|
Krucemburk a život koželužské rodiny Skřivanových-Binkových 1623-1948
Slavík, Jiří ; Velek, Luboš (oponent) ; Hlavačka, Milan (oponent)
Předložená rigorosní práce (rozšířená magisterská diplomová práce) představuje historickou sondu do každodenního života a zajímavých osudů starobylé koželužské rodiny Skřivanových - Binkových z východočeského městečka Krucemburk na Českomoravské vrchovině. V časovém rozmezí od první poloviny 17. století až po nástup komunismu a znárodnění rodinné živnosti (1948) se tak stáváme svědky postupného přerodu venkovské řemeslnické dílny a manufaktury v moderní průmyslový podnik. Čtenáři jsou zároveň přiblíženy jednotlivé významné osobnosti koželužského rodu, které vynikly v průběhu staletí také v oblasti obecní správy, osvěty, politiky, kultury a výtvarného umění. Zvláštní pozornost je věnována dosud zanedbávaným tématům - urbanistickému a stavebnímu vývoji městečka, proměnám okolní krajiny, hmotné kultuře.
|
|
Dua v jazzové hudbě. Historie, vývoj.
Uhrík, Rastislav ; SLAVÍK, Jiří (vedoucí práce) ; Nejtek, Michal (oponent)
V tejto práci sa snažím o priblíženie špecifickej formy jazzovej intrepretácie akou
rozhodne je hranie v duu. Z pohľadu mňa samotného ako kontrabasistu taktiež o
poukázanie na konkrétne aspekty a rozdielne prístupy k prevedeniu dua.
Ako základ práce som si vybral tvorbu Charlieho Hadena. Za prvé preto, že bol sám
hráčom na kontrabas, a za druhé preto, že bol buďto samotným iniciátorom hrania
v duu, alebo aj vyhľadávaným spoluhráčom pre iných muzikantov, ktorí sa chceli
prezentovať nahrávkami len v duovom prevedení. Chcel by som taktiež porovnať
jednotlivé rozdiely medzi výslednou hudbou, ktoré môžu mať ako historický, tak aj
estetický charakter.
|
|
Jazzová kvarteta bez harmonického nástroje
Kalfus, Petr ; SLAVÍK, Jiří (vedoucí práce) ; SOUKUP, Luboš (oponent)
Cílem této magisterské práce je popsat a zmapovat vývoj fenoménu jazzového kvartetu bez harmonického nástroje ve složení dva dechové nástroje, kontrabas a bicí od jejího vzniku (druhá polovina 20. století) až do současné podoby.
Dalším cílem je poukázat na historické proměny stylistiky hry a také na změny rolí jednotlivých nástrojů jak z hlediska kompozičního, tak z hlediska improvizace a interakce v kapele. V praktické části této práce budou tyto proměny demonstrovány na konkrétních příkladech transkripcí. V neposlední řadě je mým cílem popsat, jak se tento formát odráží v mém vlastním aktivním působení na jazzové scéně, a to ve vlastních technikách kompozice a interpretace.
|
|
Proměny hudby Paula Motiana během jeho k ariéry
Tengler, Jakub ; SLAVÍK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠOLTIS, Daniel (oponent)
Tato práce je zaměřena na osobnost bubeníka, perkusionisty a skladatele Paula Motiana. Paul Motian je kritikou stále častěji označován za jednoho z nejlepších jazzových bubeníků v celé historii jazzu. Cílem práce je zmapovat Motianův umělecký život, schopnost charakterizovat několik rozdílných etap jeho hudební kariéry a pochopení jeho hudebního myšlení. Práce je doplněna o transkripce z různých období a analýzy jeho vybraných nahrávek.
|
| |
| |