|
Mikrosimulační model dopravního uzlu Malá Amerika
Horák, Michal ; Mikolášek, Igor (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním dopravního proudu ve více navržených variantách uspořádání dopravní sítě. Varianty jsou vymodelovány pomocí programu Aimsun. Data současného provozu byla získána pozorováním v terénu. Ve vytvořených modelech je simulován dopravní proud stávajících i výhledových intenzit dopravy. Na základě výstupů simulovaného provozu jsou varianty vyhodnoceny. Navržené varianty jsou porovnány a je z nich vybráno nejvhodnější uspořádání.
|
| |
|
Analýza dějů při spojování dopravních proudů
Mikolášek, Igor ; Všetečka, Martin (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza chování dopravního proudu v místě spojování dvou jízdních pruhů, kde se předpokládá aplikace pravidla zipu dle zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích. Pro pozorování a sběr dat byla zvolena ulice Žabovřeská na VMO Brno ve směru od Královopolských tunelů k MÚK Hlinky. Pro sběr dat bylo použito pozorování, ruční měření, radary a další dostupné prostředky. Na základě analýzy změřených dat jsou uvedeny návrhy na zvýšení kapacity dopravního hrdla v době, kdy je vytvořena kolona. Jedno z navržených řešení je otestováno v simulačním programu Aimsun.
|
|
Cyklotrasa mezi Havířovem a Hrabovou
Kocurek, Ondřej ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh cyklotrasy mezi městem Havířov a městskou částí Ostrava - Hrabová. Současné cyklotrasy jsou v tomto území vedeny částečně po silnicích druhé třídy II/478 a II/473, kde je vysoká intenzita dopravy, využití těchto komunikací tedy není vhodné. Tato řešení taktéž potlačují rekreační funkci cyklotras. Navržená trasa zajišťuje bezpečnější spojení mezi Havířovem a Hrabovou, kde se napojuje na stávající cyklotrasu č. 6064. Trasa prochází podél koryta řeky Lučiny, kde tvoří okruh pro společný pohyb chodců, cyklistů a in-line bruslařů. Dále využívá účelové komunikace a místní komunikace s nízkou intenzitou dopravy. Návrh je rozdělen na čtyři úseky, z nichž každý je zvlášť posuzován. Stezka je navržena dle platných norem a technických předpisů.
|
|
Přestupní uzel Brno-Černovice, nádraží
Polanský, Štěpán ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Přestupní uzel Brno – Černovice, nádraží je stavbou, která je vyvolána realizací nového hlavního nádraží v Brně. Při vzniku nového Černovického vlakového nádraží je třeba vyřešit jeho návaznost na MHD. Tímto se zabývá tato práce, která zpracovává vybudování přestupního uzlu v místě současných zastávek Tržní a Životského.
|
|
Dopravní model města Blanska
Felkl, Jan ; Štefan, Marek (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešen stav dopravy ve městě Blansku pomocí výpočetního modelu ze softwaru Aimsun. Za pomoci dostupných podkladů a vlastních měření v zájmových oblastech byl vytvořen model, který ukazuje kladné i záporné stránky plánované výstavby přemostění řeky Svitavy a koridoru železniční trati. Toto mimoúrovňové propojení by mělo pomoci dopravní situaci v Blansku, protože by se mělo jednat teprve o druhé propojení dvou polovin města, které jsou rozděleny právě řekou Svitavou. V práci je řešen stávající stav a bere se v úvahu výstavba přemostění v období 3 let. Ve výhledovém období je řešena varianta jak s přemostěním, tak bez něj.
|
|
Propojení ulic Podveské a Sochorovy v Brně
Zádrapa, Jan ; Holcner, Petr (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh propojení ulic Podveská a Sochorova v městské části Žabovřesky v Brně. V rámci práce byly prověřeny tři varianty a ta nejproveditelnější z nich byla podrobně rozpracovaná. První část popisuje problémy, které se při návrhu vyskytly, a důvody jednotlivých rozhodnutí v návrhu. Druhá část se věnuje variantám návrhu, které byly prověřeny, ale nevyhovovaly kritériím pro další rozpracování.
|
|
Přestavba křižovatky v Ústí nad Orlicí na nám. Svobody
Suchomel, Lukáš ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je úprava stávající křižovatky na nám. Svobody v Ústí nad Orlicí. Stávající stav je nevyhovující z dopravně-bezpečnostního hlediska. Problematické je odbočování vozidel z ulice Tvardkova do ulice 17. listopadu a následné překážení vozidlům odbočujícím z ulice Letohradská do ulice Tvardkovy. Dále je problematické umístění autobusové zastávky a nebezpečný pohyb chodců po křižovatce. Obsahem bakalářské práce je návrh zlepšení přehlednosti křižovatky- výstavbou okružní křižovatky.
|
| |
| |