Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  začátekpředchozí143 - 152další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Okružní problém s vyzvednutím a doručením, případová studie
Dostalíková, Lucie ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou a výpočtem optimalizační úlohy z praxe. Jedná se o optimalizaci nočních linek vnitrostátní přepravy na území ČR. Cílem je nalezení řešení, které zefektivní organizaci těchto linek a usnadní práci lidí s nimi spojenou. Celý výpočet úlohy je inspirován okružním problémem s doručením a vyzvednutím (?Pickup and Delivery Problem?). Na výpočet problému jsou použity dva modely: model založený na hledání optimálního více produktového toku a model spočívající na výběru tras. Modely jsou založeny na rozdílných přístupech. Díky oběma modelům je možné si uvědomit, že na jednu optimalizační úlohu lze pohlížet z více stran a z obdržených výsledků si pak vytvořit ucelenější pohled na problém.
Problém optimálního plnění palet
Rybka, Ondřej ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Horáčková, Lucia (oponent)
Tato práce se zabývá novými hranicemi, heuristikou a přesnými algoritmy problému optimálního plnění palet (PLP). Paletový problém maximalizuje počet boxů umístěných na obdélníkové paletě. Všechny boxy mají obdélníkové tvary stejných rozměrů a jsou na paletě umístěné zcela. Můžeme otáčet s boxy o 90 stupňů tak dlouho, dokud jejich okraje neleží souběžně s okraji palety. Všechny PLP případy s plošným poměrem (paleta je rozdělená do jednotlivých boxů) při méně než 101 boxech mohou být popsány 3 080 730 stejnými třídami. Heuristika G5 nachází optimální řešení pro 3 073 724 z celkových 3 080 730 tříd a ve zbývajících 7006 třídách její použití k přesným výsledkům nevede. Dále existují další tři heuristiky, které dokáží nalézt optimální řešení v 54 případech. Zbývajících 6952 tříd potom řešíme pomocí přesného HVZ algoritmu.
Optimalizace rozvozu tiskovin - případová studie
Peleška, Pavel ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Optimalizace rozvozu tiskovin na konkrétním případě z praxe. Úloha řešena rozdělením na deset samostatných úloh. Využití heuristik, které byly upraveny přímo daným požadavkům. Ve třech úlohách nebylo nalezeno optimum
Optimalizace svozu tříděného odpadu
Kochánková, Věra ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat, jakým způsobem probíhá nejen separace a likvidace tříděného odpadu, ale hlavně systém, jakým probíhá jeho svoz. Na optimalizaci svozu tříděného odpadu je pohlíženo z matematického hlediska. Jsou využity matematické modely a heuristiky, které vedou k vyčíslení trasy, která se bude přibližovat optimální trase sběrných vozů. Za použití reálných dat poskytnutých pražskými svozovými společnostmi je demonstrováno praktické využití optimalizace svozových tras. Součástí diplomové práce je vytvořená aplikace pro výpočet trasy pomocí heuristik.
Optimalizace distribučních cest - DLC Napajedla, a.s.
Marek, Mojmír ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Práce má za úkol nastínit možné směry optimalizace rozvrhu distribučních cest. Nástrojem je vhodně konstruovaný model, který se stane součástí aplikace. Aplikace vychází z programů MS Excel a LINGO. Zadání a následné řešení práce má podobu projektu. Předmětem není pouze vytvořit statický model (aplikaci). Práce také vychází z připomínek a požadavků zadavatele.
