Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie a vývoj fagotového strojku
Soukal, Libor ; Seidl, Jiří (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jiří (oponent) ; Herman, František (oponent)
Cílem této práce bylo popsat historii a vývoj fagotových strojků.Velký význam pro konstrukci a správnou funkci strojků má materiál, třtina Arundo Donax. V práci je popsán a vysvětlen vztah mezi biologickými, fyzikálními a chemickými vlastnostmi této rostliny,které jsou pro výrobu strojku požadovány.Detailně je uveden postup výroby strojků.
Negativní dopady fagotové hry na zdraví hráče
Dunglová, Marie ; Herman, František (vedoucí práce) ; Seidl, Jiří (oponent) ; Hlaváč, Jiří (oponent)
Cílem této práce je prezentovat širokou problematiku profesionálních onemocnění
Fagotisté České filharmonie
Hlavatý, Petr ; Herman, František (vedoucí práce) ; Seidl, Jiří (oponent) ; Hlaváč, Jiří (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je podat stručnou ranou historii České filharmonie v souvislosti s Národním divadlem v Praze a přehled fagotistů České filharmonie od jejího vzniku (jako datum vzniku je zde počítán 4. leden 1896) do současnosti. V další části uvedu přehled nejvýznamnějších osobností s uvedením jejich stručného životopisu a přehledem jejich nejdůležitějších nahraných skladeb, popřípadě dalších teoretických a praktických prací. Poslední částí je přehled všech sólových výstupů fagotistů s Českou filharmonií od roku 1930. Jako zdroje informací mi posloužily různé dostupné publikace o České Filharmonii, informace z archivů České filharmonie a Národního divadla v Praze, z hudebního slovníku a dále od současných hráčů České filharmonie.
Francis Poulenc - komorní tvorba pro fagot
Skalický, Radovan ; Seidl, Jiří (vedoucí práce) ; Herman, František (oponent) ; Hlaváč, Jiří (oponent)
Francis Poulenc je znám především jako člen skladatelské skupiny, která vznikla v Paříži na počátku 20. století a která se nazývá ?Pařížská šestka?. Kromě Poulenca do ní patří ještě Darius Milhaud, Arthur Honegger, Georges Auric, Louis Durey a Germaine Tailleferrová a ačkoli je dohromady spojuje jen málo znaků, řadíme je zpravidla ke směru hudebního neoklasicismu. Inspirátorem skupiny byl Eric Satie a mluvčím pak Jean Cocteau, jehož manifest Kohout a harlekýn je vyjádřením východisek skupiny. Francis Poulenc se narodil 7. ledna 1899 v Paříži a prožil zde většinu svého života. Studoval soukromě u Ricarda Viñese (klavír) a Charlese Koechlina (kompozice). Zprvu byl známý především jako klavírista (v duu s barytonistou Piérrem Bernacem nebo se sopranistkou Denise Duval), posléze vešel ve známost i jako uznávaný skladatel. Zemřel na infarkt 30. ledna 1963. Poulencova tvorba obsahuje téměř všechny skladatelské žánry, nejvíce však napsal písní a skladeb pro klavír. Známé jsou jeho opery (např. Prsy Tirésiovy nebo Dialogy Karmelitek), dále koncerty (např. Koncert pro klavír a orchestr nebo Koncert Champêtre pro cembalo) a také tvorba duchovního zaměření (Litanies à la vierge noire nebo Stabat Mater). Mezi posluchači je však nejpopulárnější jeho tvorba komorní, především pro svou vyváženost a krásné melodie. Ve třech ze svých komorních skladeb použil Poulenc fagot: V Sonátě pro klarinet a fagot (1922), v Triu pro hoboj, fagot a klavír (1926) a v Sextetu pro flétnu, hoboj, klarinet, fagot, lesní roh a klavír (1939). Každá z těchto kompozic má svá specifika a fagot je v nich použit odlišným způsobem. Sonáta pro klarinet a fagot je postavena na sólovém hlasu klarinetu. Fagot jej pouze doprovází figuracemi a skoky v legatu. V Triu hraje hlavní roli klavír a dvojice hoboje a fagotu mu v hudebním dění sekunduje. Nejsou však sníženi na roli pouhých doprovázečů, Poulenc jim svěřuje také značnou část motivického materiálu. Sextet je pak vyváženým komorním dílem s rovnoměrným využitím všech nástrojů.
