Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah mezi učitelem a žákem na 2. st. ZŠ a nižším stupni víceletého gymnázia z pohledu vnímání sebe samého a jejich vzájemné interakce
SRBOVÁ, Kamila
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi učitelem a žákem na 2. stupni základní školy a nižším stupni víceletého gymnázia. Konkrétně se zaměřuje na to, jak žáci nahlíží na sebe a své učitele a jak učitelé nahlíží na sebe a své žáky v kontextu jejich vzájemné interakce. Teoretická část je zaměřena na osobnost žáka a učitele, jejich vztah a vybrané dimenze jejich komunikace - verbální korektnost, humor a vtip, osobnost a vztahy a kompetence. V rámci dimenzí byly vymezeny tzv. sledované oblasti, které se staly klíčové pro určení vzájemného vnímání jednotlivých aktérů ve vyučovacím procesu (např. dimenze "verbální korektnost" zahrnuje sledovanou oblast "spisovnost"). Empirická část se realizovala použitím kvantitativního výzkumného designu za pomocí čtyř variant dotazníků: (1) žákovská reflexe (žák hodnotí chování konkrétního učitele; zn. Ž-R), (2) žákovská sebereflexe (žák hodnotí své chování při výuce konkrétního učitele; zn. Ž-S), (3) učitelská reflexe (učitel hodnotí žáky konkrétní třídy; zn. U-R), (4) učitelská sebereflexe (učitel hodnotí své chování při výuce v konkrétní třídě; zn. U-S). Výzkum se uskutečnil na třech základních školách a dvou víceletých gymnázií a celkově do něho bylo zapojeno 16 učitelů a 224 žáků. Získaná data umožnila vytvořit tři linie výsledků. První linii tvoří "souhrnné výsledky a výsledky získané v rámci typu škol" na základě porovnávání reflexí a sebereflexí učitelů a žáků. Druhou linii prezentují "specifické výsledky", které vznikly srovnáváním reflexí a sebereflexí od konkrétních učitelů a žáků konkrétních tříd v rámci všech variant dotazníků (např. shodné a rozdílné vzájemné vnímání) nebo určité varianty dotazníku (např. rozdílnosti mezi reflexemi žáků). Třetí linii představují "další výsledky", jež zahrnují analýzu odpovědí z učitelských a žákovských reflexí a sebereflexí podle určitých kritérií (např. dle pohlaví).
Paralely nacistického a stalinistického typu totalitarismu v díle Arnošta Lustiga
SRBOVÁ, Kamila
Na vybraných autorových textech (především Dita Saxová, Bílé břízy na podzim, Můj známý Vili Feld) se studentka soustředí na zobrazení paralel nacistického a stalinistického typu totalitarismu. K tomuto účelu ji poslouží i sekundární literatura vztahující se k teorii ideologií a totalitarismu. Dané texty budou zvažovány v kontextu dobového dění a myšlení; zvýznamňován bude vztah světa fikčního a aktuálního.
Paralely nacistického a stalinistického typu totalitarismu v díle Arnošta Lustiga
SRBOVÁ, Kamila
Na vybraných autorových textech (především Dita Saxová, Bílé břízy na podzim, Můj známý Vili Feld) se studentka soustředí na zobrazení paralel nacistického a stalinistického typu totalitarismu. K tomuto účelu ji poslouží i sekundární literatura vztahující se k teorii ideologií a totalitarismu. Dané texty budou zvažovány v kontextu dobového dění a myšlení; zvýznamňován bude vztah světa fikčního a aktuálního.

Viz též: podobná jména autorů
12 SRBOVÁ, Kateřina
3 SRBOVÁ, Klára
3 Srbová, Karolína
12 Srbová, Kateřina
3 Srbová, Klára
2 Srbová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.