rychlosti na rychlost 160 km·h-1. Dalšími požadavky pro vypracování jsou plná peronizace stanice a další nezbytné úpravy s tím související, zejména návrh pražcového podloží, odvodnění stanice a přilehlých dotčených úseků trati. Z důvodů změny počtu kolejí a jejich poloh byla také ověřena možnost prodloužení užitečných délek hlavních a prvních předjízdných kolejí na délku 740 m.
Studie tramvajové tratě ulicí Šumavskou s prodloužením k ulici Sportovní
Ludvík, Matěj ; Janík, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá trasou nové tramvajové tratě, která spojí stávající tratě na ul. Kounicova a na ul. Štefánikova. Trať pokračuje areálem Jaselských kasáren, ulicí Dělostřeleckou, kde je ukončena tramvajovou smyčkou. Součástí práce byl také návrh nového rozmístění zastávek.
Návrh vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Znojmem
Repko, Michal ; Velebil, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnutí nové trasy vysokorychlostní tratě z Brna do Znojma, a to konkrétně mezi plánovaným terminálem VRT Unkovice a stávající žst. Hrušovany nad Jevišovkou. Trať je navržena na maximální rychlost 250 km/h. Byly navrženy směrové a sklonové poměry trati, včetně návrhu konstrukce železničního svršku a geometrických parametrů koleje.
Návrh rekonstrukce železniční tratě Chrudim - Borohrádek mezi km 35,0000 a 38,621 včetně technologie prací
Marek, Josef ; Guziur, Petr (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo navrhnutí optimalizace geometrických parametrů koleje na železniční trati Chrudim – Borohrádek v km 35,000 – 38,621. Rekonstrukce železničního svršku a návrh obnovy odvodnění tratě. Práce dále řeší rozhledové poměry na přejezdech. Součástí práce je také řešení technologie prací.
Návrh rekonstrukce železniční tratě Stará Paka - Trutnov mezi km 83,65 a 86,45 včetně technologie prací
Repko, Michal ; Motl, Daniel (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnutí úpravy geometrických parametrů koleje a rekonstrukce železničního svršku v úseku mezi km 83,65 – 86,45 železniční tratě Stará Paka – Trutnov. V rámci rekonstrukce byla navrhnuta také obnova odvodnění tratě a bylo třeba řešit i železniční přejezdy. Obsahem práce je také řešení technologie práce.
Studie prodloužení tramvajové tratě do městské části Brno-Medlánky
Seidlová, Vendula ; Janík, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout prodloužení tramvajové tratě linky č. 12 z konečné zastávky Technologický park do městské části Brno-Medlánky. Trať je vedena po samostatném zemním tělese mimo zástavbu. Návrh směrového a výškového řešení je proveden v několika variantách, po zhodnocení je vybrána a rozpracována nejlepší varianta. Součástí práce je návrh mezilehlé zastávky a konečné zastávky se smyčkou včetně přístupů osob, úprava křížené komunikace a řešení odvodnění tramvajové tratě.
Studie vnější traťové spojky žst. Velký Osek
Syrový, Aleš ; Brůha, Bohuslav (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tématem práce je tzv. „libická spojka“, což je vnější traťová spojka žst. Velký Osek pro přímou jízdu vlaků mezi stanicemi Nymburk a Hradec Králové. Cílem je navrhnout více variant včetně řešení napojení na trati č. 502 a č. 505 tak, aby se snížila jízdní doba a zvýšil jízdní komfort cestujících.
Studie rekonstrukce žst. Blažovice a zdvoukolejnění úseku Blažovice - Holubice
Valehrach, Jan ; Bubníková, Dana (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Práce se zabývá rekonstrukcí železniční stanice Blažovice a zdvoukolejněním úseku Blažovice - Holubice. Ve stanici Blažovice byla navržena nová nástupiště pro pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace. Nástupiště byla přesunuta blíže obci Blažovice. Návrh se dále zabývá odvodněním stanice, novým uspořádáním kolejiště, železničními přejezdy a napojením vlečky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.