POUŽITÍ METAHEURISTIK K ŘEŠENÍ DOPRAVNÍCH ÚLOH
Kadelová, Silvia ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Cílem práce je aplikace ACO optimalizačních technik na úlohu obchodního cestujícího a dopravní úlohu. V teoretické části práce je provedena literární rešerše dané problematiky. Dopravní úloha je pojednávána z různých pohledů, jednak z pohledu teorie grafů a také z pohledu teorie složitosti. Dále jsou popsány hlavní typy dopravních úloh včetně metod jejich řešení. Hlavní část práce je věnována metodám hejnové inteligence ve vztahu k dopravní úloze. Metody hejnové inteligence jsou zde zevrubně popsány včetně jejich biologického pozadí. Hlavní pozornost je věnována metodám optimalizace pomocí kolonií mravenců (ACO). Jsou uvedeny hlavní používané algoritmy ACO optimalizace, a metody jak postupovat, chceme li takový algoritmus navrhnout. Praktická část práce je věnována studiu jednoho z původních ACO algoritmů ? Ant System algoritmu.Byl studován vliv parametrů ? a ? které představují relativní význam feromonové stopy a heuristické informace (vzdálenosti). Byly zkoumány možnosti studia ACO optimalizace navržené v programu Matlab na jednoprocesorovém počítači, tyto se ukázaly jako omezené, charakter úlohy vyžaduje paralelní prostředí. Přínosem práce je zjištění, že na rozdíl od výše citované práce použitá implementace algoritmu dává dobré výsledky v širokém rozmezí parametrů ? a ?. Dále byly potvrzeny některé vlastnosti ACO optimalizace uváděné v literatuře, jako je postupné zhoršování průměrného výkonu mravenců po určité době běhu. Dalším zajímavým poznatkem bylo zjištění že zcela nepatrná změna ve způsobu generování náhodného prvku v rozhodovacím mechanismu má vliv na celkový průběh optimalizace.
Stochastické modely plánování produkce
Kříž, Pavel ; Fiala, Petr (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
Při plánování produkce se často můžeme setkat s nejistotou ohledně velikosti budoucí poptávky. Potom nezbývá než modelovat poptávku jako náhodnou veličinu, čímž se však modely plánování produkce stávají úlohami stochastického programování. Cílem této práce je pak prostudovat jednotlivé koncepty stochastického programování a aplikovat je na modely plánování produkce. Pozornost bude přitom věnována jak rozhodováním za rizika, kdy přesně známe rozdělení pravděpodobnosti náhodných parametrů, tak také rozhodováním za neurčitosti, kdy máme o těchto rozděleních jen částečnou informaci. Na závěr budou jednotlivé postupy demonstrovány na numerickém příkladu.
Plánování posádek v aerolinkách: Manpower Planning
Cimburek, Vít ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent) ; Janáček, Jaroslav (oponent) ; Volf, Jiří (oponent)
Náklady na posádky v aerolinkách jsou po nákladech na palivo druhé největší. Cílem aerolinky je zajistit bezpečný provoz s minimálním počtem posádek a tím optimalizovat náklady. Práce popisuje metodiku odhadu počtu posádek na roční období. Používá přiřazení, ve kterém je každému dnu člena posádky přiřazena činnost, kterou vykonává. V práci je popsán nelineární model, který využívá přiřazení a následně agreguje dny pro získání celkového počtu posádek. Model je řešen v programu Premium Solver Platform a Lingu 7.
Optimalizace spojená s rozvozní úlohou
Navrátilová, Lenka ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Diplomová práce zkoumá logistickou situaci v konkrétní firmě tak, aby optimalizace rozvozní úlohy nebyla jen dílčí optimalizací. Budoucí rozvoj firmy vede k navržení nových regionálních center na základě nejnovějších logistických trendů a zároveň se při rozhodování o umístění centra využije teorie diskrétního vícekriteriálního rozhodování. Samotné vybudování center vychází z teorii řízení projetků. Rozvozní úloha je aplikována na stávající i nová regionální centra s využitím aplikace v MS Excel a programu Lingo.
Dynamický model rozvozu a svozu
Prachař, Petr ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o dynamických modelech rozvozu, případně svozu. Je zde popsán způsob střídání dvou epoch - epochy rozhodovací a implementační, který navrhli Zhi-Long Chen a Hang Xu. Využití těchto epoch je znázorněné v praktické části, kde jsou zároveň porovnány dva možné přístupy konstrukce tras vozidel. Teoretická část je především zaměřena na řešení problematiky aktualizace tras vozidel způsobených požadavky, které v čase náhodně přicházejí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   začátekpředchozí143 - 152další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 PELIKÁN, Jiří
8 Pelikán, Jakub
3 Pelikán, Jaroslav
3 Pelikán, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.