|
Postup lepení kompozitního rámu horského kola
Tůma, Jiří ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navržení metody výroby a konstrukčního uspořádání z dostupných zdrojů mapující současný stav v problematice kompozitních rámů horských kol. Práce se velikou mírou opírá o poznatky získané od výrobců horských kol. V první části bakalářské práce jsou shrnuty poznatky o kompozitních materiálech a uhlíkovém kompozitu. V druhé části jsou shrnuty poznatky týkající se konstrukce rámů. Třetí část je zaměřena na technologii výroby rámů a finální čtvrtá část se zabývá zkoušením kvality produktu.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Innovation of information systems in enterprises, particularly in the utility market segment
Maloš, Martin ; Žid, Norbert (vedoucí práce) ; Tůma, Jiří (oponent) ; Hübner, Miroslav (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou inovací IS se zaměřením na vybraný segment utilitních podniků. Východiskem je pojetí utilitního segmentu jako specifického trţního segmentu podniků v oblasti výroby, přenosu, prodeje a distribuce energetických i jiných síťových sluţeb. Cíle práce jsou v rovině teoretické i praktické. Teoretická část nabízí originální pojetí teorie inovací IS pro segment utilit a vztah inovací k architektuře IS. V praktické části autor identifikuje aktuální výzvy a příleţitosti na trhu a nabízí scénáře dalšího vývoje. V úvodu mapuje práce existující obecné teorie inovací s ohledem na vybrané téma práce a na základě identifikace specifických podmínek utilitního segmentu odvozuje specifickou teorii pro tento segment. Další oddíl se zabývá problematikou architektur IS a moţnostmi zachytit a řídit pomocí modelů architektury IS proměny IS v procesu inovace. V další části jsou navrţeny konkrétní modely architektur odpovídající aktuálním inovacím na utilitním trhu. V závěru se práce zaměřuje na praktická doporučení pro postupy inovací v utilitách a odvozuje příleţitosti a vize dalšího rozvoje segmentu. Příleţitosti jsou identifikovány v inovovaném pojetí informatiky, které vnímá podnikovou informatiku jako portfolio informatických sluţeb podporující rozvoj primárních zákaznických sluţeb, dodatečných sluţeb s přidanou hodnotou a sluţeb na míru pro různé skupiny zákazníků.
|
| |