|
Návrh marketingového plánu pro vybranou společnost
Rysová, Markéta ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Štědronská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou marketingového plánu pro projekt, jehož cílem je poskytnout služby extrémního jachtingu. Hlavní myšlenkou projektu s názvem Evelyna Expeditions je nabídka možnosti podílet se na plavbě expediční plachetnice Evelyna kolem světa. Jachting si mezi českými cestovateli získává stále více příznivců, řada z nich ale touží zažít velké námořní dobrodružství a využít potenciálu lodi k poznání míst na zeměkouli, která jsou dostupná jen z moře. Právě těm je určen projekt Evelyna Expeditions. Teoretická část práce zkoumá jednotlivé fáze tvorby marketingového plánu, kterými jsou situační analýza, marketingové cíle, marketingové strategie, rozpočet a akční plán, a uvádí doporučení pro jejich zpracování. V rámci praktické části práce je blíže charakterizován projekt Evelyna Expeditions, pro nějž je následně vypracován konkrétní marketingový plán na základě doporučení uvedených v teoretické části práce.
|
|
Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na nekalé obchodní praktiky
Rysová, Markéta ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Ochrana spotřebitele je tématem, které je v současné době stále aktuálnější, neboť běžný zákazník se musí potýkat s celou řadou případů nezákonného jednání ze strany podnikatelů. Cílem této bakalářské práce proto bylo přiblížit, s jakými protiprávními obchodními praktikami se lze setkat, a jak je možné se proti nim bránit. Snahou autorky bylo touto prací přispět k větší informovanosti spotřebitele a tím zvýšit jeho ochranu. Za tímto účelem byla podrobně představena problematika ochrany spotřebitele, zákony České republiky a směrnice Evropské unie věnující se tomuto tématu, i konkrétní případy nekalých obchodních praktik a následných soudních sporů. Tezí této bakalářské práce bylo, že zákony České republiky i normy Evropské unie chrání spotřebitele dostatečně, avšak spotřebitel sám o nich není dostatečně informován. Teze byla analýzou současného stavu ochrany spotřebitele v ČR a EU potvrzena. Závěrem této práce proto je, že by odpovědné české a unijní orgány měly věnovat více pozornosti vzdělávání spotřebitelů, neboť informovanost je podstatnou součástí ochrany spotřebitele proti nekalým obchodním praktikám.
|