Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence zdravotních obtíží hobojistů
Jenešová, Ivana ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
V souvislosti s nedávnými výzkumy v oblasti zdraví profesionálních hudebníků, se stává častěji předmětem diskuzí otázka prevence jejich zdravotních obtíží. Tato magisterská práce se zabývá vztahem mezi lidským tělem a hrou na hoboj, soustředí se na podání obecných informací ohledně fungování pohybového aparátu a fyzických procesů, které v těle probíhají během hraní. Odpovídá na otázku, jak je důležitá kompenzace jednostranných pohybů během hry, a uvádí možnosti kompenzace. Cílem práce je shrnout pozorování, vlastní zkušenosti a analýzy zdrojových odborných materiálů do zdraví prospěšného cvičebního systému pro hobojisty, který je orientovaný nejen na způsob cvičení na hudební nástroj, ale i na vhodná tělesná cvičení. Závěr rekapituluje nejdůležitější aspekty prevence.
Hobo v komorní hudbě Bohuslava Martinů
Sejkora, Jiří ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Brožková, Jana (oponent)
Magisterská práce o komorní tvorbě Bohuslava Martinů je zaměřena na díla s obsazením hoboje. Po uvedení životopisu skladatele se jednotlivé kapitoly věnují daným skladbám s historickými souvislostmi a kompozičními technikami. Největší část práce se věnuje Fantazii pro theremin, hoboj, smyčcový kvartet a klavír H301, uvádí historii thereminu, prvního bezdotykového elektronického hudebního nástroje, a jeho vynálezce Lva Sergejeviče Těrmena. Z důvodu podobnosti nástrojů je připojeno také srovnání v provedení skladby s Martenotovými vlnami. Důležitým faktem a motivací k zaměření diplomové práce na tuto kompozici byla osobní zkušenost s provedením tohoto díla, včetně vytvoření záznamu, a spolupráce s německou thereministkou Carolinou Eyck.
F. V. Kramář a jeho koncerty F dur pro hoboj (Op. 37 a Op. 52), rozbor a interpretace
Halamová, Markéta ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent) ; Sequardtová, Liběna (oponent)
Tato magistreská práce se zabávý životem českého skladatele F. V. Kramáře a jeho dvěma koncerty pro hoboj, které jsou zde detailně analyzovány a nastíněna je i jejich interpretace a řešení některých problémů, se kterými se může interpret v průběhu studia setkat.
Sylvie Bodorová - hoboj v její tvorbě, tvůrčí skupina Quattro
Wendligová, Lucie ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent) ; Mihule, Jiří (oponent)
Ve své práci stručně popisuji život a dílo čtveřice známých českých hudebních skladatelů - Sylvie Bodorové, Zdenka Lukáše, Otmara Máchy a Luboše Fišera. Zmiňuji se zde také o jejich vzájemné spolupráci, plánech a projektech, dále pak o postoji ke komponování současné hudby a o jejich přístupu k interpretům a posluchačům.
Životní osudy Modesta Petroviče Musorgského
Vaňková, Marie ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent)
Ve své magisterské práci nazvané Životní osudy Modesta Petroviče Musorgského sleduji osobnost proslulého ruského hudebního skladatele a podrobně se zaměřuji na jeho rozporuplnou životní pouť. Stejně tak sleduji, jak Musorgského život a tvorbu ovlivnilo kulturní prostředí a významné osobnosti hudebního dění tehdejšího Petrohradu. Podrobněji se ve dvou kapitolách rovněž zaměřuji na některá stěžejní díla, jež došla plného uznání až po skladatelově smrti. Cílem mé práce bylo blíže se seznámit se životními osudy této jedinečné hudební osobnosti a zachytit formování a vývoj kompozičního stylu a osobité hudební řeči Modesta Musorgského.
