Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Písek v období třicetileté války
Raabová, Kateřina ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zdichynec, Jan (oponent)
V této práci jsem se pokusila sledovat vybrané problémy z dějin malebného jihočeského města Písku, někdejšího města královského, během období třicetileté války (1618 - 1650). Struktura práce vycházela z možností daných bohatstvím Okresního archivu v Písku, dostupností literatury a na začátku stanovených témat - válečný vliv v regionu a na město Písek, náboženské poměry a hospodářské poměry, podoba města a jeho správa a na závěr kalendář událostí, který měl vše ve stručnosti shrnout a zopakovat. Téma bylo stanoveno a já začala shromažďovat materiál v SokA v Písku, netuše, kolik materiálu se tu k tématu skrývá a dá využít, pokud to člověk umí. Problematika třicetileté války v městském prostředí není v české historiografii zrovna frekventovaná, na rozdíl od vojenských, politických událostí či ‚portrétování' velkých panovnických a šlechtických osobností. Tak jsem narazila hned v úvodu bádání na problém. Nepodařilo se mi sehnat, vyjma Sedláčkova monumentálního díla Dějiny královského krajského města Písku nad Otavou, žádnou syntézu, která by se zabývala dlouhou válkou a na ní navazujícího barokního období. Městům pokud je věnována pozornost z hlediska politického, hospodářského a ekonomického, sociokulturního či antropologického, pak je ve většině případů pozornost historiků zaměřena především do období...
Vztahy školy a rodiny
RAABOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké vztahy existují a jsou rozvíjeny mezi rodinou a školou. Dále pak, jaké škola nabízí rodičům možnosti podílet se nebo stát se součástí školního života a jakým způsobem je rodiče využívají. Práce je tvořena dvěma částmi teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou vysvětlovány hlavní pojmy vztahující se ke vztahům mezi rodinou a školou, mezi rodičem učitelem žákem. Uvádí možné formy spolupráce a načrtává literaturu, která se tímto problémem zabývá. Empirická část, jež je stěžejní částí celé práce, se věnuje vlastnímu výzkumnému šetření žáků vybraných tříd druhého stupně městské základní školy a jejich rodičů, kteří vstupují do přímého jednání s učiteli, potažmo školou. V závěru této části jsou zhodnoceny výsledky šetření a konfrontovány s úkoly, které si tato práce stanovila.

Viz též: podobná jména autorů
3 RAABOVÁ, Kateřina
2 Raabová, Karin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.