Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pokus o hledání současné podoby loutkového divadla v Anglii, Francii a Slovinsku.
Vaňousová, Johana ; Malíková, Nina (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
Diplomová práce Pokus o hledání současné podoby loutkového divadla v Anglii, Francii a Slovinsku s podtitulem Subjektivní pohled na základě vlastní zkušenosti se snaží zachycovat aktuální dění v daných zemích konfrontováním vlastních zážitků a informací z nastudovaných materiálů. Práce je rozdělena na tři oddíly podle zemí působení a výzkumu. Začátek každého oddílu popisuje osobní zkušenost, poté následuje obecnější část mapující divadelní soubory, inscenace, asociace, periodika, školy, statutární loutková divadla a festivaly. V první kapitole pojednávající o Anglii, kde jsem absolvovala svoji studijní stáž, čerpám informace také z cenných rozhovorů s umělci. Ve francouzském oddíle píšu o mé pracovní stáži a stručně nastiňuji bohaté divadelní dění. V poslední, slovinské části především popisuji jedinečnou příležitost, kterou jsme jako kolektiv dostali v Loutkovém divadle Maribor.
Lidová dřevěná hračka a její avantgardní obdoby z 1.pooviny 20.století jako zdroj inspirace
Špalová, Jana ; Smolík, Robert (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
V této práci se věnuji sledování vývoje dvou unikátních fenoménů. V první části práce se zabývám lidovou dřevěnou soustruženou hračku a jejím možným divadelním využitím a ve druhé části přichází na řadu rodinné loutkové divadlo jakožto scénografická výzva. V textu se snažím objasnit některé historické a technické souvislosti těchto mých zdrojů inspirace. Také se zajímám o to, jak se tato dvě témata vzájemně doplňují a hledám mezi nimi určité spojnice. Jednou z nich je i používaná technika soustružení dřeva, kterou využívali výtvarníci stolních divadélek stejně jako tvůrci hraček. Závěrečná část práce je pak věnována popisu tvůrčího procesu při vzniku autorské pohádky O Panence a Panáčkovi a prototypu Nového rodinného loutkového divadélka.
Místo - zjevení osobního v neosobním.
Szakál, Andrea ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
V posledních třech letech mě zaměstnávala otázka, která je vlastně zároveň i názvem mé práce: Jak se může projevit Osobní v Neosobním, náš nejvnitřnější svět na poli veřejném. Co vytvoří velmi zvláštní formu divadla? Na následujících stránkách popisuji svou cestu od prvního setkání s alternativním divadlem k mému prvnímu představení. Různé úseky cesty naznačují po sobě jdoucí kapitoly. Vytvořila jsem cestovní instalaci, v níž různá místa v různých městech představovala různé osobnosti. Dále popisuji festival 4 + 4 dny, v rámci kterého byl realizován můj první počin Zahrada mrtvých zón, a následně i to nejdůležitější, představení Vegetable groming for amateur. To jsme na zanedbaném pražském pozemku realizovali se spolkem Krepsko, načež jsme je představili i v Budapešti. Myslím, že současné alternativní divadlo má obrovské možnosti využití zanedbaných městských míst. Díky prostému přímému oslovení lidí na počátku, dále díky rozšíření pojmu divadla a v neposlední řadě díky vyléčení jizvy městkých částí může na místě zahojených ran vzniknout nový život. Má práce ukazuje jednu cestu těchto možností.
Vstup interaktivní projekce do současné scénografie.
Hudcová, Jitka ; Smolík, Robert (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Tato práce se sestává ze dvou částí. První část představuje teoretické seznámení s tématem využití filmové projekce v rámci divadelního představení. V historickém přehledu jsou víceméně chronologicky popsány události, které v dalším vývoji multimediálního divadla hrály zásadní roli. Současné produkce jsou pak vybrány tak, aby dostatečně reprezentovaly šíři možností využití videotechnologií v dnešním divadle, prostor je zde dán především těm divadlům, která pracují s živým videem. Druhá část textu je reflexí mé vlastní tvůrčí práce, ve které jsem se zabývala použitím živého videa jakožto hlavního scénografického prvku, jedná se o práci na představení Bouře (Divadlo Disk 2009/2010) a na projektu Předkonec (Jičín 2010).
Klasický divadelní text jako zdroj inspirace - fenomen Ubu.