VÝROBA, ÚDRŽBA A OPRAVA HOBOJE
Jenešová, Ivana ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent)
První kapitola stručně popisuje výrobu a stavbu hoboje (konkrétně ve firmě ?Gebrüder Mönnig - Oscar Adler & Co. Holzblasinstrumentenbau GmbH Markneukirchen?). Druhá kapitola se věnuje základní údržbě nástroje. Třetí kapitola pojednává o prasklinách ve dřevě nástroje, proč vznikají, jaké následky může prasklina mít, a jak můžeme nástroj ochránit. Zabývá se také otázkou používání oleje. Čtvrtá kapitola popisuje příčiny kondenzace vody v tónových otvorech. Pátá kapitola pojednává o seřizování mechaniky hoboje s automatickým a poloautomatickým systémem a poskytuje stručný přehled funkcí jednotlivých šroubků. Šestá kapitola se věnuje menším opravám, jako je výměna korků nebo čištění oktávových ventilů. V poslední sedmé kapitole je poskytnuto pár rad ohledně výběru nového nástroje, a jak se o něj starat.
Problematika hobojového strojku
Lužná, Kateřina ; Brožková, Jana (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Sequardtová, Liběna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pojednáním o celkovém problému hobojových strojků a snaží se zachytit jejich strukturu. Nejprve se zaměřuje na historické počátky a problematiku strojků v 17. století. Další kapitola je věnována ruční výrobě strojků, pracovnímu postupu, potřebnému materiálu a v neposlední řadě i nářadí. V této kapitole se na závěr zabýváme strojovou výrobou současné německé společnosti Reeds ´n Stuff. Dalším důležitým artiklem v této práci je produkování tónu, související s dechem, nátiskem a artikulací. Následně jsou zde popsány jednotlivé styly hobojových strojků a v závěrečné kapitole najdeme jednotlivé postupy a názory slavných hobojistů, jako byli Jiří Tancibudek a František Hanták a je Heinz Holliger.
Pavel Haas a jeho suita pro hoboj
Sejkora, Jiří ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Brožková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle Pavla Haase, českého skladatele první poloviny 20. století. Druhá část poukazuje na okolnosti, za jakých bylo napsáno mimořádné dílo ? Suita pro hoboj a klavír. Na tuto Suitu je pohlíženo z muzikologického a ne interpretačního hlediska. Práce se snaží prokázat prvořadý záměr autora napsat skladbu pro tenor a orchestr. Skladbu, kterou autor zamýšlel jako obžalobu nacismu. Toto tvrzení dokazují například útržky textu v originální partituře. Závěrečná část je věnována rozhovoru s Annou Hanusovou-Flachovou, mimořádnou ženou, která byla s Pavlem Haasem v koncentračním táboře v Terezíně a toto dílo premiérovala se svým mužem ? hobojistou Vítězslavem Hanusem.
Jaroslav Pelikán
Halamová, Markéta ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent) ; Sequardtová, Liběna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou současného českého hudebního skladatele Jaroslava Pelikána. Hlavním cílem této práce byla sonda do osobního a tvůrčího života autora, který se do jisté míry snaží oprostit od avantgardních směrů hudby konce 20. století a hledá své osobité vyjadřovací prostředky. Tyto vlivy jsme analyzovali na vybraných skladbách pro hoboj.
Barokní hoboj
Melkusová, Hana ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Sequardtová, Liběna (oponent) ; Brožková, Jana (oponent)
V této práci, která se věnuje baroknímu hoboji, naleznete nejen historii hoboje, ale také jeho dobové zařazení, mezi nějž určitě patří ladění, vzhled nástroje, výroba barokního hoboje a způsob výroby hobojových strojků. Jelikož barokní hoboj hodně lidí zaměňuje za hoboj d´amoure, práce hledí projasnit, co je barokní hoboj a jedna z jejích kapitol je věnovaná rozdílům těchto dvou nástrojů. Protože se spousta současných hobojistů navrací k původním nástrojům a barokní hoboj oživují, je v této práci vložena kapitola o výrobě hoboje v dnešní době.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.