P. I. Čajkovskij a jeho symfonická tvorba
Fürbach, Václav ; Herman, František (vedoucí práce) ; Seidl, Jiří (oponent) ; Mihule, Jiří (oponent)
Má diplomová práce se skládá ze třech kapitol. První obsahuje podrobný životopis P.I.Čajkovského, vystihuji zde Čajkovského osobnost od jeho dětství až po zralý věk. V druhé části najdeme formální rozbor jeho sinfonií. Třetí kapitola se nazývá "Interpretační problémy fagotových sól Čajkovského sinfonií" a najdeme zde výběr nejzásadnějších sól IV., V. a VI. sinfomie a návody, jak řešit jejich obtížnou interpretaci.
Rozbor koncertu F dur pro fagot a orchestr C. M. von Webera
Dunglová, Marie ; Herman, František (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Seidl, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Carl Marii von Webera. Značná část textu je věnována jeho životním osudům a tvorbě, dále potom rozboru konkrétního díla - Koncertu F dur pro fagot a orchestr a to jak po stránce harmonické tak i formální.
J. A. Koželuh - Koncert pro fagot C dur
Soukal, Libor ; Herman, František (vedoucí práce) ; Seidl, Jiří (oponent) ; Hlaváč, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodl zaměřit na Koncert C dur pro fagot J. A. Koželuha a na jeho osobnost. Značná čáct textu je věnována jeho životu a tvorbě. Poté následuje hudební a interpretační rozbor.
Stage fright
Makarovič, Jozef ; Seidl, Jiří (vedoucí práce) ; Herman, František (oponent) ; Mihule, Jiří (oponent)
V tejto práci sa venujem problematike trémy. Práca predstavuje určitý prehľad
METHODICS AS THE PRIMARY FACTOR OF MUSICAL
Makarovič, Jozef ; Seidl, Jiří (vedoucí práce) ; Herman, František (oponent)
Táto práca je venovaná otázkam a problematike hudobného rozvoja žiaka. Analyzujem v nej zákonitosti rozvoja z hľadiska hudobných zručností, schopností, rozoberám negatívne elementy brzdiace hudobný vývin a uvádzam možnosti a spôsoby riešenia problémov s tým spojené. Popisujem metodické a pedagogické postupy učiteľa ako hlavného predpokladu a činiteľa k vychovaniu úspešného hudobne vzdelaného človeka.
Problematika výuky začínajících fagotistů na základní umělecké škole
Svoboda, Lukáš ; Herman, František (vedoucí práce) ; Seidl, Jiří (oponent)
V této diplomové práci se budeme po základním seznámení s fagotem zabývat nejprve obecnými předpoklady hry na tento nástroj, jakými jsou správné držení těla a nástroje. Následovat bude problematika dýchání a práce s nátiskem, tedy velmi diskutovaná, ale málokdy opravdu objasněná témata, jimž věnujeme více prostoru a pro zlepšení představy se lehce ponoříme do anatomie. Ve stejném duchu budeme pokračovat v otázkách nasazení a tvorby tónu. Po zastavení u fagotového strojku, jistě nejdůležitější části fagotu, a jeho úpravě pro jednotlivé žáky, se dostaneme k nejdůležitější části, k práci v hodině. Na závěr přidáme dva nejčastěji řešené problémy intonaci a nácvik obtížných pasáží. Práci uzavírám výpisem notového materiálu, který aktuálně používám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Seidl, J.
11 Seidl, Jakub
8 Seidl, Jan
2 Seidl, Jaroslav
3 Seidl, Jiří
2 Seidl, Julian
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.