Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podmínky práce učitele v současné společnosti
Váchová, Markéta ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Majerčíková, Jana (oponent) ; Stará, Jana (oponent)
Dizertační práce se věnuje tématu podmínek práce učitele v současné společnosti. Jelikož je mnoho druhů podmínek práce učitele a tato problematika se dá zkoumat z mnoha úhlů pohledu, zaměřila jsem se na podmínky, které mohou v práci učitele vyvolávat morálně dilematické situace. Cílem práce je otevřít doposud málo diskutované téma v oblasti profese učitele. Práce má teoreticko-empirický charakter. Její teoretická část představuje základní poznatky související s tématy významnými pro zpracovávanou problematiku (společnost; současná společnost; učitel a jeho práce; profese učitele; komunikace učitele; stres v učitelské práci; morální dilemata; morální distres). Cílem výzkumu popsaného v metodologické a praktické části je získání podrobných informací o situacích, které pro učitele v jejich práci představují morální dilema. Bylo tedy přistoupeno ke smíšenému výzkumu, který by tento cíl nejlépe naplnil. Kvalitativní část obsahuje dvacet vedených polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli na téma morálně dilematických situací v jejich práci. Následovala analýza rozhovorů a rozdělení morálně dilematických situací do kategorií: učitel vs. rodiče žáků; učitel vs. jeho kolegové; učitel vs. vedení školy; učitel vs. podmínky jeho práce. Tyto kategorie byly dále syceny novými situacemi, které uváděli...
Právní ochrana spotřebitele
VACHOVÁ, Markéta
Cílem práce je vymezit základní pojmy z oblasti ochrany spotřebitele, analyzovat současnou právní úpravu vztahující se k ochraně spotřebitele a provést její komparaci s předchozí právní úpravou. Na základě zjištěných nedostatků a nepřesností jsou zde navrženy náměty de lege ferenda. Praktická část je zaměřena na předváděcí akce.
Inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů na vybraných základních školách v České republice
VÁCHOVÁ, Markéta
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části je cílem práce popsat principy inkluzivní vzdělávání, postoje a názory českých a světových odborníků na inkluzivní vzdělávání, popsat učitelskou profesi, myšlení učitele a profesní kompetence a nakonec samotného žáka s postižením a podpůrná opatření, která inkluzivní vzdělávání doprovázejí. Je rozdělena do tří kapitol. První kapitola, která se nazývá Principy inkluzivního vzdělávání je členěna do dvou podkapitol, a to Vysvětlení pojmu inkluze a integrace a Pohledy odborníků na inkluzivní vzdělávání. Druhá kapitola Učitel je rozdělena do tří podkapitol Učitelská profese a její problematika, Učitelovo pedagogické myšlení a Kompetence učitele v inkluzivním vzdělávání. Třetí kapitola Žák s postižením a jeho podpůrná a institucionální zajištění je členitější a je rozdělena do sedmi následujících podkapitol Žák s postižením, Vyhláška upravující počet žáků ve třídě, Pedagogicko-psychologická poradna, Speciálně pedagogické centrum, Školní poradenské pracoviště, Individuální vzdělávací plán a Asistent pedagoga. V empirické části je cílem zjistit názory a postoje vybraných učitelů základních škol na inkluzivní vzdělávání. Bylo vytvořeno 11 výzkumných otázek, na které učitelé pomocí kvalitativní strategie, konkrétně polostrukturovanými rozhovory, odpovídali. Rozhovory byly jednotlivě uskutečněny s osmi učiteli vybraných základních škol v České republice. Obsahovaly 34 otázek. Po provedení byly přepsány, následně analyzovány a vyhodnoceny. Empirická část obsahuje výzkumné metody a otázky, charakteristiku dotazovaných učitelů a kapitoly obsahující odpovědi na výzkumné otázky.
Sbírka metodicky zpracovaných úloh pro výuku aritmetiky a algebry na základní škole.
VÁCHOVÁ, Markéta
Diplomová práce se tematicky zabývá zpracováním úloh pro výuku aritmetiky a algebry na základní škole. Cílem práce bylo vytvoření sbírky metodicky zpracovaných úloh pro žáky druhého stupně. Sbírka se v sedmi tematických celcích zaměřuje na práci se zlomkem od seznámení se s ním až po konkrétní operace se zlomky. Práce má následující strukturu: První část se zabývá teoretickým zpracováním literárních pramenů k danému tématu. Druhá část obsahuje praktické zaměření, přičemž v každém tematickém celku je motivační příklad, výkladový příklad, příklady na procvičení, příklad na otestování učiva, příklad pro bystré hlavy a příklad na domácí přípravu.

Viz též: podobná jména autorů
1 VACHOVÁ, Marie
5 VACHOVÁ, Markéta
6 VACHOVÁ, Martina
6 VACHOVÁ, Monika
6 Vachová, Martina
1 VÁCHOVÁ, Miriam
6 VÁCHOVÁ, Monika
5 Váchová, Markéta
6 Váchová, Martina
3 Váchová, Michaela
2 Váchová, Miluše
6 Váchová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.