Czech, Karel ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Obsahem práce je odůvodnění mého rozhodnutí , zvolení tématu pro tuto práci. Uvedení do situace okolo mezinárodního projektu Cubus, jeho teoretické i praktické přípravy. Hledání inspirace v různých výkladech a pohledech na klasický divadelní text Alfreda Jarryho Král Ubu a následně náš osobitý přístup jako autorů projektu na tématiku: fenoménu Ubu. Detailně se v práci zaměřuji na odůvodnění mých pracovních postupů při praktické realizaci scénografie a snažím se objasnit zdroje mé inspirace. Hodnotím dosažené výsledky celého projektu a přibližuji odlišné přístupy ke zvolené tématice u jednotlivých zúčastněných. V závěru píši o zkušenostech a nových pohledech na možnosti spolupráce v týmu,které mi tato práce přinesla.
Haptika a drama - průběhové testování
Vlachynská, Petra ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
Moje motivace a struktura přemýšlení o haptickém vnímání v této diplomové práci se člení do mnoha náhledů. Definuji téma nejen v kontextu dramatické tvorby, ale také v rovině sociální, filosofické, psychologické a historické, v souvislosti vlastního vývoje tohoto fenoménu v umění. Zmiňuji se o nadčasovém chápání těla a tělesnosti v kybernetice, které je značně provokativní a vizionářské.
Autorská realizace - významotvornost materiálu
Benešová, Tereza ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
V rámci studia DAMU jsem se zúčastnila jako výtvarník i performer několika různorodých projektů. Ačkoli se v mnoha ohledech lišily, u většiny z nich bylo možné, a myslím, i vhodné využít autorské práce s materiálem jako významného inspiračního zdroje. Došlo k tomu i u vzniku scénografie k představení Tři měsíce prázdnin, na jejíž realizaci je postavená praktická část mé bakalářské práce. První část textu obsahuje seznámení s tématem inscenace Tři měsíce prázdnin a podrobnější vysvětlení jeho výtvarného řešení. Druhá část se zabývá významotvorností materiálu s přihlédnutím k jiným projektům, jimž jsem se věnovala v rámci studia scénografie na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a které s tématem souvisí.
Komunitiní umění a divadlo
Prousková, Magdalena ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
Diplomová práce Komunitní umění a divadlo pojednává na základě osobní zkušenosti s projektem Nad Střechy o způsobu komunitní práce na lokální úrovni a využití divadla jako média komunikace s místními lidmi. Práce hodnotí projekt v Mnichově Hradišti a zasazuje ho do širšího rámce problematiky komunitního umění a možností divadelního projektu s ním spojeným. Práce také posuzuje struktury komunity samotné a její spojitosti s uměním v návaznosti na lokaci či ideologii. Na příkladech několika divadelních souborů a osobností zkoumá, jakým způsobem se ke komunitě v oblasti divadla můžeme vztahovat, jak z ní můžeme vycházet, nacházet v ní partnera k dialogu a zpětně ji pozitivně proměňovat.
Hra a hravost jako inscenační komponenta a jejich akcentování ve scénografii
Macholdová, Taťjana ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
Diplomová práce obsahuje informace o různých pohledech na scénografii a scénografickou hravost. Poukazuje na rozdílné podoby loutky, kostýmu, divadelního prostoru, ale i samotného režijního zpracování divadelní hry. Na celou tuto problematiku je nahlíženo nejen očima tvůrců divadelních představení, ale i diváků. Práce se zabývá také hrou obecně, hrou spojenou s dětstvím, která volně navazuje na celý další lidský život. Různé způsoby pojetí jsou konfrontovány s celým průběhem scénografické práce na projektu Tajný lodní deník, až po jeho finální řešení.
Práce na projektu Utrpení knížete Sternenhocha
Fidrmuc, Jaroslav ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
Ve své bakalářské práci vzájemně konfrontuji dvě divadelní představení - Utrpení knížete Sternenhocha 1 a Utrpení knížete Sternenhocha 2, která vznikla v letech 2005 a 2006 jako klauzurní práce oboru scénografie alternativního a loutkového divadla na Akademii múzických umění v Praze. Tato představení vznikla jako výsledek práce jednoho tvůrčího týmu ve vzájemném rozestupu jednoho roku a vycházela ze stejné literární předlohy. Srovnávám jejich výtvarné řešení, režijní koncepty a samotný průběh realizace. Zároveň se rámcově dotýkám osobnosti Ladislava Klímy a jeho groteskního romaneta Utrpení knížete Sternenhocha.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Smolík, Radek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.